Aankomen, wie heeft tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door miepkip, 8 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    #1 miepkip, 8 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 mrt 2013
    Nou zie ik heel vaak topic's voorbij komen over afvallen, maar zijn er hier ook vrouwen die graag wat willen aankomen?
    Misschien is het leuk en handig om elkaar tips te geven over wat je het beste kan eten. Wat je juist moet doen en wat je moet laten.

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

sowieso dan veel koolhydraten eten ( juist eten wat mensen die willen afvallen moeten mijden)

van koolhydraten zoals spaghetti, chinees, etc kom je snel aan als je dat grote porties eet elke dag, en natuurlijk de bekende snacks zoals frietpan, bami's,frikandellen, etc.. en ook dingen als pizza's na het avondeten bij bijv gtst of broodjes bapao, etc..
    en wit brood eten ipv donker bruin brood, etc

en overal volle producten van pakken..
    geen light frisdrank, volle melk en yoghurt ipv magere, 48+ kaas ipv 20+ etc

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dit is echt onzin hoor... Sorry je kan niet alleen maar 'slechte' dingen gaan eten om aan te komen...
    Dat kan ook met normaal gezond eten

@ts ik wil ook aankomen.. En daar g ik dinsdag voor naar een dietiste..
    Dus dan kan ik je meer vertellen...
    Weet wel dt dun zijn echt niet altijd leuk is ;)

Ik hoop dat ik via de dietiste zoon drankje kan krijgen om wat aan te komen.. In combi met goed eten..(wat lastig is want ik lust niet veel, zoals boter op brood e.d.. Jakkes)

4. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Helemaal mee eens, juist geen slechte of vette dingen eten daar kom je wel van aan maar of een foute manier (het blijft alsnog slecht).
    Je kunt ook gezond aankomen, je zou inderdaad is naar een dietiste kunnen gaan (ben ik toen ook geweest om aan te komen alleen ik lust niks dus schiet niet op);P
    Het voordeel aan mij is dat ik weinig weeg en slank ben maar niet super slank en vormloos.
    Ik heb wel gewoon vormen en als ik mensen mijn gewicht vertel verwachten ze ook niet dat ik zo weinig weeg.
    Dus ik zit wel eens te denken waarom zou ik moeten aankomen, alleen omdat het getal op de weegschaal zegt dat het licht is en net boven de ondergrens?

5. SeaShell

tsja, TS vroeg naar manieren om aan te komen, stond niet dat ze zocht naar GEZONDE manieren ;)

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Omg:(
    Das t zelfde als tegen iemand zeggen die wol afvallen, gewoon niks meer eten joh;)

7. oO bloem 0o

oO bloem 0o Actief lid

23 feb 2013
    290
    0
    0
    Onveilig vrijen ;)
    Omg. Eindhoven
    voor afvallen en aankomen geld eigenlijk hetzelfde: Gezond eten en drinken.
    3 maaltijden per dag, en 3 tussendoortjes.

Enige verschil is: afvallen moet je naar de magere producten gaan.
    En bij aankomen moet je juist de magere producten laten staan.

Nutridrink is wat voorgeschreven kan worden, wil bovenstaande niet lukken.

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Tsjaa hier dus wel wat mager wn begin steeds vormlozer te worden haha
    Ik weeg al banaf mn 15e ofzo 47 kilo(1,60) nooit dik geweest dus..
    Maar nu weeg ik nog minder als dat en moet het ook echt stoppen...

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik red die 3 maaltijden niet... Ik kan sovhtends echt niet ontbijten.. Hang dan zowat kokhalzend boven mn eten..
    Daarom eet ik pas erger tussen 10-11 om 17.00 eet ik avond eten.. Dis heel veel ruimte voor 3 maaltijden is er niet.. Als ik nl tussen 11 en 17.00 nog eet eet k amper avondeten...het lijkt gewoon niet te passen

10. mamadk

mamadk Actief lid

29 jul 2012
    344
    0
    16
    NULL
    NULL
    Volle producten, noten en zaden , vette vis en overal ee schepje meer van. Dat advies kreeg ik. En het werkte:D

11. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.569
    113
    ik moest pasgeleden een paar kilo aankomen. Was door depressie afgevallen en ging richting ondervoeding.

Mijn eetdag zou moeten zijn.

's morgens drie bruine boterhammen met dik beleg , 48 plus kaas , pindakaas e.d.
    thee en melk of volle yoghurt

in de loop van de ochtend flesje nutridrink en een calorierijke koek.

middageten
    3 bruine boterhammen of krentebrood of een croissantje oid royaal belegd naar eigen keuze
    1 beschuit of 1 knackerbrod
    1 glas volle melk of volle yoghurt

in de loop van de middag
    half flesje nutridrink
    1 portie fruit of vruchtenmoes of vruchtendrank

thee of koffie
    1 schaaltje nooitjes of ander tussendoortje

avond maaltijd
    evt kop soep
    100 gram vlees of 150 gr vis
    aardappelen, rijst of pasta naar behoefte
    flinke portie groente
    jus of saus
    nagerecht naar keuze

in de loop van de avond
    thee of koffie
    chocolaatje of koekje
    half flesje nutridrink
    glas vruchtendrank of vruchtensap
    wat blokjes kaas of worst of nootjes.

De dietiste gaf aan toen de nutridrink gestopt was dat gemengde noten vol calorieen zitten en veel vitamines bevatten.
    twee maal daags een handje noten naast je gewone eten is dan erg goed.

Hier dus geen slagroom of alleen maar vette dingen. De nutridrink heeft me flink opgepept maar dat was ook nodig om te herstellen.
    Zonder nutridrink kom je wat minder snel aan maar is er ruimte voor andere gezonde tussendoortjes zoals noten , evergreen e.d.

12. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.569
    113
    in het begin was het trouwens echt proppen hoor!! Kreeg niet elke dag alles weg maar het was belangrijk om weer naar huis te kunnen (was opgenomen)
    Dus een goede motivatie. Na een tijdje gaat het echt wennen dus ts toch proberen rustig ontbijt op te bouwen.

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    @ chrystel..
    Zoveeel zou ik noooooit wegkrijgen!! Dan bestaat mn hele dag uit eten..
    Van dit schema kan ik minimaal 2 dagen leven!!

14. SeaShell

dan eet je gewoon veelte weinig en is dat de reden dat je niet aankomt..
    je kan niet aankomen door weinig te eten.. je moet er wel iets in stoppen om aan te komen:p ik denk dat je minder calorieën binnenkrijgt als wat je verbrand.. stel je eet maar 1000 calorieën en je verbrand in rust als je de hele dag niks doet al zo'n 1400 calorieën.. je moet dus meer calorieën eten als dat je verbrand

alleen om 10-11 en 17.00 eten daar zou iedereen slank van blijven.. voor eten móet je tijd maken, passen kan altijd..eet je toch om 20.00 nog wat?

in die tijd dat je hier 3 berichten tikt kun je handig 1 boterham naar binnen werken ;) of bedoel je met ' niet passen' niet de tijd maar qua maaginhoud?

15. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dit is echt onzin. Je komt er misschien wel van aan, maar je wil niet weten hoe je kransslagaders er over 20 jaar uitzien (als je dat al haalt dan) ;)

Ik ben 3 jaar terug ook bij een dietiste geweest omdat ik zo weinig weeg. Waarschijnlijk krijg ik hierdoor ook klachten mbt mijn cyclus, vrouwen met anorexia hebben dat vaak ook. Ik zit, aldus de huisarts, voor mijn lijf net tegen de grens aan die klachten geeft. Kom ik onder de 50 kilo (dat is met kleren aan) gaat mijn cyclus dus raar doen. Ik heb overigens gèèn anorexia, gelukkig geloofde hij mij wel.

Maar goed, ik moet dus ook echt moeite doen om mezelf op 51/52 kilo te houden (nog steeds met kleren aan, ik durf niet in mijn blootje op de weegschaal) Ik heb nu een BMI van 19, net op de grens. Toen ik bij de diëtiste kwam was mijn bmi 18, dat is te weinig en dan in combinatie met de klachten die ik had was dat wel een reden om er eens naar te kijken.

De diëtiste gaf mij het advies om idd volle producten te gaan gebruiken (deed ik al) en vaker tussendoor iets fatsoenlijks te eten. Dus geen cracker pakken, maar een Evergreen. Geen appel, maar een banaan. Of regelmatig een mars of iets dergelijks.

Ik heb even gezocht en ik had haar advies nog in mijn mail zitten. Ik kan het je wel PM-en als je wil?

16. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    O ja, die energie verrijkte drankjes om aan te komen, raadde ze af. Die zijn fijn als je een ernstige ziekte hebt en moeite hebt met eten, dan is het een prima product. Maar als je ze gaat gebruiken om aan te komen als je gezond bent, krijg je het omgekeerde jojo effect. Dus zodra je stopt met die drankjes val je weer af en ben je weer terug bij af.

En je moet ze zelf betalen, tenzij je een medische indicatie hebt (werk in de zorg, geef ze wel eens aan bewoners) en dan zijn ze ook nog best prijzig. 4 flesjes van 200ml kost bijna een 10tje als je het niet vergoed krijgt, anders moet je sowieso een deel zelf betalen.

17. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.569
    113
    de nutridrank heb ik idd op medische indicatie gekregen omdat ik een neerwaaartse spiraal zat.
    Is er verder niets aan de hand dan moet je dus gewoon beginnen met meer eten.

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Nutridrink of proteineshake naast de maaltijd. Dus ontbijt en
    Shake. Rest van de dag normaal eten. Zon shake bevat veel
    Vitamines maar ook heel veel kcal die je nodig hebt om aan te komen. Bij mannen goed voor spieren te creëren en voor vrouwen wat extra vet

19. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    #19 lovewinnie, 9 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2013
    Ik val trouwens ook heel veel af en snel als ik niet veel eet. Bij een griepje ben ik zo 5 kg kwijt.

Mijn voeding gemiddeld
    8 uur 4 boterhammen met boter en zoet + beker volle melk en koffie
    10 uur fruit met de kinderen
    12 uur weer 4 boterhammen met zoet of 2 tosties en vla.
    15 uur wat lekkers ( paar koekjes of een lekker speciaal broodje als chrosant of kaasbroodje
    17 uur avondeten met toetje

Verder tussendoor nog liga, bounty ( 6 minis zijn zo op) of iets anders wat goed vult. Ongezond dat wel maar erg lekker en
    Blijf zo aan de lijn. Mijn vriend zou graag met mijn ruilen

Savonds op de bank als de kinderen slapen verwen ik mezelf met chips, koek, nootjes, snoep etc.

Ik eet erg veel om op gewicht te blijven. Weeg max 65 kg bij 1.80 maar schiet ook vaak naar 60.

Mijn vriend is de afgelopen 6 maanden aan het afvallen omdat hij op den duur 101 kg woog en ik at altijd meer dan hem en hij at maar mee. Ondertussen is zijn gewicht al ruim 2,5 maand stabiel met 78 kg maar hij kan dus weinig eten

20. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Toen ik moest aankomen, volgde ik de maximale hoeveelheden uit de schijf van 5 van het voedingscentrum.
    In het begin voelde ik me ook overvol. Niet omdat de hoeveelheid voedsel te groot was, maar omdat mijn maag er niet aan gewend was. Ik geloof dat je maag kleiner kan worden als je te weinig eet, waardoor het lijkt dat je eerder genoeg hebt, wat eigenlijk niet zo is. (Of zoiets.)
    Dus even doorzetten, en toch proberen ervan te genieten!

Deel Deze Pagina