Weer testen nu?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Marihi, 8 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    In januari heb ik, en de rest uit ons gezin een positieve test gehad. Nu 2 maand verder zijn er al 3 weer verkouden. Oudste testte negatief. Man en ik krijgen nu wat keelpijn en maar we zijn ook altijd in maart allemaal verkouden, dus had niks anders verwacht. Maar moet ik dan weer testen? Zouden jullie dat doen?

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.794
    8.463
    113
    Vrouw
    Ja. Waarom niet? Je kunt 2x positief testen.

3. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Zeker. Dat je klachten hebt die je ieder jaar hebt, wil nog niet betekenen dat je geen corona hebt...

4. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Precies. Lastige vind ik wel: je hoort overal mensen die dus vaker corona krijgen, maar in de persco wordt wel leuk gezegd dat je na 1x immuun bent en je maar 1 spuit vaccinatie nodig hebt.:confused: zelfs de ggd doet hier verschillende uitspraken over. Heel lastig.

Maar gewoon testen dus! Dan weet je in ieder geval iets.

Mapje vindt dit leuk.
  5. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.667
    113
    Vrouw
    Mij is door de GGD gezegd dat het geen zin heeft om binnen 8 weken opnieuw te testen. Dit is volgens hen niet nodig, omdat je dan vals positief kunt uitslaan op oude virus deeltjes.

Ik had daar al eens over gehoord. En toen wij in januari binnen het gezin corona kregen. Heb ik dat nagevraagd. Want een van de kinderen had eind december een positieve test. Hij hoefde daarom in januari niet in quarantaine, want het was nog binnen de 8 weken.

Ik zou dus even voor overleg bellen met de GGD.

siriel en Mapje vinden dit leuk.
  6. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Het kan wel lang in je lichaam zitten.
    Dus als je nu positief test kan dat nog de Corona van januari zijn.

siriel vindt dit leuk.
  7. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Dit zou ik zelf even met de huisarts of een info nummer van de ggd overleggen. Er was een moeder op school die is 7 weken thuis geweest met klachten van hoesten en snotteren. Maar na 7 weken bleef zij nog steeds positief testeno_O
    Weet niet precies hoe dit zat, maar ik zou even vragen of je nu al weer kan testen of dat je dan "vals positief" kan testen nog van 2 maanden geleden.
    Niet het afspraken nummer bellen hiervoor want ben bang dat je dan geen goed antwoord krijgt.
    0800 1351 is landelijk nummer voor corona vragen vd GGD. Zij weten het wel.

8. Biebsje

Biebsje Actief lid

27 aug 2015
    252
    86
    28
    GGD geeft ook zulke wisselende adviezen. De 8 weken zijn bijna voorbij, dus laat toch maar testen. (Je moet toch ergens een grens trekken, dus of bij 8 weken of bij 7..) En daarna over quarantaine beginnen terwijl het niet om een nauw contact gaat...

Zxcvb vindt dit leuk.
  9. Limburgmama

Limburgmama Actief lid

5 mrt 2021
    119
    135
    43
    Vrouw
    Vuistregel is. De 8 weken gaan in op de laatste dag van klachten. (Dus je laatste isolatie dag waarin je dus nog thuis moet blijven tot er 24 uur geen klachten meer zijn).

Dus maandag in week 2 laatste dag dat er klachten waren? Dan tot en met maandag in week 10 is het niet zinvol om te testen.

Biebsje vindt dit leuk.
  10. Biebsje

Biebsje Actief lid

27 aug 2015
    252
    86
    28
    Aha, duidelijk! Dus niet vanaf de positieve test dag. Thanks

Limburgmama vindt dit leuk.
  11. Limburgmama

Limburgmama Actief lid

5 mrt 2021
    119
    135
    43
    Vrouw
    Exact. Het is moeilijke materie en de informatie wijzigt snel omdat ze steeds meer dingen ontdekken. Dus niet gek dat sommige informatie bronnen elkaar lijken tegen te spreken.

12. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.667
    113
    Vrouw
    Mijn zoon van 9 is nu licht verkouden. Hij had op maandag 25 jan. een positieve test. Dat is nu 6.5 week geleden. Hij heeft toen helemaal geen klachten gehad. Dus reken ik bij hem maar vanaf test.

13. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.695
    4.304
    113
    noord holland
    Die maar één spuit vaccinatie is omdat het doorlopen hebben van het virus hetzelfde doet als een eerste vaccinatie. Dus in feite telt de eerste spuit dan als tweede vaccinatie. Het virus is namelijk al 'bekend' in je lichaam waardoor het afweermechanisme snel weer weet wat te doen. Niet iedereen is immuun na het doorlopen van de ziekte. De een krijgt het niet meer en een ander wel. Wel weet je lichaam wat het moet doen en het lijkt dat diegene er milder en korter ziek van zijn (uiteraard uitzonderingen daargelaten).

Deel Deze Pagina