Kindje ziek bij gastouder

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Molensteen, 26 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Gisteren was er een kindje ziek. Hij lag bij de gastouder op de bank met een emmer er naast.

Ik vind dat maar raar.
    Ik zou mijn kindje dan niet naar de gastouder brengen. Gastouder heeft zeker minimaal 2 kindjes te verzorgen naast hem en 2 die van en naar school gehaald moeten worden.

Nu is het zo dat mijn zoontje ook ziek is geworden.
    En ja het heerst en kan overal ziek van worden. Maar toch vind ik de situatie raar.

Hoe doen andere gastouders dat? Wat is jullie beleid.
    Zou ik hier iets van kunnen zeggen?

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ben ook gastouder...bij mij ligt het er maar helemaal aan hoe en of ik het kan combineren. Als het kindje 1 op 1 aandacht nodig heeft en ik heb er nog meer dan niet. Maar het feit dat hij ziek is en er komen ook andere kinderen zou voor mij geen reden zijn om hem te weigeren ..mijn kinderen kunnen ook ziek op de bank liggen. Die zet ik ook niet buiten omdat ze anders anderen aansteken.

Het voordeel van een gastouder is juist dat het zo huiselijk is en een kindje daar ook lekker op de bank kan in tegenstelling tot op een kinderdagverblijf.

Als moeder had ik het niet gedaan omdat ik graag zelf bij mijn kinderen ben als ze ziek zijn.

3. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik overleg het altijd met de gastouder. Mijn dochter gaat er ook wel heen als ze ziek is (niet lekker), maar niet als ze de hele tijd aan mij hangt of doodziek is. Dan blijf ik thuis.

4. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is dat ook niet een reden waarom mensen kiezen voor een gastouder? Juist vanwege het huiselijke. Zelf zou ik dat niet doen nee een ander met mijn kotsende kind opzadelen.. maarja niet iedereen kan vrij nemen.

5. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.684
    1.860
    113
    Buikgriep wil ik in principe niet in mijn huis, maar ik moet zeggen dat ik er pas ook eentje op de bank had met een teiltje. kind ziek uit school gehaald om 15 uur. Meteen vader gebeld, maar kreeg hem niet te pakken, pas na een uur en is het kind opgehaald. In dat uur heeft het kind ook op de bank gelegen, kon haar moeilijk buiten laten liggen. Kan het niet zo'n situatie zijn geweest?

Want dat een gastouder het goed vindt dat er een ziek kind komt, lijkt mij raar. Zeker met zo iets besmettelijks. Hier heeft niemand het verder gekregen, ik heb ook iedereen uit haar buurt gehouden toen.

Verder ben ik niet moeilijk een kind wat zich niet helemaal 100% voelt, mag wel komen. En inderdaad mijn eigen kinderen zijn ook weleens niet lekker en thuis. Maar ik heb mijn zoontje met waterpokken naar oma gebracht omdat zij veel meer tijd had om te tutten dan ik met nog 5 kinderen, want hij was er heel beroerd van.

6. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Nee eant het was 08:15 en kwam zoontje net brengen

7. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Als zoontje gewoon beetje verkouden is etc dan gaat ie ook naar gastouder oma of zus, maar overgeven dan blijf ik thuis.
    Als het echt niet kan dan niet naar gastouder maar naar oma of zus. Die hebben 1op1 tijd en das zijn 2e thuis...

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.231
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Misschien moesten ze allebei echt werken en wilden ze even aankijken hoe het zou gaan? Hier hebben ze ook wel eens dat ze moeten spuggen/misselijk zijn maar er heel snel van opknappen. Een kind dat hoge koorts heeft en veel moet spugen zou ik ook niet brengen, maar vooral omdat dat voor het kind niet fijn is, als je echt ziek bent ben je toch het liefste thuis.

9. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.838
    1.347
    113
    Ben ook gastouder, maar heb gelukkig nog nooit een 'kotsend' kind gehad. Zou er ook niet veel trek in hebben. Wordt het kind hier ziek, is het wat anders. Verder kijk ik bij ziekte ook even naar besmettelijkheid en hoe ziek ze ervan zijn. Heb laatst wat zieken gehad, besmettelijke periode was voorbij, de kinderen hadden er geen last van dus ze zijn gewoon geweest. Voor de zekerheid sop ik wel al het speelgoed extra, was mijn handen wat vaker. Dus afhankelijk van de ziekte en hoe het kind zich voelt, maar ook hoeveel tijd ik heb voor een ziek kind bepalen of een kind wel of niet kan komen.

10. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Hier in Duitsland moeten de kinderen thuis blijven.
    Natuurlijk kan het gebeuren dat kinderen plots ziek worden en niet direkt afgehaald kunnen worden.
    Heb ik ook al eens voorgehad, zoontje ´s ochtends om 8 uur gezond er heen gebracht en om 9:00 uur opeens telefoon dat hij hoge koorts had. Tja, ik kon niet direkt weg en heb hem pas om 11 uur kunnen ophalen...
    Maar bewust ziek (en dan spreek ik niet over een verkoudheid) naar de gastouder brengen? Vind dit een no-go tegenover zowel mijn eigen kinderen als tegen de anderen...

Deel Deze Pagina