Als "nieuwe" moeder van een kind wat over anderhalf jaar naar de basisschool gaat, was ik bezig met haar in te schijven voor de BSO. Ik schrok me werkelijk rot toen ik de prijzen zag! Hier in Noord-holland betaal je 420 euro per maand... En dan te bedenken dat ze waarschijnlijk niet langer als één uurtje daar zal moet blijven per keer... dus per maand zou het gaan om 12 uur. Dan kom ik uit op 35 euro per uur Dus ik was al driftig opzoek naar een vergoeding die de belastingdienst betaald, maar niet gevonden. Wordt de bso vergoed of betalen ouders dit zelf??????
volgens mij valt het gewoon onder kinderopvang, en word het ook vaak verzorgd in gebouwen waar ook het kdv zit. maar anders zou ik even bellen met de bso of de administratie, hun weten dit vast. want dit zin wel heel gekke bedragen laat je even weten wat ze zeggen??
De bedragen zijn berekend van 15.00 tot en met 18.30. dat maal drie dagen per week. Alleen zal het bij ons waarschijnlijk om een uurtje opvang gaan, dus tot 16.00 uur. Ik denk ( net als bij het kdv) dat ze per dagdelen rekenen en niet per uur. Hier trouwens een overzicht van de prijzen: 1 dag € 140,53 2 dagen € 281,07 3 dagen € 421,60 4 dagen € 562,13
wij zitten ook met dit "probleem" ook de prijzen opgevraagd en vielen ook stijl achterover een middag ( woensdag of vrijdag) kost nog duurder dan een hele dag bij het KDV, bijna het dubbele en een andere middag kost zelfs ook duurder en dat is dan van half 4 tot evt half 7 dus wij zitten ook driftig te zoeken naar evt andere midellen, ook al krijg je toeslag het blijft duurder dan de hele dag kdv, gezien per dagdeel dan.... ga maar kijken of ik me werktijden er op kan aanpassen...
lastig als je een uur gebruik ervan maakt en dan toch meerdere af moet nemen, maar het is voor hun wel te begrijpen want die andere uren zijn dus over. het blijft lastig, en gek dat het duurder is dan het kdv,
Sommige kdv en bso hebben een stripkaarten concept waardoor je makkelijk een uurtje af kunt nemen, misschien ook bij jou in de buurt?
dank voor de antwoorden. Het wordt inderdaad vergoed door de belastingdienst, dus dat scheelt. Nu eerder het probleem of er plek is. Wel bekend probleem volgens mij... En anders, tja... ik weet het ook niet... minder werken is geen optie. Dan maar een oppas voor een uurtje?
Word inderdaad vergoed. Wat ik je kan aanraden is om direct in te schrijven! Mijn ervaring is dat er best wel snel plek vrij is.