Logeren bij opa en oma direct na kinderopvang?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door peter112, 21 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peter112

peter112 Nieuw lid

21 jul 2022
    1
    0
    1
    #1 peter112, 21 jul 2022
    Laatst bewerkt: 21 jul 2022
    Opa en oma gaan op onze zoon van 9 maanden passen. Enkele keren per maanddag per week. Ze wonen op half uur/drie kwartier rijden dus in eerste instantie zal het bij ons thuis zijn.

Nu merk ik dat ze wel erg uitzien naar het moment dat ze in hun "eigen" huis kunnen oppassen. Ze hebben dan ook het plan om op een gegeven moment 1 dag ervoor (woensdag einde middag) de kleine al op te halen en dat hij daar blijft logeren. Op zich helemaal prima.

Maar woensdag is en blijft de opvang dag. We twijfelen of we logeren wel gaan toestaan. Dan is onze zoon totaal overprikkeld van de dag opvang, en wordt einde dag direct door oma/opa opgebaald bij de opvang zelf, moet hij nog 40 minuten rijden en ook nog eens daar logeren wat ook onrustiger voor hem is. En de dag erna natuurlijk ook veel ondernemen met opa en oma.

Is dit niet te veel? Direct bij opa/oma logeren na zo'n lange dag opvang? Of denken wij te moeilijk en moeten wij het gewoon loslaten? Meningen zijn erg welkom, bedankt.

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Denk je dat hij dan overprikkeld is of heb je er een reden voor dat je dat weet?

misschien kan hij die 40 minuten in de auto wel even lekker een powernapje doen…

overigens is het nog niet Zover…. Ik zou het dus gewoon tegen die tijd even aankijken hoe het gaat

zou wel proberen dat opa en oma zich een beetje aan ritme houden, dus op donderdag wel gewoon een fatsoenlijk middagslaapje en woensdag gewoon normale tijd naar bed

Dubbelgeluk, Zoe123 en NiekeKris vinden dit leuk.
  3. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.881
    6.405
    113
    Voor een keertje zou ik dat geen probleem vinden, maar iedere week logeren zou ik zelf niet nodig vinden.

4. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Mm ik denk dat je het moet loslaten om iig het te proberen? Mijn dochtertje gaat bijna iedere maandag na een dag opvang met opa mee naar huis (30 min rijden in file) en dag erna dan bij oma hele dag. Gaat mega goed. Ja een dag opvang is vaak druk, maar in de auto kunnen ze juist een beetje rusten. Zorg dat opa en oma gewoon alvast wat te knabbelen en drinken voor in de auto hebben en komt vast helemaal goed!

5. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Oh en trouwens, mijn kindjes logeren sowieso best wel vaak hoor. Dus logeren is voor heb geen prikkel ofzo. En de dag erna bij oma is juist rustig. Geen broer, oma die alle tijd heeft om samen te spelen. Dus ik denk dat het ook beetje afhankelijk van de situatie is.

6. roever

roever Niet meer actief

Maar net wat je zelf zou willen…
    Hier zou dit absoluut niet gaan gebeuren.
    Gewoon om het principe dat onze kids gewoon dagelijks thuis “horen” te slapen..
    En “s” een keer uit slapen gaan voor fun of wanneer echt nodig zou zijn.

Vero0504 en Neuzeke vinden dit leuk.
  7. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Je kan kijken hoe het gaat. In de auto slaapt onze dochter makkelijk dus die zou dan nog wat uitrusten. Ze slaapt bij haar oma alleen slecht (die past 1x per week op) en oma doet ook weinig moeite om dit te verbeteren. Daar mag ze dus van ons niet logeren. Anders had ik dit best overwogen. Bv om de week, dan heb je samen ook een fijne avond/nacht :)

Ik zou kijken hoe het uitpakt en alleen doen als ze daar goed slaapt en zij zich aan de afspraken houden. Merk je dat dit teveel is en je daar de dagen erna nog last van hebt, dan zou ik het niet doen.

8. MissXray

MissXray Niet meer actief

Ik begon weer te werken toen dochter 4 maanden oud was. Met 6 maanden oud ging ze 1 dag per week bij mijn ouders logeren JUIST voor de rust. Ze sliep tot 9 uur bij mijn ouders en mijn vroege dienst begon al om 6.30 uur. Eerste twee keer ben ik er ook blijven slapen en om kwart voor 6 dus het huis uit geslopen.

ik denk dat jullie zoon heerlijk zal slapen bij opa en oma, ook na de opvang. Zou het gewoon proberen, werkt het niet dan maak je een nieuw plan toch?

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Hier had t met die leeftijd echt niet gegaan. Dochter was toen nog een werk op zich qua prikkels, ook voor ons was dat passen en meten en ze was enigskind. Zonder KDV werd t m niet, GO vonden we niet echt geschikt qua ziektevervanging en haar "structuur junkie" verschijnselen toen al (was echt heel heftig met haar, merken we nu we R. hebben en een wereld voor ons open gaat)

Mijn dochter mag, als ze luisteren kan, volgend jaar een weekje mee met oma naar de camping (opa en oma staan t veld ernaast, ze zijn daar letterlijk buren) en wij nemen waarschijnlijk een huisje in de buurt, maar niet op de camping zelf. (Ken dr langer dan vandaag). Ze is dan 6,5 en dan is t voor de fun, prima. Mits ze dr oren kan gebruiken.

10. momim

momim Actief lid

21 feb 2019
    343
    213
    43
    Ik zou me daar ook helemaal niet prettig bij voelen, maar het is uiteindelijk ook heel persoonlijk. Er zijn genoeg ouders die het wel prima vinden. Hier heeft ons zoontje nog nooit een nacht buiten de deur geslapen, maar het is ook een draak met slapen dus ik durf dat ook niemand anders aan te doen;) hij is nu 3 en geeft zelf ook heel duidelijk aan dat hij dat niet wil, prima!

Deel Deze Pagina