Wij willen in de meivakantie een paar dagen naar Winterberg. Man en ik zijn volledig gevaccineerd en net geboosterd. Dochter van 8 dan ook. Ze heeft zelf besloten dat ze zich wil laten vaccineren en krijgt morgen de eerste. Vraag me nu af hoe het zit voor zoon van 5? Ik lees dat alle kinderen (ongeacht de leeftijd) in Duitsland gevaccineerd moeten zijn anders mogen ze nergens in (2G en 2G+) Klopt dat? Dus een volledig vaccinatie is daar voor alle kinderen gewoon verplicht? De 5 dagen quarantaine is niet mogelijk, want zo lang willen we gaan. Ik kan niet echt een duidelijk antwoord vinden. Anders willen we iets in Nederland boeken. In de zomervakantie gaan we met een tussenstop naar Italië. De vraag is dan ook in welk land we kunnen/mogen stoppen voor en overnachting.
Volgens mij krijgen kinderen pas na 12 weken hun tweede vaccinatie dus vraag me af of je een volledige vaccinatie voor hun wel redt tegen die tijd.
Dat is schijnbaar 8 weken, want ze moet op 28-03 weer. Ben nu ook al aan het kijken voor Antwerpen of de Ardennen. Wellicht toch verstandiger, aangezien de regels daar alleen voor 12+ gelden.
Oke. De 9 jarige zoon van een collega van mij werd vorige week gevaccineerd en daar is die van 8 naar 12 weken verzet op de locatie zelf Ze konden ook niet uitleggen waarom dit was.
Ik zou inderdaad naar een andere locatie uitkijken. Omslachtige toestanden. Mijn man moet morgen voor een aantal dagen naar Duitsland en heeft enkel jansen+ booster. Ben benieuwd en anders gaat die weer terug. Pech dan voor de klant