De quarantaine van de kinderen zit er bijna op na hun positieve test. Wanneer lieten jullie de kinderen weer naar opa en oma gaan? 14 dagen na start klachten zou het toch veilig moeten zijn? En als de ouders nog in quarantaine zitten vanwege hun positieve test (besmet door de kinderen). Vooral voor de jongste van 2 is een andere omgeving fijn, maar het moet wel veilig zijn. Hij heeft bij 14 dagen al 11 dagen geen klachten meer. Edit: iets aangepast.
Als wij als ouders in quarantaine zitten en de kinderen zijn (nog of steeds) negatief, is er geen haar op m’n hoofd die eraan denkt om de kinderen naar m’n moeder toe te laten gaan. Dat voelt niet goed.
Ik denk pas als iedereen uit de quarantaine is, althans degenen die ook daadwerkelijk besmet waren. Maar dat is ook puur praktisch hoor ivm brengen etc. In principe zou het na 14 dagen wel moeten kunnen als ze al even klachtenvrij zijn.
Ik heb het niet goed uitgelegd, de kinderen zitten 14 dagen na begin klachten, ze zijn beide positief getest, dan 14 dagen geleden.
Mijn kind ging na de quarantaine gewoon weer naar mijn ouders van 70. Dag 10 was dat maar hij had geen klachten gehad. Maar mijn ouders hadden wel 3 weken voor ons Corona dus dat is een kanttekening. Die waren toen gevaccineerd en net hersteld.
Dochter vorige week zaterdag positief getest. Mag dus weer bijna uit quarantaine en maandag weer naer school. Ze gaat dan ook weer 2 middagen in de week naar mijn ouders. Die zijn allebei geboosterd en hebben ook geen bezwaar. Dochter heeft 2 dagen echt last gehad, daarna weer koortsvrij en nu is het alleen nog vermoeid zijn. Maar dat kan nog wel even duren begreep ik al. En dat word volgens de vrouw van de ggd ook niet als klacht gezien. Koortsvrij was het belangrijkste. Bij ons is het dan dus 10 dagen na positieve test dat ze weer naar opa en oma gaat.
Dochter is gisteren gewoon weer bij oma geweest na school. Dat was de eerste dag dat ze weer uit quarantaine mocht. Sinds zondag al geen klachten meer. Oma wilde ook en heeft zelf booster gehad.