Wie heeft enig idee wat dit is?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door DTtje, 6 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DTtje

DTtje Bekend lid

19 feb 2012
    513
    0
    0
    Begeleider vg
    Sinds vorig week last van een raar gevoel in mijn buik...menstruatie gevoel. Zondag vertrouwde ik het niet en verloskundige gebeld.
    Ze constateerde verweekte baarmoedermond en door naar het ziekenhuis.
    Daar een echo gehad baarmoedermond zat nog wel dicht maar aan de monitor was de buik toch onrustig maar geen weeen gelukkig. Mocht naar huis met advies rust.... nu komt eigenlijk elke avond daar rare gevoel weer in de buik.
    Enig idee wat het zou kunnen zijn? Herkent iemand dit?

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Is je urine getest op een blaasontsteking, of kan je een schimmelinfectie hebben? Deze 2 dingen kunnen jouw klachten namelijk ook veroorzaken.

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zou even aan de bel trekken bij je verloskundige. Bij de een zijn vroege weeën heel duidelijk, bij de ander is het amper een vervelend menstruatiegevoel zonder erge pijn. Maar... het kan wel voor ontsluiting zorgen en dat moeten ze wel echt voorkomen! Je verloskundige kan evt nog een keer toucheren en misschien is échte strenge bedrust dan wel nodig.

In dit soort gevallen écht je verloskundige bellen als je je ongerust voelt. Verweekte baarmoedermond krijg je niet zomaar, dan is er teveel aan het rommelen wat je niet wilt!

4. DTtje

DTtje Bekend lid

19 feb 2012
    513
    0
    0
    Begeleider vg
    Beidde dingen idd getest maar geen blaasontsteking of schimmelinfectie

5. DTtje

DTtje Bekend lid

19 feb 2012
    513
    0
    0
    Begeleider vg
    Je hebt gelijk maar maandag weer bij de verloskundige geweest en ze geven aan dat ik moet bellen als het erger wordt maar het blijft hetzelfde...
    Wel ben ik idd ongerust...heb al 2 kinderen en daarvan heb ik de weeen echt wel gevoeld zeg maar... heb het idee dat het rommelt dat wel.

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Nog tot maandag is best een paar dagen. Stel dat je wel elke avond een millimeter ontsluiting erbij krijgt... Dan wil je dat liever nu al weten, zeker rond deze termijn...

Heeft je VK geen telefonisch spreekuur? Dat vind ik zelf altijd prettig, dan kun je met je vragen even ergens terecht, zonder dat je per sé het spoednummer hoeft te bellen. Dan kun je even overleggen, zo van, het wordt niet erger maar het houdt wel aan (ondanks het rust nemen). Zij weten ook dat je maandag weer controle hebt, dus dan kunnen ze samen met jou kiezen wat veiliger voelt!

7. DTtje

DTtje Bekend lid

19 feb 2012
    513
    0
    0
    Begeleider vg
    Ik bedoelde dat ik afgelopen maandag was geweest en dat advies kreeg ik mee....

8. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Kan het geen vermoeidheid zijn? Weet niet wat je doet overdag, maar als ik teveel doe, dan heb ik ook last 's avonds.

9. DTtje

DTtje Bekend lid

19 feb 2012
    513
    0
    0
    Begeleider vg
    Dat kan idd ook....heb nog 2 kinderen rondlopen.
    Sinds deze week wel in de ziektewet gegaan en het is wel al minder dan zondag
    . Ik hou het in elk geval goed in de gaten. Hoop dat het gewoon groei is ofzo.

10. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Heeft het zh ook een verweekte bm bij je geconstanteerd?
    Lijkt me niet dat ze je daar met dit termijn laten rondhuppelen!
    Gewoon weer aan de bel trekken luistert je vlos niet dat het zh waar je al geweest bent.
    Sterkte

11. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Inderdaad het advies van hierboven, zou aan de bel teekken. Een verweekte bmm is niet oke al op dit termijn. Denk dat ze je beter nu goed in de gaten kunnen houden.

12. Bee1986

Bee1986 Fanatiek lid

29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Wat al is gezegd, in het zkh laten nakijken want een verweekte bmm is niet goed. Mijn bmm is ook verweekt, zo is bij 21 weken geconstateerd en had ook harde buiken. Gelukkig heb ik een cerclage die de boel dichthoudt mits ik geen weeen krijg, maar hou wel sindsdien bedrust (en ook 3 weken in zkh gelegen, mede vanwege mijn voorgeschiedenis, zijn ons 1e zoontje ook door zwakke/weke bmm verloren).
    Is de lengte van je bmm ook gemeten?

13. DTtje

DTtje Bekend lid

19 feb 2012
    513
    0
    0
    Begeleider vg
    Thanks voor al jullie reacties. Buik vanmorgen weer rustig als het weer begint vanavond ga ik bellen. Lengte was prima van de bmm zeiden ze in het ziekenhuis vorige week.

Deel Deze Pagina