Bubbelbad als je zwanger bent?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mirre, 15 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Wij hebben een (bubbel)bad, maar tot op heden durfde ik hem niet aan te zetten en ging ik enkel ff in bad liggen.
    Weet iemand eigenlijk of het kwaad kan cq afgeraden wordt om te bubbelen?

Mirre

2. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    We hebben net een nieuwe geinstalleerd. Heb er al uuuuren in gebubbeld. Waarom zou het niet mogen dan? Een bubbelbad in de sauna lijkt me wat onhygienisch, maar je eigen bad toch niet?

3. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Heb gister na het zwangerschap zwemmen ook heerlijk gebubbeld in het bubbelbad..
    Heerlijk was het; behalve toen ik eruit ging en dat kleine meisje in me dacht dat ze nog in een bubbelbad zat haha. Ze was zoo druk! :p

4. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Ff gegoogled, maar gaat alleen over bubbelbaden in saunacomplexen e.d.:

Dompel- en bubbelbad
    Je kunt het saunabezoek tot het einde van je zwangerschap volhouden. De laatste vier à zes weken is het wel aan te raden niet meer in het bubbelbad te gaan en ook het dompelbad over te slaan. Dit heeft te maken met het feit dat je in die laatste weken al enige ontsluiting zou kunnen hebben en de kans op infectie hierdoor toeneemt. Neem dus liever een koude douche.

Je kan het ook voorleggen aan de verloskundige op het forum!

5. Mimi85

Mimi85 Actief lid

13 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik bubbel er ook op los, maar ik ga wel mn VK vragen volgende week of het idd kwaad kan in de laatste weken. Dan stop ik wel even met bubbelen. :D

6. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik ga 30 januari naar de sauna, maar ben dan dus 26 weken, dus dan kan ik nog wel zwemmen en bubbelen toch? En qua sauna's ga ik misschien een paar keer heel eventjes in de lichtste sauna's, voor de rest de hele dag lekker relaxen en aan me laten prutsen en boekje lezen en lekker eten! :)

7. susy26

susy26 Niet meer actief

ik had toevallig die vraag an me vk, nouuu huu over een sauna dan...;)ze zei, als je het gewend bent mag je naar de sauna, ga je een enkele keer, dan niet. Bubbelbad mag gewoon ,lekker relaxen! :)Net wat hierboven gezegd word, de laatste 4 weken oppassen met bubbelbad,omdat er dan miss infectie kan ontstaan omdat je op het laatst loopt.

xxx

8. Shyness

Shyness Bekend lid

17 aug 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Na elke zwangerschapsles in het zwembad word er bij ons gebubbeld, het hoort bij de les, als afsluiting. Dus ik geloof niet dat het kwaad kan!

9. zat hier ook te denken of het nog mocht maar wel dus
    bij mijn dochtertje durfde ik het echt niet hihi

10. Trees

Trees Niet meer actief

Wij hebben ook een bubbelbad en bubbel er ook vrolijk op los. In je eigen bad lijkt me helemaal de kans op infectie nihil. Sowieso gooi ik er elke paar weken speciale bubbelbadreiniger in zodat ook alle bacterieen in het systeem gedood worden. Je kan dat altijd een keertje extra doen, als dat fijner voelt.

Veel bubbelplezier!

11. Patriez

Patriez Actief lid

25 aug 2008
    114
    0
    0
    Schijndel
    wij hebben ook een jacuzzi, maar wij laten de bubbels aan 1 kant uit als ik erin zit.
    Of heel zachtjes volledig aan en ik heb nog nergens last van gehad.
    Ik ga er wel maar 20 minuutjes in omdat ik het langer niet meer prettig vind nu ik zwanger ben

Deel Deze Pagina