tegen het uitscheuren bevalling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sillaah, 16 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    mischien heel raar, maar ik bedacht me ineens toen ik over de bevalling nadacht van mijn 2e, dat het mischien fijn zou zijn om het "van onderen" in te smeren met vaseline of glijmiddel als de bevalling op gang komt.
    Tegen het inscheuren en voor meer soepelheid.

Nu las ik dat er dat er iets op de markt is van WELEDA,
    genaamd : Perineum massageolie

"De massagebewegingen van het perineum stimuleren de doorbloeding en bevorderen de soepelheid van het weefsel, terwijl de fijne amandelolie en tarwekiemolie de elasticiteit verhogen en het weefsel losser maken. Hierdoor verklein je de kans op inscheuren of inknippen tijdens je bevalling. De compositie van etherische oliën van scharlei en rozen zorgt voor een aangename, milde geur. De Perineum Massageolie kan vanaf de 34e week van je zwangerschap gebruikt worden. "

Heeft er iemand ervaring mee of dit echt helpt ?

2. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Volgens mij schreef Claudia de Breij daar wat over in haar boek: "Krijg nou tieten" en volgens mij had het bij haar niet echt geholpen. :D:D:D

3. Esma

Esma Bekend lid

Ik heb het gebruikt bij de eerst, maar ben wel wat ingescheurd.
    Dus het heeft niet echt geholpen.

4. Shyness

Shyness Bekend lid

17 aug 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Ik heb hierover enkel nog maar positieve reacties gehoord dus ik ga het binnenkort toch ook gebruiken :)
    Als het niets doet, jammer als het iets doet woehoe!!! Het is het proberen waard he!

5. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    ik heb het gebruikt, niet ingescheurt maar geknipt dus of ik anders was ingescheurt weet ik niet ;)

6. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    baat het niet, schaadt het niet! gewoon doen! ik ga het wel doen :D ik heb ook goede verhalen gehoord hoor, maar het heeft vooral te maken met de omvang vh hoofdje en het oprekken moet niet te snel gaan (lees te snel persen, snelle bevalling persfase) als je in 2 persweeen bevalt rekt het heel snel op daar en is de kans op inscheuren veel groter, of je nou gesmeerd hebt met olie of niet, dus ligt ook aan je bevalling.

laten we hopen dat meevalt! :)

gr hummie

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik heb het tijdens de tweede zwangerschap gebruikt, niet consequent, dus niet netjes elke dag zoals dat hoort. Maar oke, ik ben alleen van binnen een klein beetje ingescheurt tijdens de bevalling, dit omdat de vacuumpomp gebruikt werd, verder hoefde het gelukkig niet gehecht.

Tijdens de eerste zwangerschap heb ik het niet gebruikt, en ben toen tijdens de bevalling niet ingescheurt/ingeknipt. Had alleen wat schaafplekjes op de schaamlippen.

Hier dus geen idee of het echt werkt, maar oke, ik vond/vind dat we het gewoon konden proberen want kwaad kon het in ieder geval niet en het gaf me gewoon wat extra zekerheid voor de bevalling.

8. odet

odet Niet meer actief

ik heb het ook gebruikt bij de 1e, kreeg een sub-totaalruptuur.
    geen succes dus

9. 894hi

894hi Niet meer actief

werkt niet... ik heb niks gebruikt en niks gescheurd gelukkig!

10. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Ik heb het ook gebruikt, en ben alle vier de kanten ingescheurd. :)

Bij een bevalling komt zoveel kracht kijken, daar is geen olietje tegen op gewassen hoor :p

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja de olie is overigens ook niet alleen voor tijdens de bevalling er even snel op doen ivm gladheid (lees nu de eerste post van ts pas goed). Denk ook zeker niet dat dan even wat glijmiddel/vaseline/olie erop smeren zal helpen. Het doel van de perineum olie van Weleda is dat je het perineum tijdens de zwangerschap al het een en ander oprekt als het ware, door de massage techniek die je hoort te gebruiken en omdat je het een aantal weken een aantal keer per dag doet, zou het allemaal al wat soepeler worden daaronder.

En wat ik nog niet gezegd had (gezien ik las dat iemand schreef "werkt niet"), ik ben er zeker van overtuigd dat het hier wel degelijk geholpen heeft. Ik ben geholpen met de vacuum en eigenlijk is het dan altijd zo dat er een knip bij komt kijken of dat je flink uitscheurt, dit beide is hier dus beide niet gebeurd ondanks de pomp. En ik denk dus zeker dat dit mede door de olie gekomen is, niet echt door de olie, maar wel de olie in combi met het masseren ;).

12. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

2 bevallingen gehad, nooit gesmeerd of gemasseerd en ook nooit een scheurtje/knipje/schaafwondje gehad.

het belangrijkste is gedoseerd te persen en goed te luisteren naar je vk/gyn: zuchten als ze dat zeggen, persen als ze dat zeggen.

Deel Deze Pagina