Taboe? Veel ruzie door slaapgebrek als je kleine kinderen hebt.

Discussie in 'De lounge' gestart door Benzoblij, 18 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    Ben hier toch wel erg nieuwsgierig naar...
    Heb zelf 2 kleine kindjes en slaap daardoor erg slecht 's nachts en mijn man natuurlijk ook. Hierdoor zijn we alletwee nogal snel geirriteerd en dat leidt helaas vaak tot enorme ruzie. Wat we natuurlijk zoveel mogelijk proberen te voorkomen en zeker niet met de kinderen erbij.
    We wonen in een nieuwbouwwijk en het lijkt wel of hier alleen maar happy families wonen die nooit ruzie met elkaar hebben.
    Dat kan toch niet?
    Als je heel af en toe iets opvangt van een ruzie wordt daar meteen schande van gesproken. Hoe kan dit?
    Spelen deze buren toneel ofzo?
    Ben benieuwd wat jullie hierover te zeggen hebben, groetjes.

2. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Ik denk dat het in ieder gezin voor komt. In het ene gezin wat meer dan de andere natuurlijk. De meesten houden hun vuile was toch binnen vier muren. Wij ook. Als ik binnen ben horen ze me mss weleens schreeuwen, maar zodra ik naar buiten stap probeer ik normaal te doen.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.496
    36.454
    113
    Nou ik probeer ook wel te zorgen dat als wij dan ruzie hebben de buren er geen last van hebben. Zou het erg vervelend vinden als ze ons zouden horen ruziën.

4. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    Maar waarom is dat vervelend dan als de buren jullie horen?
    Is het dan toch een taboe?
    Neem aan dat de buren ook wel eens ruzie hebben of niet?

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik denk dat andere mensen dingen altijd veel mooier voorspiegelen dan het daadwerkelijk is. Het gras bij de buren is altijd groener, enz... Naar buiten toe doen mensen vaak lief, leuk en aardig maar je kunt niet achter de voordeur kijken.

Ik ga mezelf maar na, als mijn man en ik eens woorden hebben en de telefoon gaat, neem ik ook gewoon vrolijk op alsof er niks aan de hand is. Iemand anders heeft er niks mee te maken dat wij aan het ruzien zijn.

6. supermummy

supermummy Niet meer actief

Ik vind dat niemand anders dat wat aan gaat als wij ruzie zouden hebben,dus wij houden het binnen 4 muren en dan ook nog op een zachte toon.

Schreeuwende,sexende,feestende buren zit ik ook niet zo op te wachten om daarvan mee te kunnen genieten.

7. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Hoe zeggen ze dat ook alweer: elk huisje heeft zijn kruisje? Iedereen maakt wel eens ruzie. Is naar mijn mening goed voor relatie en goed voor sommige andere dingen (daarna)... Ik denk dat het meer de gene van mensen is om het te verbloemen omdat we toch allemaal het perfecte leven moeten leven. Mooie gezonde brave kinderen, twee auto's voor de deur, gestroomlijnde lichamen in mooie kleding, een druk sociaal leven en een baan voor alle mooie spullen. En daarbij ook een perfecte relatie. Ik vind het niet zo raar als de buren eens mot met elkaar hebben hoor want ik word ook wel eens bloed chagrijnig van al dat perfecte moeten. En op wie kan je dat nou beter afreageren...En daar wordt hier in de buurt zeker geen rare verhalen over vertelt daarna.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.496
    36.454
    113
    Ik vind het niet echt een taboe, maar ik vind dat ze het gewoon niks aangaat. Tuurlijk heeft iedereen wel eens ruzie, dat hoort erbij, maar vind het gewoon hun zaken niet, daarom wil ik het graag binnenshuis houden.

9. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

wij hebben al jaren geen ruzie meer gehad, tenminste niet met schreeuwen en slaande deuren (dat hadden we eerder wel en dat kwam bij ons door pure onmacht omdat we elkaar niet begrepen) we zorgen er nu voor dat als we een verhitte discussie hebben dat we dan met zijn 2en zijn als we het "uitvechten" en zeker dat de buren het niet horen, waarom? het gaat ze gewoon niks aan waarover en waarom wij ruzie hebben.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik irriteer me mateloos aan de geluidsoverlast die de ruziende bovenburen met zich meebrengen. Het gekrijs en geschreeuw (al dan niet van en/of tegen de puberzoon en dochter) .

En ik bedenk me altijd: Als ik hen zo goed kan horen en me eraan erger, zal dat ook wel wederzijds zijn, dus ik probeer me zeker in te houden wat dat betreft.
    En verder gaat het ze niets aan inderdaad :)

11. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Wij hebben ook 2 kleine kindjes, maar hebben totaal geen ruzie door slaapgebrek. Tuurlijk hebben we wel eens ruzie (misschien 4x per jaar) maar dan proberen we ook normaal ruzie te hebben en niet onnodig te schreeuwen.

12. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

het is wel logisch dat je sneller ruzie maakt als jullie allebei vermoeid zijn maar ik ben het wel met het grootste deel hier eens dat de buren niet mee hoeven te genieten.

in elk huis wordt er wel geruzied, dat is normaal maar er zijn weinig mensen die er geen problemen mee hebben om schaamteloos te schreeuwen enz zodat iedereen kan meegenieten. daarom lijk het waarschijnlijk alsof je buren een rol uit the truman show naspelen.

13. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik snap de andere mensen bij jou in de buurt heel goed. Je gaat toch niet met je buren (tenzij het goede vrienden zijn) jou ruzie's bespreken. En vind al helemaal niet dat de buren het hoeven te horen, is nergens voor nodig.

Deel Deze Pagina