bubbelbad

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door limegreen, 10 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. limegreen

    limegreen Bekend lid

    6 mei 2008
    892
    0
    0
    goede morgen dames....

    ik heb misschien een dom vraagje maar ik weet het echt niet..

    ik ga dit weekend naar centerparks en natuurlijk wi ik dan gaan zwemmen...
    nou is mijn vraag is het bubbelbad te heet voor de baby of kan dat wel?


    liefs
     
  2. Miez

    Miez Fanatiek lid

    7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Maak je daar maar geen zorgen over! Je lichaam zorgt er wel voor dat het in je buik niet te warm wordt. Alleen wel in de gaten houden hoe je jezelf voelt. Als jij je er niet lekker door gaat voelen, moet je er natuurlijk uitgaan. Maar is niet gevaarlijk hoor.
     
  3. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.067
    417
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Kan inderdaad geen kwaad. Maar ik zou er niet een uur in gaan zitten. Veel plezier in centerparcs.
     
  4. McNugget

    McNugget Niet meer actief

    Mijn verloskundige zei dat je het beter niet kunt doen, ivm bacterieen. Op internet heb ik gelezen dat het wel kan. Maar als je de 34 weken hebt bereikt niet meer, omdat je dan al onsluiting zou kunnen hebben.
    Ik zelf zwem ook elke dag en ben wel een paar keer in het bubbelbad geweest omdat ik het niet kan laten. Maar ik ga er nu toch niet meer in.

    Gr marit
     
  5. Baylee

    Baylee Fanatiek lid

    21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    hoi,


    Ik ben half augustus 2 dagen naar Sanadome geweest dus alleen maar thermen!
    Vooraf ook gevraagd aan de verloskundige maar ze zei natuurlijk mag je dat geniet er lekker van !
    Alleen sauna's worden voor de 12 weken afgeraden

    Ik heb zo genoten van al de bubbelbaden en warme baden heeerlijk ontspannen ! :) en was niet de enigste zwangere die er rond liep ;)

    Gewoon genieten !

    groetjes Baylee
     
  6. Rooos

    Rooos Actief lid

    20 mrt 2008
    149
    0
    0
    Vries
    De mening tussen verloskundigen verschillen hierover nog wel eens. De jongere (zoals de mijne) vinden het geen probleem, zolang het goed voelt.

    Ik ben laatst ook naar de thermen geweest en daar raadden ze het me af. Gelukkig had een een vriendin bij me die arts is en zij vertelde dat t geen kwaad kon. Bacterieen 'zwemmen' namelijk niet zomaar omhoog, als dat wel zo was, zou je bijvoorbeeld ook geen sex meer kunnen hebben...

    Gewoon lekker van genieten en desnoods voor de zekerheid daarna direct even goed uitplassen. Mocht er dan toch ergens een bacterie ingekomen zijn is die toch ook weer weg.

    Fijne vakantie!
     
  7. WenT

    WenT Bekend lid

    25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Dus gewoon zwemmen in een openbaar zwembad is ook geen probleem ? Heeft het chloorwater geen enkele schadelijke invloed dan ?
     
  8. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    lijkt me geen probleem hoor, er is immers ook zwangerschapszwemmen!
     
  9. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Een bubbelbad kan in principe wel maar niet aan het eid van je zwangerschap. Je zal merken dat je harde buiken gaat krijgen van de bubbels. Het kannl je weeen opwekken.
     
  10. Niet meer actief

    Ik heb een paar weken geleden nog heerlijk 45 minuten in een jacuzzi gelegen.. Goddelijk!
    Geniet er dus maar lekker van
     
  11. Noatje

    Noatje Fanatiek lid

    12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik ook toen ik 14 weken zwanger & 23 weken zwanger was in een whirpool gelegen...als het te warm is ga je er gewoon uit hé ;)
     
  12. 1984mama24

    14 aug 2008
    40
    0
    0
    rotterdam
    Nou ik heb het dus wel gedaan toen ik 36 weken zwanger was. Baby lag toen al met het hoofdje beneden en was zelfs al een beetje ingedaald. door de bubbels in het bubbelbad kwam onze baby in stuit te liggen en voelde ik hem 1 dag niet schoppen, meteen vk gebeld en gevraagd of het door het bubbelbad kon komen, het kon idd. Gelukkig is baby met 37 weken weer terug gedraaid.
     
  13. princesje83

    princesje83 Fanatiek lid

    1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    neej kan geen kwaad hoor... lekker juist! misschien vind je beebje het wel heel leuk al dat geborrel om hem heen ;)
    gewoon zorgen dat je het zelf niet te heet krijgt en je goed blijft voelen!
    veel plezier!
     
  14. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Ik heb vandaag nog heerlijk in een bubbelbad gezeten met mijn 34 weken zwangerschap. Niks aan de hand hoor en beebje leek juist te genieten van de warmte. Ik vond alleen de bubbels op een gegeven moment zo hard gaan (de snelheid wisselt steeds) dat ik het gevoel had alsof hij gemilkshaked werd. Dus ben toen even wat hoger gaan zitten. Ik zal het morgen voor de zekerheid nog even navragen bij mijn gyn of het ivm ontsluiting een probleem kan zijn.
     
  15. Miez

    Miez Fanatiek lid

    7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Nou daarvoor is de baarmoedermond dus ook afgesloten he. Om bacterien en andere schadelijke stoffen tegen te houden. Want van binnen zitten zowiezo wel bacterien en die mogen ook niet in je baarmoeder komen.
     
  16. limegreen

    limegreen Bekend lid

    6 mei 2008
    892
    0
    0
    ik ga denk gewoon een paar keer kort er in..
    is toch denk wel even lekker het afwisselen van warm water en koud water....
    maar wel thanks dat iedreen zo reageert ..
    ik ga er dit weekend gewoon van genieten en vind ik het te warm dan ben ik er zo weer uit...

    thanks
     
  17. wendii88

    wendii88 Niet meer actief

    ik ben met 26 weken ook nog gewoon gaan 'bubbelen' in centerparcs!
    de baby bubbelde gezellig mee haha 8)
     
  18. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Nou, zoals beloofd heb ik het vandaag gevraagd aan mijn gyn en ze zei: zolang je vliezen niet gebroken zijn, mag je gewoon in een bad, bubbelbad, jacuzzi of wat dan ook. Doe wat je zelf prettig vind en wat goed voelt. Dus bubbelse!
     

Deel Deze Pagina