Hi, Ik ben van plan te gaan zwemmen maar nou dacht ik ergens gelezen te hebben dat het beter is om niet in een bubbelbad te gaan op het laatst ivm eventuele infectie gevaar. Nou vroeg ik me af of ik al ver ben? of dat jullie denken dat het geen kwaad kan? Bedankt alvast? Inkie
Ik zou het gewoon doen... lijkt me niet dat het kwaad kan. Je kindje zit nog goed beschermt in de vliezen. Bij mn vorige zwangerschap ging ik tot 40 weken zwangerschapszwemmen en aansluitend bubbellen. Zogauw je vliezen gebroken zijn mag je helemaal niet meer in bad of het moet duidelijk worden gezegt dat het wel mag.
Dit vond ik op internet: Dompel- en bubbelbad Je kunt het saunabezoek tot het einde van je zwangerschap volhouden. De laatste vier à zes weken is het wel aan te raden niet meer in het bubbelbad te gaan en ook het dompelbad over te slaan. Dit heeft te maken met het feit dat je in die laatste weken al enige ontsluiting zou kunnen hebben en de kans op infectie hierdoor toeneemt. Neem dus liever een koude douche.