hallo allemaal! ik ben in verwachtig van mijn tweede kindje! toen mijn dochtertje 4 maanden oud was werdt er bij mij diabetes type 1 vastgesteld:x ik wilde wel graag een 2e kindje en dat moest zo snel mogelijk volgens de internist omdat hoe ouder je bent hoe meer risico's aan de zwangerschap zat maar als je nog jong was en een goede hbA1c waarde hebt is er net zoveel kans als ieder ander ook een gezond kindje op de wereld te zetten. met veeeel voorbereiding hebben wij er inmiddels voor gekozen zwanger te worden dat lukte gelukkig snel want ik ben inmiddels 17 weken zwanger! zijn er nog meer zwangere diabeten, waar ik evaringen mee kan delen rond de zwangerschap? hoe vaak moet jij naar de gyn. en internist? en hoe ga jij om met de warmte? zakt jou waarde dan ook zo erg? kortom klets mee over alles wat met suikerziekte en de zwangerschap temaken heeft!
Hier nog een zwangere diabeet. Gelukkig erg goed ingesteld (HbA1c 4,7), al loopt mijn insulinebehoefte wel gestaag op. Merk dat ik met dit warme weer wel meer schommel. Moet erg vaak naar de gyn, nu elke week (maar dat is niet alleen voor de diabetes), verder iedere 3-4 wkn naar de internist en daarnaast mail ik iedere week mijn bloedsuikercurves door naar mijn internist. Spuit jij, of heb je een insulinepomp?
Ik heb ook diabetes, en heb een pompje. Moet elke 4 weken naar internist afgewisseld door diabetesverpleegkundige. Moest ook al voor controle naar de oogarst ivm m'n zwangerschap. Dit is m'n tweede zwangerschap, de eerste had ik mijn suiker aardig stabiel. Mijn zoontje is wel 7 weken te vroeg met spoedkeizersnede gehaald, omdat zijn hartslag daalde en ik weinig leven meer voelde. Maar er is nooit een oorzaak gevonden. Maar het gaat supergoed met hem, hij is nu ruim 2 jaar. Bij deze zwangerschap heb ik wel meer andere kwaaltjes, maar m'n suikers heb ik tot nu toe aardig stabiel.
ik gebruik 4x per dag insuline + enventueel bij spuiten mijn hbA1c waarde toen ik zwanger werdt was 5,5 tot 6 weken terug was het 5,0 toen moet het omhoog omdat ze het te laag vonden nu is het weer 5,6 en ik moet proberen het zo een beetje te houden. me suikers zijn met dit warme weer wel heel onstabiel dan weer 2,2 en de andere keer weer 11.8 dat maakt me af en toe toch een beetje bang aankomende woensdag wer naar de internist maar even met hem bespreken ik moet overgens ook om de 3 weken naar de internist en om de 2 weken naar de gyn.