Bubbelbad?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kameleon, 16 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kameleon

Kameleon Lid

16 dec 2006
    5
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Noord Holland
    Hoi,

Is een bubbelbad slecht als je net zwanger bent?

2. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    volgens mij kan het geen kwaad.

3. Kameleon

Kameleon Lid

16 dec 2006
    5
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Noord Holland
    Ok, op het laatst is het niet goed las ik ergens. Het kan toch nu niet het vruchtje lostrillen of zo?

4. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ik zou voor de zekerheid je VK even bellen, zij kan je echt zekerheid geven, als je het tot die tijd niet vertrouwd ou ik het niet doen.

5. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Huh, nog nooit van gehoord dat een bubbelbad niet goed zou zijn....
    Net 1 of 2 dagen voordat ik wist dat ik zwanger was heb ik er ook nog op los gebubbeld....

Het is toch zo dat het niet goed is om het water te heet te doen? Dan wordt je lichaamstemperatuur te hoog ofzo.

Groetjes Miep

6. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    lekker bubbelen geen probleem

7. Niet meer actief

Hihi.. nou als dat gebeurt, dan is het bubbelen zelf volgens mij ook al niet echt lekker hihi.

Lekker van genieten meid!

8. Flo00

Flo00 Lid

2 dec 2006
    42
    0
    0
    Volgens mij is kan het bubbelen opzich geen kwaad. Wel heb ik ergens gelezen dat te lang in warmte zitten niet goed is.... dus denk dat je alleen moet oppassen dat het niet te heet is... ik heb zelfs wel ergens gezien meen ik dat je niet langer dan 15 minuten in een (heet) bad mag zitten als je zwanger bent. (maar weet dit niet helemaal zeker)

9. Niet meer actief

Volgens mij komt het doordat bacterien in heet water sneller vermenigvuldigen en je baarmoedermond is nu natuurlijk extra kwetsbaar. Dus idd gewoon niet te lang zitten weken. bad goed schoon maken van tevoren wil denk ik ook wel helpen.

Tja en in een bubbelbad zitten natuurlijk van die leuke kleine gaatjes waar de bacterien graag wat langer blijven zitten. Ik zal het idd navragen bij de vk als ik jou was.

10. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    het bubbelbad bij mijn ouders blaast zichzelf schoon na gebruik ik neem aan dat dit overal zo is.
    in openbare baden is er een strenge controle op het water.

maak je niet druk en ga lekker bubbelen.

DIt is mijn 2e zwangerschap en ik ben altijd blijven bubbelen.

11. Cleo

Cleo Actief lid

1 nov 2005
    471
    0
    0
    Een tijdje geleden ben ik naar de sauna geweest en daar kreeg ik te horen dat zij het advies geven om geen gebruik te maken van het bubbelbad als je al vergevorderd bent in de zwangerschap ivm bacterien. Vanwege ontsluiting heb je meer kans op een besmetting. In het begin van de zwangerschap geen enkel probleem alleen niet te lang in het warme water zitten.
    Ik vind het heerlijk ontspannen en het kindje volgens mij ook.

Deel Deze Pagina