Ik ben 18 weken zwanger van de tweede en hoor met de angelsound alleen de placenta werken (geen hartje van de baby en geen kindsbewegingen) ik maak mij hier enig sinds zorgen om omdat ik de kleine ook ook nog niet voel en bij mijn dochter voelde ik haar al bij 17 weken. De placenta ligt achter dus dat kan het niet zijn. Vraag me af of ik mij terecht zorgen maak.
Goedemiddag, je geeft aan dat je de placenta hoort werken. Dit is mogelijk de navelstreng die je hoort. Heeft het ongeveer dezelfde frequentie als de hartslag van een baby? Dus vaak tussen de 120-160? Indien dit zo is, zal het kindje waarschijnlijk zo is de buik liggen dat je het niet goed kan voelen en is er waarschijnlijk niets aan de hand. Indien dit niet zo is, is het lastig te beoordelen hoe de conditie van de baby is. Dan zou ik je adviseren contact op te nemen met de verloskundige. Succes! Groetjes Monique
Hoi Monique bedankt voor de snelle reactie. Denk inderdaad dat dat de frequentie was want mijn eigen hartslag is veel langzamer. Ik heb de angelsound voor nu maar weer even weggelegd en wacht volgende week de 20 weken echo af. Het feit dat ik dus de navelstreng kan horen lijkt me ook een goed teken
Het horen van de navelstreng is ook een goed teken! Goed dat je de angelsound even weg hebt gelegd. Het geeft alleen maar onrust. Hopelijk heb je volgende week een goede 20 weken echo! Groetjes Monique
Helaas is ons kindje toch overleden in mijn buik. Het hartje klopte toch nog traag bij de 20 weken echo en een dag later was hij al overleden. Het waarschijnlijk een FNAIT zwangerschap geweest en daardoor heeft ons zoontje een grote hersenbloeding gekregen. Helaas was dit niet te voorkomen geweest. Nog bedankt voor de snelle antwoorden hier op het forum
Wat een groot verlies. Gecondoleerd en heel veel sterkte toegewenst in deze moeilijke tijd. Groetjes Monique