te lage hcg waarde en mogelijke miskraam

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Liz0104, Jan 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    1,048
    1
    0
    Antwerpen
    Ik had eens een kleine vraag alle eigenlijk meerdere.
    ik ben nu vandaag 6 weken zwanger.
    ik heb het ontdekt op men vijf weken.
    Nu is het zo toen moest ik ook bloed gaan laten nemen voor het te bevestigen en werden ineens al mijn waarden nagekeken.
    In het begin waren mijn waarden van hcg 523 en progesteron 7,3.
    nu een dag later waren ze 530 en 11,23.
    Enkele dagen later namelijk op vrijdag (dat laatste was maandag)
    waren ze dus gedaald, ik weet alleen dat het hcg iets in de 400 was. de gyneacoloog onderzocht mij en zei dat het vruchtzakje ook kleiner was geworden en dat ik elke moment een miskraam zou krijgen.

Die middag voor het bezoek had ik iets "koord"achtig slijmpje in men broek met een klein beetje bloed rond. Toen stond ik er eigenlijk niet bij stil wat het zou kunnen zijn want daarna had ik niets meer van bloed of bruinverlies. maar toch zat er nog iets in die kleine vruchtzak.

Zou het dus mogelijk zijn dat het een tweeling was waarvan er een is afgestorven en er nog eentje zit waardoor mijn hcg even gedaald is en de vruchtzak ook kleiner is geworden.

De gyneacoloog laat mij trouwens ook donderdag terug bloed laten komen trekken en vrijdag op controle waarom is dit nodig als ik dan toch miskraam zou krijgen? want ik bloed nog steeds niet.

Bedankt en ik hoop op een antwoord.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

de kans dat het gaat om een tweeling is klein, want dan zou het hcg toch gestegen zijn doordat het ene vruchtje intact was gebleven, dus daar zou ik niet op hopen. Bovendien zou de arts dat dan ook gezien hebben op de echo. Het kan best een poos duren voordat je lichaam de zwangerschap afstoot, dus dat is niet vreemd. Probeer geduld te hebben.
    Sterkte.

Mirjam

3. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    1,048
    1
    0
    Antwerpen
    ja je hebt gelijk vandaag na 6 weken en 1 dag MK gekregen... vind het heel erg maar ik ga blijven proberen ben nog zo jong dus zal me op een dag wel lukken hé,
    bedankt voor de reactie

Share This Page