Hoi dames, Wij gaan binnenkort beginnen aan onze eerste IVF-PGD poging. Mijn BMI is op dit moment 29. Veel te hoog dus. Ik ben nu een week bezig en ik ben 1,2 kilo kwijt.. maar ik merk dat ik er sinds 3 dagen weer erg moeite mee heb. Ik hou gewoon van lekker eten, en als ik thuis kom ben ik kapot en heb ik geen zin om nog lang in de keuken te staan. Wie o wie heeft er tips? Ik hou me nu aan een app en ik mag maar 1200 calorieën. Dat is dus een week goed gegaan, nu iets minder en dan zakt de moed me gelijk in de schoenen. Ik probeer 3 keer in de week een kettlebell training te doen van 20 minuten. Ik ontbijt met of twee boterhammen met kipfilet of wat magere Franse kwark met muesli van zonnatura. Tussendoor een appel, daarna weer twee boterhammen met (meestal) kipfilet en tussendoor weer een appel. Dan avond eten, en dat verschilt nogal. Vorige week lekkere recepten opgezocht met weinig calorieën, maar mijn vriend vind veel daarvan gewoon niet lekker. Ik ga geen duur dieet oid volgen.. ik probeer gewoon goed te eten. Maar zoals net, vriend komt laat thuis en hebben we kant en klare tomatensoep uit pak gegeten (opzich oke) met stokbrood met kaas! Toen ik hem bijna op had dacht ik, moet dat nou? bah... Ik heb trouwens een zittend 'beroep' (ik loop stage). En beweeg over 3 hele dagen dus heel weinig. De andere twee dagen heb ik school en beweeg ik redelijk. We kunnen misschien al over 2/3 maanden beginnen en ik wil gewoon een gezond BMI hebben. Wie kan mij tips geven over hoe ik het beter aan kan pakken en misschien iemand tips over hoe ik thuis goed kan sporten naast de kettlebell? Ik heb trouwens ook een crosstrainer, vind het een rot ding Maar zal het voldoende zijn als ik bijvoorbeeld twee keer in de week 30 minuten op de crosstrainer sta en drie keer in de week een kettlebell training doe van 20 minuten?
Hoe lang zit er bij jou tussen de lunch en het avondeten? Als ik bijv. om 12.30u lunch en pas na 18u de keuken in moet voor het avondeten heb ik bijna geen puf/energie meer om nog te koken. Wat bij mij helpt is om op die dagen als tussendoortje bijv optimel kwark te eten en een cup a soup (die met bijna geen calorieen) te eten. Wat ik eigenlijk zeggen wil is, hou je niet teveel vast aan de 1200 cal. Maar eet bewust en alleen maar gezond. Veel honger, beetje draaierig of hoofdpijn? Dat betekent dat je moet eten. En als je zoveel sport dan mag je best iets meer hebben dan je nu eet hoor. En veel, heel veel drinken. En als fingerfood altijd komkommertjes of worteltjes paraat helpt ook. Wat bij mij helpt is het langer termijn vooruitzicht. Tien kilo is er nu eenmaal meestal niet in twee maanden af. En ik vind dat je de eerste 40 dagen echt even door moet. Na die 40 dagen wil je niet anders meer, dan voel je je zo fit! Succes meid!
Kan je weg in de lunchpauze? Lekker wandelend je broodje opeten en alweer een half uur per dag bewegen extra. Kan je lopend/fietsend naar je werk? Hoef je niet op dat rotding En wat ik doe is 1 keer koken, 2 keer eten. De 2e dag warm ik dan gewoon op, scheelt een hoop kooktijd als ik uit mijn werk kom. En kan je vriend niet gewoon wat anders eten als ie het niet lekker vind? Ik vind 1200kcal wel weinig trouwens..
ik heb wel een aantal epubs/pdf van dieetboeken als je je mail adres in een pb stuur wil ik ze best wel mailen? En uiteraard onwijs veel succes met afvallen en zwanger worden!
bedankt voor je snelle reactie. Ik eet twee tussendoortjes, dus tussen ontbijt en lunch en tussen lunch en avond eten. Hoeveel tijd daar tussen zit varieert nogal. Ligt eraan hoelaat mijn vriend thuis is. Ik ben niet heel erg draaierig oid, maar ik heb het gevoel dat ik slappe benen heb als ik op de crosstrainer sta Ik ben de laatste tijd sowieso heel erg moe dus ik denk niet dat dat aan het aantal calorieën ligt. Ik moet iets hebben waar ik me aan vast kan houden, anders lukt het me niet...
De meeste tips zijn al genoemd, of savonds de aardappelen schillen voor morgen vroeg en vlees aan bakken. Als je smorgens tijd hebt smorgens al doen voor savonds dan kost het je minder energie.
Eppo ik heb over je reactie heen gelezen hihi. Goed idee om voor twee dagen te eten! Maar kun je dan wel alles zo makkelijk bewaren voor de volgende dag? Ik kan in principe niet echt weg op mijn stage.. helaas. 1200 is inderdaad weinig, maar als ik een houvast heb gaat het veel beter. En de meeste dagen zit ik er dan precies aan. Ganesh thanks, misschien inderdaad een idee. Moet sochtends eens eerder opstaan Ik ben de laatste weken zo kapot.. stress stress stress.
Heb je van het 5:2/vasten dieet gehoord? Je eet 5 dagen 'normaal' (dus zoals je altijd eet) en 2 dagenlang dieet je op 500 kcal. Voordat iedereen roept dat dit ongezond is en niet moet doen, wil ik vragen om de film te bekijken die ik hieronder plaats en vervolgens erop te reageren. Het dieet is ten eerste ontwikkeld om risico's op diabetes, hart- en vaatziekten, Alzheimer en borstkanker te verlagen. Daarnaast hebben ze in 2002 en 2003 een onderzoek gedaan naar laboratoriumdieren die op een periodiek dieet werden gezet. Zij ontwikkelden aanzienlijk minder kanker en dementie dan dieren die op een standaarddieet met dagelijkse beperkingen volgden. Daarnaast komt je lichaam niet in de spaarstand, omdat je de volgende dag weer normaal eet. Je lichaam verbruikt dus de vetresten die je hebt! Bekijk het filmpje, doe je eigen onderzoek en beoordeel vervolgens zelf of dit dieet gezond is en of je het voor de rest van je leven vol kunt houden. De film duurt lang, ongeveer een uur. BBC.Horizon.2012.Eat.Fast.and.Live.Longer.720p.HDTV.x264.AAC.MVGroup.org on Vimeo
eet voordat je gaat trainen nog even een appeltje ofzo, dan heb je meer energie om te trainen. en probeer bij alle trainingen minimaal 30 min door te gaan, het liefst langer! aan 20 min kettlebell heb je niet zoveel. je kan op youtube cardio workouts opzoeken, ik vind die van fitnessblender heel fijn.. als je die combineert met de kettlebell en crosstrainer moet het goedkomen qua beweging
Bedankt voor de reacties! papier, interessant! Ik heb nu geen tijd, ga zo naar bed maar ik zal van de week zeker dat filmpje kijken. Ik vraag me alleen af hoe je het volhoud als je 500 calorieën eet Dat is dus de hele dag tomaten en komkommer eten of zo blijzwanger, aan 20 minuten niet genoeg? en ik vind het al zo zwaar haha! Shit, dacht ik dat ik goed bezig was. Fitnessblender? Ik zal die van de week ook eens opzoeken. Bedankt dames, ik heb echt wat aan de tips en adviezen. En ga het (hoop ik) morgen even allemaal uitzoeken! Meer tips en adviezen zijn nog steeds welkom.
Ik vind 1200 kcal best weinig, je lichaam kan daarvan in spaarstand raken... Je eet voornamelijk brood met kipfilet, probeer meer te varieren. Je kunt je boterhammen ook meer aankleden met tomaatje, komkommer, kiemgroenten, eitje etc.. Probeer eens wat meer eiwitten te eten... Dit verzadigd beter dan die fleppe kwark...
Gewoon toch gezond koken!!!! en samen met je vriend dingen uitzoeken die jullie beide lekker vinden en gezond zijn. Dus niet uit pak gaan eten.... zoals kant en klare soep en maaltijden........ Daarin zul je jezelf toch echt moeten motiveren. Als je straks kids hebt zul je toch ook gezond willen koken lijkt mij Ik loop drie dagen stage in het ziekenhuis op een hectische afdeling en loop 8 uren lang de benen uit mijn lijf, daarnaast nog 1 dag naar school en 1 dag de jongens in het weekend alleen (dan werkt vriend) En toch kook ik echt zo'n 6 dagen in de week super gezond. MOTIVATIE is the keyword Gezond eten en koken is denk ik echt de eerste stap
Blijzwanger, ik heb vandaag een carrdio training van ze gedaan en pffff wat zwaaar! Papier, ik heb nog niet gekeken Als het bijna een uur duurt moet ik toch ff tijd zoeken maar het lijkt me wel interessant. Kellebel, ik moet inderdaad meer variëren met eten. Ik heb geluisterd en vandaag een eitje op met tomaat en paprika En kip met komkommer op een boterham. Diëtiste word geloof ik maar deels vergoed. Ik zal het eens nakijken. Muis, wat knap van je! Ik weet het, maar eerlijk is eerlijk.. ik kan ook echt niet zo goed koken haha *schaam schaam* Maar ik ben iig op de goede weg! Bedankt voor jullie tips dames. Heb het af en toe echt even nodig.....
haha heb je hem helemaal afgemaakt? voelt goed toch?! vind het altijd zo'n lekker gevoel als ik "this workout is complete" hoor