Ik heb 3 dagen geleden erwtensoep gemaakt, hiervoor heb ik knolselderij gesneden op een witte sniijplank. Deze snijplank krijg ik nu niet meer schoon, er zitten bruine vlekken van de knolselderij op. Hij heeft al 3 x in de vaatwasser gezeten, en heb net al flink geschrobt met afwasmiddel, maar met geen mogelijkheid is het schoon te krijgen. Wie heeft de gouden tip?
Hahaha, ja klopt. Maar ja dat was het eerste wat in me op kwam. Wat kosten die dingen nou..paar euro!
dit krijg je helaas niet meer schoon ben ik bang. voor de volgende keer: direct afspoelen met KOUD water voor je de plank afwast / in de vaatwasser. Dit werkt ook het tegengaan van luchtjes en verkleuringen door bijvoorbeeld bietjes, tomatensaus (denk aan witte --> roze bakjes). Eerst schoonmaken met koud water, zonder zeep of iets, dan pas afwassen.
Ruiken misschien, maar proeven geenszins. Het is bij mij altijd nog mooi schoon geworden. En geloof mij nou maar als echte horeca insider (ja, daar wordt deze methode ook toegepast) Succes!
en?............ was de soep lekker na een paar keer in de vaatwasser gaat het vanzelf weg hoor, heb het ook altijd. volgende keer even wat dasty of handzeep op de vlekken doen en goed insmeren/laten trekken dan is het na 1 wasbeurt ook schoon. doe dit ook altijd bij rode paprikavlekken, kunnen ook zo hardnekkig zijn. misschien een tip om er eerst even een stukje huishoudfolie om te wikkelen voor je gaat snijden of schaf eenmalig een glazen snijplank aan en je heb dat probleem nooit meer, is ook een stuk hygiënischer
Idd ik leg de plankjes zo nu en dan ook in een bak met bleek en water, zo weer wit. Bleek is mijn beste vriendje