Even een tip voor mensen die zelf vlees aan prikkers doen en dan houten prikkers gebruiken... even een uurtje in een bakjes met water leggen voor je het vlees eraan prikt...dan vliegen ze niet zo snel in brand en je geen stokije meer hebt...
Barbequeworstjes van de aldi of de lidll. Die zijn erg lekker en niet duur. Stokbrood zelf afbakken. Verder geen kant en klare dingen kopen, maar zelf het vlees marineren en op stokjes doen. Is echt veel goedkoper en ook nog eens lekkerder. Zomers is fruit vaak ook niet erg duur, dus een heerlijke fruitsalade erbij serveren met druiven, appel, kiwi, sinaasappel, peer enz....... Zelf hawaispiesjes maken van kipfilet en ananas. Voor de kinderen stokjes met knakworst en kleine gehaktballetjes en frikandel. (vinden de meeste volwassenen trouwens ook erg lekker.)
Ik zag bij de lidl in de vriezer ook bbq vlees. 6 euro voor 4 personen. Volgens mij zaten er 4 hamburgers, worstjes, saté. ..en nog iets bij in. Iemand deze ooit gehad? Is het wat?
Wij hebben die hier ook wel eens gehad, maar vind het zelf niet veel aan. Kleine speklapjes en hamburgers. Op zich niet heel duur, maar je moet je er dus ook niet te veel van voorstellen. Ik maak het persoonlijk liever zelf en haal dan voor 12 euro vers vlees en maak dat dan allemaal klaar en vries het daarna in porties in. Heb dan meer dan 2x en echt meer dan genoeg voor 4 personen.
Ik heb hem ook wel eens gehad bij iemand. Leek niet op de échte Turkse yoghurt! Inderdaad veel dunner, maar ook zuurder, heb ik het idee. Wij hebben ook altijd Yayla, maar wel gewoon witte emmertjes...
Nee verwacht er ook niks van. Lijkt me gewoon handig voor in de diepvries. Gisteren was het prachtig weer en wilde ik wel bbqen, maar had niks in huis. Voor zulke momenten lijkt het mij makkelijk. verder haal ik het wel bij de slager vandaan.
O o o... Wat veel ideeën! Daar ga ik morgen toch mee aan de slag. Zelf stokjes maken deed ik al lang. Scheelt bakken vol met geld op jaarbasis. Koop het vlees in de reclame en maak op mijn dooie gemak tientallen stokjes en die vries ik in. Ook zelfgemaakte kruidenboter doet het hier erg goed, die MOET ik maken van mijn man. Haha. Dank jullie wel voor alle tips en recepten alvast! Ben erg benieuwd wie nog meer lekkere recepten heeft
Daar krijg je gewoon zin van om te bbq, al die lekkere tips en recepten. Voor de liefhebbers van Salades, deze maken wij vaak zelf ook op verjaardagen, geen kant en klare bij de slager die meestal aardig duur zijn, maar gewoon een bak met bv vleessalade halen, wat sla, komkommer, tomaat, eieren en radijsjes, voor de liefhebbers zilver uitjes en augurken en als je het speciaal wil maken, cervelaat, ham en asperges. Daarmee kan je een mooie salade maken op een bord of opdien schaal, afhankelijk van de hoeveel eters, asperges in ham rollen en augurk in cervelaat en dat erbij leggen. Iedereen kan pakken wat ze lekker vinden en scheel weer in de hoeveelheid vlees. Afbakstokbroodjes in de oven, zelf saté saus maken ipv die opwarmbakjes waar altijd veel te weinig in zit. Groente doen we in een "groente pan" op de bbq, ooit eens gekocht bij de appie, ideaal om toch groente erbij te hebben. Voor vlees kijk ik meestal wat er in de aanbieding is en wat ik zelf kan maken qua saté/spiesjes, ik zorg dat er altijd plek is in de vriezen voor bbq vlees en koop eigenlijk vaak dingen die ook op een gril of in een pan kunnen, vind het zonde om vlees weg te gooien als het seizoen over is.
Geen recept maar wel een tip: C1000 heeft iig t/m morgen bbq vlees in de aanbieding 3 bakken voor 6 euro. Weet zo alleen even niet of die actie tot morgen loopt of nog langer.