Kipfilet doormidden snijden en dan ala schnitzel uitvouwen (krijg je een soort vlinder zeg maar) en dan halveren. Is hier nog niemand opgevallen, doe t inmiddels al jaren. Optisch zelfde grootte op t bord, hij is alleen de helft zo hoog. Scheelt een rare bult in je vriezer, stapelt makkelijker en ontdooit ook nog eens sneller.
Wij halen eieren in de buurt. Als ik naar mn paarden ga kom ik langs 4 plekken waar ze langs de weg worden verkocht. 1,50 per doos van 10. Neem altijd zelf een bakje mee om ze in te doen, dan hebben ze het doosje gelijk terug.
Dit probeer ik ook waar mogelijk. Helaas wordt lang niet alles in bulkverpakkingen verkocht, bv rijst hebben ze hier alleen in kilozakken. Maar mijn wasmiddel koop ik wel per 10 kg en dat scheelt enorm. Vergeleken met de zakken wasmiddel van 1,5 kg scheelt het zelfs precies de helft! Ook met griesmeel, dat we bij voorkeur in zakken van 20 kg kopen. Maar veel dingen kopen we verpakkingsvrij en dan maakt het qua prijs niet uit hoeveel je koopt.
Vooraf bedenken wat je wilt eten en een lijstje maken.. en aan het lijstje houden in de winkel Wij maken vaak een grote pan nasi voor 2 dagen of iets met rijst of noodles. Aanbiedingen als 1+1 gratis hou ik ook in de gaten. De lidl opent hier binnenkort en dan ga ik wel vergelijken.. al vind ik niet alles van de lidl lekker en ook niet altijd goedkoper.
Hier ook altijd grote zak rijst. Vlees bij de islamitische slager lekkerder en goedkoper en blijft na bakken dezelfde hoeveelheid kip over ipv kip uit supermarkt die krimpen vaak door vele water wat erin zit. Vlees koop ik ook groter in en verdeel ik in porties in vriezer. Let op aanbieding en de aanbieding bakken ook. Pasta en rijst gerechten eten we twee dagen van
Toen wij een periode hadden dat we met 50-70 per week uit moesten komen had ij veel aan deze site. https://www.bijstandsgerechten.nl/week-gerechten-tot-e-5/ Daarnaast probeerde ik niks over te houden. Ik was echt heel creatief met koken. Ben ik nu nog maar wel iets minder.
Vraag, Wij gebruiken color reus en witte reus. Bij voorkeur kopen we de dozen van 70 en nog beter 90 wasbeurten voor 10 euro. Vonden we altijd wel.prima. Nu zijn die dozen al gauw 16 euro en nog meer.en dan zijn ze al in de aanbieding. Wat vinden jullie fijn waspoeder, en niet zo duur. Wij hebben de Vomar, albert heijn, lidl en aldi tot onze beschikking. En kruidvat enzo voor de aanbiedingen. Tevens wil ik over twee maanden naar Duitsland, Biene Rees in de buurt van Kleve. Daar ga ik naar de DM. Wij gebruiken poeder. Ohja, nog een leuke tip. Bij ons bij de Poolse winkel kan je pepsi Cola krijgen voor 1,59. Bij de appie 2.29
Ja wij 1,70 maar dan in de buurt van de camping, niet bij huis. Maar als familie daar dan toch langskomt...
Dash 2 in 1 professional, maar alleen als t een winstpakker is bij de makro in een 1+1 actie (kunnen pas lenen op de zaak, al heb ik nog een eigen pas). Van de Lidl hoor ik goeie verhalen. Nog niet zelf ervaren ik heb nog voorraad.
Ik maak vaak in de winter een grote pan groentesoep, en daar gaan dan al dat soort dingen doorheen Dus de stam van bloemkool, stengels van de venkel, blaadjes die aan de meiknollen zitten etc. De blaadjes van de venkel maak ik een bepaald couscousgerecht mee.
@goblins poeder van de Lidl loste nooit op ofzo bij ons Dus dat raad ik je niet aan, wellicht is het ondertussen wel verbeterd hoor. Ik gebruikte meestal Klok, vooral vanwege dat het geurloos was, maar qua oplossen/de was schoon krijgen was ik daar ook tevreden over. Alleen hebben ze daar volgens mij niet zo vaak aanbiedingen van. Hier gebruik ik trouwens ook poeder, is echt veel goedkoper dan vloeibaar, vooral in de grootverpakkingen.
Hier ook klok. Doe ik heel lang mee. Is ook het enige wat ik kan gebruiken want zoon reageert allergisch op al het andere wasmiddel
Ik lees mee! Doen sinds kort geld pinnen voor boodschappen. We hebben t ruim gehouden, alles wat over blijft gaat in een ander potje voor dagjes uit, etc. Ik probeer ook met weekmenu's te werken, lukt me niet altijd. Vlees halen we bij de islamitische slager. Vind t vlees lekkerder en is vaak goedkoper. Rest van de boodschappen komen bij Lidl/AH vandaan.
Hier een trouwe AH klant, maar dat wordt met de dag minder, omdat ze absurd duur zijn. 1. Maak weekmenu’s (ik stem de gerechten af op de bonusaanbiedingen) 2. Check bol voor aanbiedingen wasmiddel (select voordeel) 3. Ga naar Nettorama indien mogelijk als je écht wil bezuinigen. Wat voorbeelden: Pampers bij AH 10,99 euro, bij Netto Pampers 5,50 euro. Page 12 rollen AH 6,59, Netto Page 16 rollen 3,49 euro. Nutrilon 16,49 versus 14,75 euro.
Lees nutrilon...hier de nutrilon omneo omgeruild voor kruidvat extra care, gaat net zo goed. Gaf geen kik met de wissel. Reguliere voeding (frisolac hadden we nog een nieuwe pot) wordt m hier nog niet helaas. Geleidelijk geprobeerd om te wisselen, maar geen succes nummer.
Grappig, ik dacht dit dus ook heel lang. Maar ik merk dat ik met fysiek boodschappen goedkoper uitben. Omdat ik voorheen in de bonus hoek ging kijken. En dat is soms niet goedkoper. Hier voor komende week hello fresh besteld. Was lang geleden. Voor 6 dagen is het voor 2 personen nu 35 euro. Normaal 59 dus wel flink korting. Maar ben gewoon benieuwd of het toch onder aan de streep niet teveel scheelt.