Dat is niet duur voor 6 dagen! Heb er ook wel eens naar gekeken, alleen de mannen thuis zijn echt zeikers wat betreft eten
Ik vind juist de poeder van de lidl erg fijn. Paar keer per jaar in een grote doos te koop en anders in een kleinere zak. Maar ik gebruik ook veel vloeibaar robijn. Regelmatig aanbieding van 5 halen2 betalen, dus dan sla ik goed in.
Ben wel benieuwd waar jullie je waspoeder kopen inderdaad. Ik heb toch het idee dat je met poeder weeeeken kan wassen, vloeibaar gaat er toch iets sneller doorheen. Meestal doe ik de 60 graden was ermee. Gebruiken jullie ook poeder voor de 30/40 graden kledingwas?
Ik gebruik van Albertheijn eigen merk de parfumvrije poeder. Geweldig spul. Wast schoon en is hypoallergeen. En goedkoop. Ook erg belangrijk. Zowel wit als voor bonte was. https://www.ah.nl/producten/product/wi483396/ah-eco-wasmiddel-puur-kleur-poeder
Ja, ik was alles met klok poeder, behalve wol daar gebruik wel een vloeibare voor want volgens mij is daar geen poeder voor
Weken? Ik heb 4 jaar geleden 2 enotme dozen witte reus gekocht om efteling zegels te sparen. Kostten toen een tientje per doos. De eerste doos is nu voor 2/3e leeg, 2e is nog dicht. Je hebt maar heel weinig poeder nodig voor een wasbeurt.
Wat een leuk topic Ik denk dat we hier gemiddeld €200 aan boodschappen uit geven per week. (9 personen en kids eten echt veel, vooral de pubers) Onderverdeeld in 2x jumbo a €60, 1x Aldi ongeveer €40 En dan de spullen als pampers doekjes lichaamverzorging er nog bij. Deze bestel ik altijd eens in de 2 A 3 weken. tot voor kort deed ik 1 x per week de Jumbo bestellen, maar omdat de hoeveelheid steeds meer wordt en ik een aantrekkelijke bezorg bundel (120,- voor een jaar) kon afnemen doe ik nu 2 x per week de jumbo laten komen. Echt veel fijner, je koopt nog meer gerichter en je hoeft niet heel ver vooruit te denken voor zo’n koppel, weinig verspilling en als ik gewoon niet in de winkel kom heb ik ook niet het idee dat ik iets moet uitproberen, ideaal online boodschappen Ik plan wat we eten en aan de hand daarvan koop ik de boodschappen. Zo heb ik eigenlijk nooit teveel of te weinig. Hierbij let ik wel op aanbiedingen. Maar groots inkopen doe ik verder niet. Voor de vleeswaren, kaas en paar andere dingen doen we nog de Aldi omdat die om de hoek zit en we die toch t lekkerste vinden bij de Aldi. verder kijk ik niet echt naar wat een gerecht kost, zou ook niet echt weten wat ‘normaal’ is. Soms kijk ik wel eens op Nibud en zie dan dat we niet gek doen in vergelijking bij een gemiddeld ander gezin op allerlei uitgaven gebied. Hier is het wat wisselend de ene keer een wat goedkopere maaltijd (soep stokbrood etc) de andere x een duurdere maaltijd. Ik vind het belangrijk dat het wel gezond blijft wat je eet. Zo eten wij elke week minimaal 2x iets met vis. Quiche zalm en spinazie bijv gaat hier al 2 pakken zalm in dat is al 12 euro. vanavond eten we oosterse noedelsalade met biefstukpuntjes dus dat is ook een wat duurdere maaltijd. Soep eten we ook bijna elke week, dat is dus een veel goedkoper gerecht, net als bijv gevulde courgette.( hebben wij van eigen land) Er zijn ook veel lekkere recepten van te vinden Ik denk dat we gemiddeld niet heel veel uitgeven aan boodschappen. Alleen lijkt het veel omdat het voor heel wat personen is
Dat doe je met al die monden inderdaad niet slecht! Enige wat je nog kan overwegen, wat ik zo snel lees, is wasbare billendoekjes, maar ik denk dat je al was genoeg hebt met zoveel man. Wij hebben nagenoeg uitsluitend wasbare billendoekjes, poetst zo veel fijner! Manneke poept ook 1x in de 2 dagen dat helpt natuurlijk ook mee. Heb wel een pak wegwerp doekjes voor onderweg, dat vind ik dan wel prettiger.
Ja maar ik vind de melk hier ook duur geworden voor wat het maar gebruikt wordt. Ik ben al overgestapt op houdbare melk (not done in UK maar ik heb mijn hele leven niet anders geweten in BE) en deze begint me nu ook wel wat te prijzig te worden.
Eieren zijn hier het probleem niet, daar raak ik nog wel aan voor een schappelijke prijs als het moet. Maar melk en bloem (meel) zijn hier echt wel in prijs gestegen. Ik ben zelfs zover dat als een recept vraagt om 200ml melk ik 100ml melk en 100 ml water doe.
Werkt hier dus niet. Wij zijn echt vleeseters. En je moet al 'dure' kip hebben om daar mee weg te komen. Bij de plofkip van de supermarkt lukt het niet. Maar slagerprijzen voor kip zijn dan weer te veel van het goeie. Slager hier is op kantje na dood. Ik koop ofwel bij lidl aangezien ze goed zitten met prijs/kaliteit of rechtstreeks bij een soort groothandel. Kwalitatief beter dan lidl maar het zit verder weg en ik moet een taxi betalen om er te komen. Dus 2-3 keer per jaar dat ik daar ga en rest lidl.
Klopt, melk is ook echt duur geworden. En idd ook alleen maar houdbare melk; verse melk bestaat niet eens hier, behalve dan rauwe melk in sommige speciale winkels/bij een boer maar die is nóg eens een stuk duurder. Waar mogelijk vervang ik de melk door zelfgemaakte havermelk. Havermout is ook niet bepaald goedkoop (per kg 2,50€ omgerekend) maar alsnog goedkoper dan gewone melk, en de pulp die overblijft maak ik vervolgens pannenkoekjes mee. We drinken nog maar weinig melk maar er gaat wel 2 liter karnemelk doorheen per week, vooral voor man en kinderen. Die maak ik zelf, scheelt echt aanzienlijk. Verder eet ik 2 a 3x yoghurt met het ontbijt. En ik verdun m'n melk ook vaak Bv voor in de pannenkoeken etc. Heeft echt niemand in de gaten Overigens maak ik vaak baghrir; dat zijn noord Afrikaanse pannenkoeken op basis van gist. Die worden met enkel water gemaakt, en zonder ei.
Ik heb even een berekening gemaakt, voor de maand juni heb ik 588 euro aan boodschappen uitgegeven. Ik wil het in augustus bij gaan houden en onder de 500 blijven. Als dat heel goed gaat , dan ga ik in september naar 450 Wat hebben jullie voor boodschappen budget? Nog iemand die meedoet met een challenge?
Let even op de houdbaarheid van sommige dingen. Wij hadden weleens voor 5 dagen en dan waren er regelmatig toch producten die al zuur roken. Vooral vlees en vis.
Leuk! Wij geven inderdaad ook wel zoiets uit. Nou eten wij ook wel graag een stukje vlees van de slager ipv supermarkt en haal ik al onze zuivel(wat niet zo veel is)en eieren bij de boer. Wat ik nog wel eens doe is de too good to go box van de Lidl kopen. Voor 3 euro heb je nog heel goed bruikbare groenten en fruit. Sommige restjes van groenten bewaar ik in de vriezer om later bouillon van te maken.
Wij gebruiken ook Klok poeder voor de witte was de eerste keer wist ik niet wat ik meemaakte de was leek veel witter als voorheen.
Oh dat is niet oke. Ja ik zag ook wat dingen die ik wel gewoon kan maken en dan invriezen dus dat ga ik vanmiddag even doen. Dat scheelt volgende week weer koken