Budget gerechten/boodschappen

Discussie in 'De lounge' gestart door Manolito, 16 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.998
    2.696
    113
    Vrouw
    Bereken per maaltijd (echt al je maaltijden) wat je kwijt bent. Ik denk dat het begint met een reeel budget, je kunt wel voor 5 personen klaar willen zijn voor 60 euro per week, maar dat is niet reeel bijvoorbeeld. Als je dit eens berekend inclusief fruit, al het drinken etc. Heb je echt een beter beeld!

ik kook graag van de site lekker en simpel. En bij voorkeur ook voor twee dagen gelijk, zeker als we een drukke werkdag hebben gehad.

Asil, Neuzeke en citroenrasp vinden dit leuk.
  2. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Ja hier loop ik ook tegenaan. Wij eten ook veel fruit thuis. Gemiddeld gaat dit er wel doorheen per week. Dat is al de helft van die €50,-
    - 6 trossen bananen
    - 2,5 kg appels
    - 14 peren
    - 3 bakken druiven
    - 3/4 bakken aardbeien
    - halve kilo bosbessen
    - 2 zakken dadels
    - als het in de aanbieding is watermeloen, ananas of verse mango.
    En dan nog bosbessen en mango uit de vriezer

3. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Je zou qua fruit best fruitbomen kunnen planten als je plek hebt. Wij hebben een druif en een appel, vooral de druif heeft elk jaar veel. De appel begint (nu 3e jaar) ook goed te geven. Ik heb dit jaar een kiwi gepland, ben benieuwd wat die de komende jaren gaat doen.

Saartje33 vindt dit leuk.
  4. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Leuk! Wij hebben dit jaar ook een appelboom, kersenboom en 3 blauwe bessen struiken gepland. Benieuwd wat ze volgend jaar gaan doen.

5. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.489
    12.031
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Is het dan geen idee twee van die grote bakken fruit van de AH te bestellen. Die zijn 16 euro voor 4 kilo fruit. Wij hebben die ook wel eens, vind ze best fijn, alleen niet biologisch.

Emsy en citroenrasp vinden dit leuk.
  6. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Leuk! Als we meer ruimte hadden zou ik zeker ook bessen planten. :)

Emsy vindt dit leuk.
  7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.018
    15.053
    113
    Terugkomend op de kaas.

400 gram huismerk jonge kaas (jumbo of plus) over de 5,-

400 gram Melkan jonge kaas 4,09

Ik was heel de tijd op zoek naar Melkan kaas, dat is er eentje die als jonge kaas ook nog lekker is. Nu een supermarkt gevonden die hem nog wel heeft. De Coop is hier plus geworden en t hele Melkan assortiment is er zowat uit. Ook de G'woon hebben ze daar niet meer (wel soortgelijk onder eigen merk wat volgens mij hetzelfde product maar dan met ander logo is)

8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.018
    15.053
    113
    @Emsy het kan even duren eer je bessen hebt. Ik heb vorig jaar zowel aalbes als blauwe bes aangeplant maar dit jaar nog geen vruchten.

In t oude huis hadden we ook aalbessen, maar ik geloof tweede jaar een beetje en de jaren erna was t prijsschieten. <3

Emsy vindt dit leuk.
  9. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.976
    6.041
    113
    Vrouw
    Onze perenboom geeft ook heel veel peren. Dat scheelt in het najaar zeker op de kosten van fruit. De appelboom deed de afgelopen 3 jaar niet maar dit jaar hebben we prachtige grote appels. Verder kan ik ook iedereen aanraden om aardbeien (al dan niet in bakken) te planten. We hebben ook 2 bessen struiken, braam en framboos, munt, laurier, tijm, peterselie, oregano, 3 rabarber, maggieplant, sla, bietjes, tomaten en courgette staan

10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.018
    15.053
    113
    Hier wat hobby moestuinbakken, aardbeien in de pot nu omgezet naar volle grond (had er al in volle grond). Totaal dik 2 kg afgehaald dit jaar, met ook nieuwe planten erbij(die leveren nog niet zo veel)

2 soorten tamme bramen (1 overkomer uit een andere tuin en 1 die nu 2jr oud is en dit jaar voor t eerst bramen geeft)
    Blauwe bes (is nu 1 jr, nog geen vruchten)
    Aalbes (ook 1jr oud, nog geen vruchten)

Ook nog een perenboompje (wundertree) die is dit jaar geplant dus geeft nog niks maar er behoren doyenne du comice aan te komen. Pakte helaas de verkeerde op aanraden van mn dochter, had eigenlijk een wildeman willen hebben maar goed deze schijn je ook te kunnen stoven.

Achtertuin is overigens een postzegel zowat, maar je kan er nog aardig wat in prakken én een grasveldje overhouden voor een zwembadje of glijbaan.

In de voortuin staat nog een vijgenboom, niet dat ik ze eet, maar mn moeder wel en ik vind m gewoon leuk voor t blad. Die is dit jaar geplant en zal nog wel ff tijd nodig hebben.

citroenrasp en Saartje33 vinden dit leuk.
  11. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.976
    6.041
    113
    Vrouw
    Ik heb een doyenne du comice en een wildeman. De laatste heeft heeeel veel, de andere elk jaar steeds een trosje meer. Ze zijn erg lekker om te stoven. Dat vindt mijn man erg lekker!

oh ja en we hebben ook nog 2 kersen struiken. Normaal zijn dat bomen maar deze zijn speciaal gekweekt voor kleine tuinen en blijven as een struik. En in de voortuin een kweepeer.

met past echt een hoop op een kleine oppervlakte

Vero0504 vindt dit leuk.
  12. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.976
    6.041
    113
    Vrouw
    Jeetje let niet op mijn schrijffouten. M’n gsm heeft een eigen leven, geloof ik o_O:roflmao:

13. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.102
    1.093
    113
    Oh, ik ben heel benieuwd naar die kiwiplant. Hier staat er eentje die vier verdiepingen omhoog klimt, elk jaar weer veel bloesem en veelbelovende kleine kiwi'tjes, maar ze worden nooit echt groter dan een druif...

14. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.660
    2.110
    113
    Jaaaa, zo dacht ik laatst lekker budget zelf gemaakte soep met brood en smeersels te eten. Toen ik ging rekenen viel dat toch ff tegen. Haha

15. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.660
    2.110
    113
    Ik dat geen kiwibes?

16. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.660
    2.110
    113
    Lekker, stoofperen maken en in bakjes in de vriezer.
    Ideaal. Doe ik ook elk jaar.

Saartje33 vindt dit leuk.
  17. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Wij proberen ook te besparen. Toch vind ik een weekbudget aanhouden lastig. Soms wil je de vriezer bijv aanvullen met groentes, of de voorraadpotten e.d. Soms, als de melk in de aanbieding is, een grootverpakking daarvan.

Ik vind het zo lastig.

Of ik moet echt gewoon een x bedrag pinnen en niet daaroverheen gaan i.p.v. altijd maar voorraad aanvullen. Dat kost ook steeds extra terwijl je het niet persé telkens voor je weekmenu nodig zult hebben als je gevarieerd eet.

Hoe houden jullie het strak binnen de perken?

18. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.660
    2.110
    113
    Ik koop niet extra voor de vriezer.
    Als ik over heb, gaat het in de vriezer.
    Nasi bijvoorbeeld, maak ik voor een weeshuis.
    Daar kunnen we rustig 3 dagen van eten.
    Maar je eet meestal niet 3 dagen Nasi achter elkaar.
    Dan eten we het 1 dag en gaat er voor 2x de vriezer in.
    Idem met macaroni.
    Nu in de zomer wil ik nog wel eens gemarineerd vlees uit de aanbiedingsbak bij jumbo vissen en dat in de vriezer doen voor een bbq.
    Dat weer wel.
    Maar niet elke week grote hoeveelheden.
    Stoofperen gaan hier ook in de vriezer, maar die hoef ik niet te kopen.
    Net als rabarber.
    Ik moet de vriezer ook niet te vol, want dan vergeet ik vaak wat onderin ligt.
    Pot eten we hier vrijwel niet.
    Dus dat koop ik alleen als ikhet nodig heb, anders niet.

19. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.660
    2.110
    113
    Afgelopen week weer keurig 49,73 voor de weekboodschappen.
    Komende week zelfs minder omdat ik wat dingen uit de vriezer ga pakken en we weten 1 dag niet thuis.

Kolibrie2 vindt dit leuk.
  20. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.880
    19.049
    113
    Vrouw
    Zo bedragen zijn voor ons gezin onmogelijk.
    50% van uw budget gaat al bijna op aan fruit alleen bij ons :).

Heb je een weekmenu die je wil delen?

Ysabella vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina