Budget kerst

Discussie in 'De lounge' gestart door jvs12, 20 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wij eten bij ouders en schoonouders :D Dus hoeven gelukkig niks te regelen.. misschien allen een dessert ofzo ??

2. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Zelf gemaakte kippenragout is ook niet duur! Wij maken dit vaker met kerst, erg lekker

3. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Haha, het GBP teken in mijn post gaf niets weg?

4. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Heb je hier een recept van? :)

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Zolang je de dure stukken vlees zoals grote biefstukken of wild laat liggen hoeft lekker eten écht niet duur te zijn, dat vind ik echt een wijdverbreid misverstand. Ik vind goed klaargemaakt stoofvlees of een lekker gerecht met gehakt erin verwerkt 1000 zo lekker als een biefstuk, is maar een vrij smakeloos lapje vlees...Vis hoeft trouwens ook niet duur te zijn en heel lekker klaar te maken. Luxe broodjes zijn 1000 zo lekker als je ze zelf maakt. Etc etc.

6. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Wij eten gewoon zoals altijd, voor zover ik weet wordt er niets speciaals op tafel getoverd, in ieder geval.. Hou ook helemaal niet zo van al die poespas :D

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Gewoon op de "ouderwetse manier" kerst vieren. Tegenwoordig is het allemaal gourmet, hert, eend, duur desert etc.

Mijn moeder maakte het vroeger gewoon wat luxer, nu aten wij alle dagen al 3 gangen, maar met kerst net wat luxer: vooraf dus bijv soep, of stokbrood met kruidenboter, als hoofdgerecht maakte mijn moeder meer soorten groeten klaar, bijv spruitjes, tuinboontjes met spekjes, zelfgemaakte appelmoes en peertjes, met daarbij aardappelkroketjes en purree. Daarbij vaak een rollade, of kleine gehaktballetjes. Als toetje gewoon ijs. Net wat uitgebreider, maar niet heel veel duurder als een gewone avondmaaltijd.

Deel Deze Pagina