Budget kleding kids?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Manolito, 5 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Dat is echt goedkoop zeg!
    Misschien dat het uitmaakt dat ik 2 jongens heb? Zo goedkoop vind ik namelijk nooit iets, behalve een keer bij de zeeman of primark. Uitverkoop houd ik wel altijd goed in de gaten, maar dan zit ik eerder op bedragen van 10/15 voor een jeans. Jassen koop ik bij de Zara, Next of een merk in de sale. Ook dan zit ik toch al gauw op minimaal 30,-
    Afgelopen keer wel bij de primark voor beide jongens een jasje gevonden van 14,- en dat is dan voor ons echt goedkoop ivm wat we normaal uitgeven aan een jas.

2. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.659
    2.110
    113
    Ik ben voor mn pleegdochter wel een shopper.
    Voor mezelf veel minder..
    Ze heeft een mooi figuurtje en alles staat haar mooi.
    Zelf shop ik bij diverse kinderkleding winkels en online.
    Nu voor de komende zomer/voorjaar denk 600,-/700,- uitgegeven incl schoenen en slippers en zwemkleding.
    Het is gewoon een feestje om met haar te shoppen.
    We maken er ook echt een uitje van.
    Ergens wat drinken tussendoor etc.
    Even meiden-middagjes.

3. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.951
    1.713
    113
    Vrouw
    Sowieso als je budget wikt shoppen moet je dat in de sale doen. Ik shop overal en nergens. Een budget heb ik ook niet echt. Als ik iets leuks zie en het is betaalbaar dan koop ik het. Ik shop nu voornamelijk in de sale bij prenatal voor de baby die in september komt. Maar heb ook nog veel neutrale dingen van mijn zoontje die straks zijn zusje ook aan kan. En voor mijn zoontje shop ik bij zara, h&m, c&a, tumble n dry, name it.

4. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik maak de kinderbijslag meestal op aan kleding en schoenen voor de kinderen. Ik koop dus veel in 1x per seizoen. Schoenen en winterjassen kosten hier wel het meest. Een paar goede schoenen zit je idd al snel op 100 euro voor 1 paar. De oudste groeit gelukkig niet meer zo hard dus zij kan nu wel 2 zomers/ winters met dezelfde kleding doen. Voor de jongste hoop ik nu voorlopig wel weer klaar te zijn en de oudste heeft nog een berg van vorig jaar waar ze deze zomer nog wel mee door kan. Als er gitarist toch nog wat nodig is dan wordt het bij gekocht. Dus 4x400.. poeh!! Das 1600 per jaar:eek: nou ja het zal wel..

5. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ik koop doorlopend dingen niet perse per seizoen.
    Heb wel een dure smaak en het zijn vaak wat apartere merkjes dat in koop.
    Per maand een aantal kleding stukken meestal of als ik gewoon wat leuks zie.
    Ik koop veel van bobo choses en mini rodini.
    Maar ook veel tumble n dry en dat soort merkjes

6. Tienn

Tienn Niet meer actief

Het meeste koop ik tegen de tijd dat de nieuwe collecties uitkomen. Veel merkjes die ik leuk vind hebben niet zo’n hele grote voorraad, dus wanneer de nieuwe collecties uitkomen sla ik m'n slag:D. Ik koop ook genoeg tussendoor, omdat ik bijvoorbeeld soms weer leuke nieuwe webshops ontdek:rolleyes:.

Ik vind het leuk om te zoeken naar kinderkleding en koop wat ik leuk vind waarbij de prijs niet uitmaakt, dus ik geef best veel uit. Ik weet niet precies hoeveel, dat houd ik bewust niet bij:D. Sowieso ruim boven de 1000 per kind per jaar.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hier wat voorbeeldjes, duurste was 3,50. Heb boven nog meer klaar liggen, maar daar zijn de kaartjes al af en/of in de was geweest.
    Ik koop meestal voor 25 Euro ofzo met zo’n actie en dan heb ik best veel. Al moet je soms wel geluk hebben met de maat en er op tijd bij zijn. Maar ik vorig jaar ook leuke Cars (het merk dan, niet die Disney auto) kleren daar gekocht, ook 3 Euro per stuk.

Eerst zat er nog een kledingwinkeltje bij iemand aan huis die allerlei merkkleding verkocht. Zonder dat ik er om vroeg haalde ze steeds meer van prijzen af of gaf zelfs een broek gratis als ik er twee wou, maar zat te twijfelen welke ik zou nemen, Name-it, Cars enz. Haha, was ook leuk shoppen, maar ze is failliet, hoe zou dat nou komen :oops::roflmao:.

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  8. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.273
    2.034
    113
    Ik koop heel weinig kleding nieuw, uit milieu-overwegingen. Tot nu toe heb ik ongeveer 75% van de kleding van mijn kinderen gekregen. Daarnaast shop ik bij kinderkledingbeurzen/kringloopwinkels of op marktplaats, en heel soms in de winkel (bij voorkeur in de sale). Schoenen en onderbroekjes koop ik wel nieuw. Budget? Geen idee. Niet veel, in ieder geval.

9. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.127
    5.045
    113
    Vrouw
    Ik heb geen vast budget, ik koop gewoon wanneer dochter iets nodig heeft of als ik iets heel leuk vind. Ik koop merken eigenlijk alleen in de sale, niet omdat we het niet kunnen betalen maar omdat ik het anders gewoon sonde geld vind. Ze groeit zo hard!

10. tuc

tuc Niet meer actief

Ik hou het niet bij, maar weet iig zeker dat ik het met de kinderbijslag niet red. Dus het is meer dan dat. Ik zou verder geen bedrag kunnen noemen.

De oudste maakt nooit iets stuk en groeit maar heel weinig waardoor ze zo 3 zomers of winters met dezelfde kleding zou kunnen doen. Ik koop wel weer een hoop bij de volgende zomer en dan gaan er dingen weg die we helemaal beu zijn.

Hopsatee vindt dit leuk.
  11. mamavaneenpopje

mamavaneenpopje Actief lid

15 feb 2014
    254
    203
    43
    Vrouw
    Hier geen budget. Zo rond de 200 euro per maand denk ik.. Ik heb wel maar 1 kind. Maar iedere maat qua schoenen 6 tot 8 paar omdat ik het fijn vind als schoenen bij de kleding past en vind die kleine sneakers ook vaak leuk! Ook gemiddeld 3/4 winterjassen in verschillende lengtes/kleuren/stijlen. En per seizoen meer dan genoeg verschillende setjes kleding. Voornamelijk van z8, b.nosy, tommy hilfiger, flo en le chic. Kocht eerst ook nog veel bij zara en h en m maar dit bleef veel liggen en doe ik nu minder.
    Ik vind winkelen erg leuk en vind het leuk mijn dochter leuk te kleden.

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.199
    23.283
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ben ik dus niet de enige met een schoenentic :roflmao:

mamavaneenpopje vindt dit leuk.
  13. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Geen idee hoeveel ik uitgeef, maar koop meestal 2 jassen per seizoen. 3 paar schoenen per seizoen en bestel vrijwel iedere week kleding.
    Denk ook niet dat ik het bedrag wil weten haha.

14. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.659
    2.110
    113
    Onze pleegdochter kwam in het voorjaar bij ons en had amper kleding.
    En wat ze had was echt af of te klein (of echt lelijk)
    Dus toen hebben we gelijk de eerste maand maar een voorjaar/zomer garderobe aangeschaft.
    Omdat ze dat najaar ook geen winterkleding had ook toen een garderobe aangeschaft.
    Het voorjaar erop was ze natuurlijk uit de maten van het eerste jaar, etc etc etc

15. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Dit dus. De oudste is een krielkip en heeft nu dik een jaar in een maat gezeten en daarbij past hij zijn korte broeken van vorig jaar sowieso nog. Hij heeft nu net een spurtje gemaakt en schoenen kosten natuurlijk wel wat maar aan hem heb ik onlangs niet perse het meeste uitgegeven. Spijkerbroeken koop ik altijd in de sale want die dragen ze toch het hele jaar.

De jongste is nog 8 maanden dus die groeit nog als een gek en heb ik vaker kleding nodig. Ik koop wanneer het nodig is. Of wanneer ik er zin in heb :roflmao:

Eppo82 vindt dit leuk.
  16. autumn86

autumn86 Bekend lid

3 sep 2014
    790
    532
    93
    Ik denk dat ik het met €500,- voor 2 kinderen per jaar wel red.
    Vorige zomer in de uitverkoop goede leren schoenen gekocht voor dl, van €120 naar €25. Met Pinksteren is er een schoenenwinkel in de buurt met flinke korting. Hier vorig jaar dl haar Winterschoenen gekocht. Daarnaast nog wat goedkopere schoenen voor erbij.
    Voor de zomer moet dl nog sandalen, slippers en gympen.
    Kleding is voor het grootste deel 2de hands. Ben alweer aan het shoppen voor de volgende maat. Heb alleen wat aanvulling nodig voor de zomer, jurkjes en shirts.
    Voor zal heb ik een paar nieuwe dingen gekocht. Verder is straks alles tot mt.68 in huis.
    Te kleine kleding van dl wordt door mijn zus uitgezocht, wat zij niet wil voor haar dochter gaat op MP of de kledingbank.
    Zus bewaard kleding van haar zoon voor mijn zoontje.
    Zolang ik leuke kleding 2de hands kan vinden doe ik dat. Vind het altijd erg leuk om alles uit te pakken + er zit regelmatig wat tussen dat ik nooit zou kopen, maar soms wel heel leuk staat.

Marchella vindt dit leuk.
  17. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.886
    5.181
    113
    Home
    Ik koop heel veel wel het hele jaar door
    Van 60 euro voor een jurkje maar ook 4 euro in de sale dus met die kinderbijslag red ik het zeker niet...

18. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Mn dochter is net 13 maanden en is in die tijd van maat 55 naar maat 80/86 gegaan. Ik verwacht niet dat het eerste jaar representatief was voor de komende jaren :roflmao:

Ik koop nu alles in sale en wanneer ze het nodig heeft omdat ik een stuk minder werk. In het begin had ze echt een grotere garderobe dan Kim Kardashian o_O

Biny vindt dit leuk.
  19. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Ik heb mezelf gebudgetteerd op 50 euro per kind per maand, maar dat haal ik eigenlijk zelden. zeker met jassen en schoenen leg ik bij. Ik koop het hele jaar door, maar vooral in de uitverkoop.

20. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Ik heb eigenlijk geen budget

Ik koop wat nodig is

Soms is dat in de sale of gewoon de volle pond

Ik red het niet met de kinderbijslag

Ik verkoop de merk kleding vaak wel weer via MP