Budget kleding

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Luckyme96, 28 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Ik heb het pas tot in detail in kaart moeten brengen voor m'n ex die niet gelooft dat kinderen geld kosten en ik kwam uit op gemiddeld zo'n 100 euro per kind per maand aan kleding, sportspullen niet meegerekend.

2. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.617
    8.363
    113
    Vrouw
    Ik wacht de uitverkoop af. Ik heb geen budget. Ik heb een lijstje waarop ik streep hoeveel ik van alles heb en daar hou ik het dan bij. Vaak hema oid en soms wat van noppies of een ander merk. Heb ik tussendoor nog iets nodig duik ik de zeeman in.

3. Ohm

Ohm Bekend lid

21 jun 2017
    526
    464
    63
    Ik geef zo min mogelijk uit, maar wil wel dat de kinderen mooie kleding hebben waar ze zich goed in voelen. Het meeste komt van marktplaats, al wordt dit met grotere maten wel moeilijker. Dan krijg ik soms ook nog weleens kleding van bekenden, uit die tassen haal ik wat ik leuk vind en wat ik niet leuk vind geef ik weer door. Verder koop ik in de uitverkoop en in China. Schoenen koop ik nieuw. Voor de oudste een heel gepuzzel, want die heeft super smalle voeten.

Ik denk dat ik ongeveer €100,- tot €150,- per kind per kwartaal uitgeef. Kleding waar de kinderen uit zijn gegroeid, verkoop ik op marktplaats of via Facebook. Zo spaar ik voor grotere uitgaven, zoals schoenen.

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Hier ook een dame met smalle voeten, pfff wat een ge-emmer soms om b.v sandalen te kopen die en passen en mooi gevonden worden door mw zelf.

Wat kleding betreft hebben we geen budget. Maar ik heb de mazzel om heel veel kleding te krijgen van mijn vriendin die ook een zoon en dochter heeft en die net iets ouder zijn dan de mijne. Voor de rest hou ik van de uitverkoop. De duurdere kleding die ze hebben krijgen ze vaak van oma die het heerlijk vind om ze daarmee te verwennen.

Ohm vindt dit leuk.
  5. Betsy

Betsy Niet meer actief

Dat hij niet draagt is iets anders dan dat hij er niet in kan verschijnen.

6. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Zodra de kinderbijslag is koop ik altijd groot in wat ze nodig zijn. Vaak valt dit samen met de sale dus dan kan ik relatief goedkoop merkkleding inslaan.

Tussendoor koop ik op wat ze nodig zijn,Vaak zijn dat schoenen/slippers, een keer een broek of gewoon omdat ik iets leuks zie. Ik haal zeker niet elke maand kleding voor ze dus ik heb ook geen vast budget daarvoor.

7. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Hier geen vast budget maar kijk wat ze nodig hebben.

Wel geef ik weinig op merk, als ik al merk koop is het vaak tweede hands of via een weggeefhoek.
    Wij hebben in de buurt een kledingruilwinkel dus daar kom ook heel veel vandaan.
    ik verwacht dat ik gemiddeld voor twee kinderen 100 euro per kwartaal uitgeef en dat is dan voor alles.

8. Melief

Melief Niet meer actief

Geen budget en geen idee wat ik per jaar uitgeef. Het is wel een hobby en ze hebben beid behoorlijk wat kleding. Wel ben ik van de sale/koopjes scoren en heb ik een max prijs wat ik per kledingstuk uitgeef.

9. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik heb geen budget, maar wil er gewoon niet te veel aan uitgeven. Er was of is nu sale bij we, dus dan koop ik voor mijn zoon alvast vooruit. Hij had 4 wintertruien/vesten voor €26. Broeken koop ik ook in uitverkoop, max €10 per stuk. Vaak van de name-it. Ik hou ook van merk, maar koop dat meestal in de uitverkoop.
    Ik gok dat ik max €250 uitgeef aan kleding per kind per jaar (de jongste eigenlijk niet meegerekend, die krijgt bijna alles doorgeschoven). Schoenen krijgen ze van mijn ouders.
    Soms koop ik ook wel een pakket op mp, veel mooie kleding (merk) voor een mooie prijs.
    Een paar maanden geleden een pakket voor mijn dochter vol winter en zomer spullen. Heel mooi pakket vol merkkleding voor €50, inclusief 3 paar vingino schoenen in haar maat en een maatje groter.

10. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    Geen idee
    Kbs gaat sowieso op, verder koop ik daarnaast nog wat ze nodig hebben of ik gewoon leuk vind.
    Schoenen voor de jongste zijn 120, en zijn zo kapot. Dat gaat hard dan.
    Broeken meestal van WE of DDD.
    Shirts vaak quapi of shoeby.
    Soms wat andere merken.

11. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    De name-it broeken zitten toch vaak het mooist bij de jongens vind ik. Ben daar dan wel "fan" van maar koop ze alleen tweedehands omdat ik ze anders te duur vind.

12. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Geen budget hier maar eigenlijk koop ik heel weinig zelf. Mijn moeder stuurt 2 keer per jaar een grote doos kleding voor de jongens. Tante van mijn koopt het schooluniform waar ik heel zuinig op ben en dus kan de jongste nu ongeveer alles aan van de oudste. Schoolschoenen krijgen ze 2 keer per jaar van mijn schoonmoeder. Voor kerst en pasen krijgen ze van zowel mijn moeder en tante van mijn man iets van schoenen/laarzen en kleding (ook nog wel iets van speelgoed hoor). Van mijn schoonmoeder krijgen ze pyjama's, slippers en ondergoed. Eerst was dat een kamerjas maar die dragen ze nooit dus heb ik ondergoed in de plaats gevraagd. Blijft niet veel over voor mij om te kopen dan. Af en toe wat ondergoed, sportschoenen voor school, sokken en zomerpyjama's koop ik. Oh ja ook de winter- en zomerjas voor de oudste. Jongste draagt de jassen af tenzij die echt helemaal verwassen is/kapot.

13. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.294
    113
    Nederland
    Hier ook geen budget. Koop wat hij nodig heeft, maar dure merk kleding oid kopen we nooit. Meestal H&M, WE, C&A, takko, kik merken. Gisteren toevallig twee mouwloze hempjes gescoord voor 6 euro!

14. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Je hebt vast niet veel aan mijn reactie als je graag dure kleding koopt, maar hier is het max 100 euro per jaar (voor 2 kinderen niet per kind). Nu kopen wij niet alles hoor, ze krijgen ook van hun moeder dingen, maar als ze altijd bij ons zouden zijn zou het niet veel duurder worden want er kopen alles tweedehands en veel is ook gratis. Ik ga liever iets leuks met de kinderen doen van dat geld.

lidu1 vindt dit leuk.
  15. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.874
    5.160
    113
    Home
    geen budget ik koop wat ik mooi vind
    voor mijn dochter ben ik gek op flo met een paar setjes tikt dat al lekker aan maar ik kijk er nooit naar hoeveel ik uitgeef want ik weet dat het veel te veel is

Biny vindt dit leuk.
  16. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Geen budget, maar koop wekelijks kleding voor ze.

17. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Hier ook niet echt een budget. Voor jassen en schoenen heb ik een max bedrag.
    Ze hebben hier wel bijna alleen maar merkkleding. 80 procent koop ik daarvan wel in de sale en bijna alles verkoop ik weer op Marktplaats.

Het geld wat ik daarmee ophaal, zet ik op een aparte rekening en daar koop ik weer de nieuwe kleding van.
    Als die rekening leeg is, gaat het van m’n lopende rekening :)

Voor nu hebben ze genoeg en dan koop ik niks. Wel koop ik nu met 50/70% kleding voor volgende zomer.

18. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.335
    113
    Vrouw
    Ik heb geen budget en mijn dochter loopt toch wel grotendeels in merkkleding. Ik koop zowel nieuwe collectie als uitverkoop en dat kan dan ook best goedkoop zijn. Nieuwe leren Nikes voor €27, helemaal top. Haar gewone winterjas was erg duur en daarentegen kwam haar skipak weer bij de Lidl vandaan...
    ik heb geen idee wat ik aan haar uitgeef, misschien maar beter ook, ik grap wel dat ik zeker 3 keer de kinderbijslag opmaak ;)

19. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Geen budget ik haal als hij wat nodig heeft of ik wat leuks zie.

Ik denk gemiddeld gezien per maand rond de 500 dollar. Maar ook wel eens een maand niks of een maand 1000 dollar. Hij was laatst overal uitgegroeid en heb dan in een nieuwe maat alles moeten kopen incl schoonuniformen en jas. Dan ben je al gauw 1000 dollar kwijt. Het Ligt er echt aan wat hij nodig heeft.

20. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Geen budget, koop wat ze nodig heeft. Soms is dat ineens 5 korte broeken en topjes omdat Nederland besluit dat 29 graden in mei normaal is. Dan doet Primark/Zeeman/C&A/H&M het goed. Soms is het een maand niks. Nu net 55 euro voor 1 paar schoenen, omdat ze leert lopen.

Deel Deze Pagina