Budget kleding

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Luckyme96, 28 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hier verschilt het per kind enorm.
    De jongste koop ik nog veel Zara kleding voor, alles daarvan staat haar leuk. Verder wat merk jurkjes voor als we op visite gaan ed. Jassen en schoenen zijn ook altijd van merk, daar bezuinig ik niet op. Ik denk dat ik per seizoen 300 euro kwijt ben.

De middelste koop ik ook van verschillende merken en combineer ik. Jas en schoenen word bij haar ook niet op bezuinigt. Bij haar zou het rond de 400/500 euro per seizoen zijn.

De oudste van 16 draagt op zijn spijkerbroeken na alles merk. De spijkerbroeken vab de primark zitten hem het mooist en blijven het langst goed. T-shirts en truien zijn meestal van Nike, lacoste en g-star. Voor zijn schoenen alleen al zijn we rond de 180 euro kwijt!
    Maar goed we kunnen het missen. Ik denk dat hij is elk seizoen makkelijk 600 euro kost.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.222
    35.998
    113
    Hier hetzelfde. Al zou ik misschien ook nog wel eens over dat bedrag heen kunnen gaan.. Maar ik hanteer een beetje struisvogelpolitiek qua kinderkleding.
    Rond maart en september koop ik het meeste, dan komt de nieuwe collectie uit en daartussen in soms nog wat in de sale.

Biny en Lovely83 vinden dit leuk.
  3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.222
    35.998
    113
    Ik reserveer 300 euro per maand voor de kinderkleding en de kinderbijslag elk kwartaal. Ik houd me er niet altijd aan, de ene maand wat meer, de andere wat minder, maar over het algemeen klopt het denk ik redelijk.

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hier geen budget. Ik koop wat ze nodig hebben en daarnaast soms wat ik gewoon awesome vind of wat ze zelf heel graag zouden willen.

Soms koop ik trouwens cheap ass kleding en soms koop ik duurdere kleding. Als ik iets heel tof vind wil ik wel eens belachelijk veel aan iets uit geven. Daar staat wel tegenover dat ik ook vaak kleding van vrienden krijg waar hun kinderen uit gegroeid zijn. Ter voorbeeld: ik heb pas 1 x nieuwe Teva’s gekocht terwijl al mijn kinderen elke zomer op Teva’s lopen ;)
    Ik spaar daar dus ook geld mee uit ;)

5. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Haha ik ga er ook wel eens overheen hoor. Best regelmatig denk ik eigenlijk. Maar praat het altijd goed, want ik verkoop ook heel veel en daar haal ik ook veel geld mee op :)

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.222
    35.998
    113
    Ja ik verkoop ook heel veel inderdaad. Zeker van mijn dochtertje kan ik veel weer verkopen. Mijn zoontjes maken te veel kapot helaas.

7. Ohm

Ohm Bekend lid

21 jun 2017
    526
    464
    63
    Wat verschilt dat per kind hè? Bij mij is het andersom. De kleding van mijn oudste zoon is altijd nog super mooi, maar van mijn dochter kan ik bijna alles wel weggooien, soms al voordat ze eruit gegroeid is! Ik dacht dat het kwam doordat meisjeskleding slapper is. Ik bedoel dunnere stof en meer gedoe (ritsjes, knoopjes, roezels, etc) dat allemaal stuk kan. Dat ze de hele dag in de zandbak ligt te rollen helpt natuurlijk ook niet mee. o_O
    Oja, ik heb ook al 50% van haar T-shirts weggegooid, omdat we haar nooit mogen helpen met eten (en met al het andere ook niet). :rolleyes:

8. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Mijn dochter is ook zo. Ik weet niet hoe ze het voor elkaar krijgt maar kleding is altijd vies, en dan ook echt vies vies, ‘s avonds. Vlekken van verf op school, stukjes boetseerklei, knutsellijm en avondeten. Tegenwoordig moet ze van mij tanden poetsen in haar pyama (dus ‘s ochtend eerst poetsen en dan pas aankleden en ‘s avonds andersom) anders zit alle kleding onder de tandpasta. En daarnaast ook regelmatig dingen stuk omdat ze in bomen hangt, valt met skeeleren etc.
    Haar broertje is verder geen rustig kind maar zijn kleding blijft vaak wel schoon en hij maakt zelden wat stuk.

Ik vind het niet erg, als het van spelen is. Vlekken van tomatensaus etc vind ik wel ergerlijk. Heb al tegen dochter gezegd dat ik voorlopig geen witte shirts meer voor haar koop. En als een shirtje van de Primark dan een keer stuk gaat, lig ik daar niet wakker van.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.222
    35.998
    113
    Tomatensaus krijg je er wel uit hoor en witte kleding vind ik juist altijd makkelijker qua wassen. Nat in de zon leggen en geen tomatensaus meer te zien.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.222
    35.998
    113
    Ik denk dat mijn dochtertje ook wat ouder is hoor, dus er is nog hoop;). Maar tot nu toe wel goede ervaring met meisjeskleding (en ik heb ook wel veel kleding, waardoor het niet heel vaak gedragen wordt).

11. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik heb verschillende witte kledingstukken weg gegooid omdat de vlekken er echt niet meer uit gingen. Nachtje in de Vanish, nacht in de biotex, ossegalzeep, afwasmiddel/dasty op de vlekken, in de zon laten drogen. Helpt soms allemaal niet.
    Tomatensaus gaat er meestal wel uit trouwens. Zodra ze dat uitdoen na het eten spoel ik het met koud water uit en dan gaat het vaak wel.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.222
    35.998
    113
    Echt ? Ik heb eigenlijk nooit vlekken die er niet uitgaan. Alleen bellenblaas en banaan.

13. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ja echt. :roflmao:

14. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Ik heb werkelijk waar geen idee :oops:
    En hoef het ook niet te weten ;) ik koop wat ze nodig hebben (en niet nodig hebben) :roflmao: hoef er gelukkig niet op te letten. Maar ik shop dan ook graag. En ze hebben kleren in de kast die ze misschien maar 1x aan hebben gehad :rolleyes: dus wat ik uitgeef per maand? Uhm, echt serieus geen idee?! De ene maand meer als de andere, dat wel. Want schoenen en een jas hoeven ze gelukkig niet iedere maand nieuw!

15. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik zit op zeker 8000 pj voor 4 kinderen. Dus gemiddeld 2000 per kind per jaar. Ik heb ook geen flauw idee of dat veel of weinig is.

16. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Wij geven weinig uit aan kinderkleding! We geven er niet om dat onze kinderen niet in de laatste mode lopen! Ze zien er verzorgd uit en hebben mooie, netjes zittende kleding van allerlei winkels! Soms ook van de kringloop! Financieel is het niet nodig maar vinden het zonde voor het milieu!

iMoeder vindt dit leuk.
  17. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.648
    5.690
    113
    Wij hebben geen budget voor kleren. Als we wat nodig hebben of een feestje ofzo hebben kopen we wat. Voor dochter koop ik genoeg om het komende seizoen vooruit te kunnen en af en toe nog tussendoor wat in de sale. Ik ga geen kleren kopen om het kopen dat vind ik zo zonde. Ik heb genoeg kleren in de kast hangen om leuk te wisselen maar ook weer niet overdreven veel. Vriend draagt 5 dagen in de week een pak dus die koopt amper wat.

18. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Oh ik koop veel te veel
    Probeer wel veel met nieuwsbriefkorting of iets te doen, maar ik blijf bestellen.
    Nodig of niet nodig.
    Ik denk altijd maar nu kan het waarom niet.
    Zoon word er ook altijd heel blij van.
    Koop wel steeds vaker nu merk omdat ik dat leuker vind staan bij hem.
    Had vroeger veel vaker wibra etc maar dat vind ik vaak tegen vallen nu.
    Nu groeit hij niet hard dus past best lang nog kleren maar ben het vaak aan het einde van t seizoen ook echt wel zat.

19. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Nou, ik denk dat dat best veel is, haha.

20. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik vind dat echt extreem veel, dat zou ik nooit kunnen betalen! Of willen betalen, zou niet weten wat ik ervan moest kopen, echt zo zonde!

Zonnestralen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina