Budget kleding

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Luckyme96, 28 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Echt? Ik heb echt geen flauw idee wat dan 'normaal' is. Ik zie dat @JJ1980 ook dezelfde reactie heeft. Wat zijn jullie dan kwijt? Eigenlijk zou een poll handiger zijn haha.

2. Vitamientjuh

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    En ik koop ook geen dure dingen hoor. Ik hou me soms nog in, ik zou nog veel meer kunnen uitgeven :oops:.

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

nou, het is zo'n 650 euro per maand....ik vind dat echt absurd veel om heel eerlijk te zijn. dat geef ik zo ongeveer op jaarbasis per kind uit aan kleding.

en ze zien er altijd netjes en verzorgd uit.

Vitamientjuh vindt dit leuk.
  4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.765
    113
    Ik houd het niet precies bij, ik gok ongeveer 500 per kind per jaar? De kinderbijslag gaat over het jaar gezien lang niet op in elk geval.

5. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.621
    8.364
    113
    Vrouw
    Gokje 500 euro voor 2 per jaar. Zo’n 350 daarvan gedeelde kleding (niet tweedehands) en 150 wat niet te delen valt. Maar misschien zie ik het wat zonnig in. Nooit echt het totaal bijgehouden.

6. Vitamientjuh

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    We kunnen het gelukkig wel kwijt. Maar ik zie dat er toch een groot verschil is, ook met oa @mamabri. Ik ga proberen wat te minderen, dan kan dat geld naar de spaarrekening van de kinderen :thumup:.

Zonnestralen en mamabri vinden dit leuk.
  7. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.621
    8.364
    113
    Vrouw
    De juiste timing scheelt een hoop. Zou ik niet op het juiste moment kopen dan was ik het drie dubbele kwijt geweest. Dat vind ik zonde voor dezelfde spullen.

Vitamientjuh en mamabri vinden dit leuk.
  8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dat lijkt me heel verstandig!! Uiteraard moet je zelf weten waar je je geld aan uitgeeft hoor, maar ik vind het serieus extreem veel.

Ik koop veel in de sale, of in een kringloopwinkel. Mijn jongste krijgt altijd hele mooie kleding van een vriendin van mij. Dus voor hem hoef ik niet heel vaak wat te kopen (al doe ik dat wel natuurlijk)

En tussendoor plan ik ook wel eens een dagje winkelen in met (meestal) mijn dochter van 8. die zit nu echt in de leeftijd dat ze met mama wil shoppen. en dat mag, maar dan doen we dat dus in de uitverkoop of zo.

Waar ik wel altijd wat duurder aan kwijt ben is een goede winterjas en winterschoenen/laarzen. (die zitten denk ik niet in die 650 euro op jaarbasis) maar ik ben zeker 80 voor de schoenen en 50 voor de jassen kwijt. Dat komt er dan nog bij op.

9. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Normaal is niet aan de orde denk ik. Dit is denk iets wat je meestal koopt naar inkomen. Hoe meer je verdient hoe meer er overblijft. En koop je dus makkelijker in het seizoen dat je het nodig hebt. Koop je het in de aanbieding voor het seizoen erop, kan je dat makkelijk 60% schelen.
    En eerlijk is eerlijk, merkkleding is ook echt heel leuk. Ik vind ninni vi ook supergaaf, maar dat koop ik op mp, en verkoop ik vaak weer door.

Voor kleding heb ik geen post. Van de kinderbijslag hou ik rond de €250 over, de rest gaat naar de spaar van de kinderen. En van die €250 koop ik zo goed als alles wat ze nodig hebben. Dus iig max €1000 per jaar voor 3 kinderen. Daar zitten ook wat gymschoenen, pyjama’s ed bij.

En mijn kasten puilen uit, mijn vriendin en haar dochters zijn ook altijd blij als wij gaan ruimen ;)

10. Vitamientjuh

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik koop inderdaad ook in de sale, maar dan koop ik 9 van de 10 keer onnodige dingen. Schoenen en jassen zijn hier ook t duurst. Het 'probleem' hier dat ze gewoon te veel kleding hebben. Het meeste komt bij de zara/h&m enz vandaan, dus geen dure merken. Ik koop wel álles wat ik leuk vind, ook al dragen ze dat kledingstuk dus maar 1x. Maar ik ga het vanaf nu wat in de gaten houden en hopen dat het mij gaat lukken.

mamabri vindt dit leuk.
  11. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

geen vast budget, ik koop wat ze nodig hebben en wat ik (en zoon mooi vinden) en dat in tienvoud aangezien ik een kleding verslaving heb voor mij en de kinderen. Wel koop ik vaak in de uitverkoop al 1 of 2 maten vooruit zodat ik wat meer heb voor hetzelfde geld.

12. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik ben per kind per jaar nog wel meer kwijt ben ik bang als ik reken van winterjas tm sokken.

suus1983 vindt dit leuk.
  13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.073
    113
    Wij zitten ook op 2000 per jaar per kind. Vind het wel veel, maar niet te veel. Het gaat er toch niet om wat anderen vinden?

14. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.968
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Ik heb geen budget voor kleding en koop wanneer ze nodig hebben.
    Wel koop ik veelal merk kleding.
    Voor mijn 2 zoons het meeste van Quapi (jongste ook Z8) en voor mijn dochter Quapi, b-nosey en Ninni-vi.
    Maar deze kleding is ook vrij makkelijk weer door te verkopen als ze eruit gegroeid zijn.

Sschoenen verslijten ze snel en veel.
    Vooral de jongste 2.
    Dus voor schoenen heb ik vaak een budget van max. ca. 30,- per paar.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.073
    113
    Het is maar net wat je zonde vindt. Ik vind het echt oprecht leuk om daar geld aan uit te geven.

Vitamientjuh, DastyQueen en kar89 vinden dit leuk.
  16. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Ik ook kan daar echt van genieten.

suus1983 en DastyQueen vinden dit leuk.
  17. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Ik probeer in de sale ook wel dingen te halen, maar meestal hebben ze tegen die tijd al genoeg.
    Nu koop ik alvast wat lange broeken, shirts lange mouw voor als het kouder word.
    Shirts korte mouw worden in de herfst/winter ook wel onder een vest gedragen dus koop ik basics alvast een maat groter.

Non merk/goedkopere merk kleding wat te klein is gaat naar de kledingbeurs of geef ik weg.
    Merkkleding probeer ik wel te verkopen.

18. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Ik haal wat ik leuk vind, of dat nu bij de zeeman vandaan komt of van vingino is.

Haal wel veel in de uitverkoop en op de kinderrkleding beurs in het dorp

19. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Hoe doe je dat dan? Ik kan het echt niet verzinnen wat ik dan zou moeten kopen :p

20. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ja ik snap wel dat het leuk is maar ik bedoel meer dat ik het zonde vind om spullen voor kinderen te kopen voor zoveel geld omdat ze veel spelen en dingen vaker kapot gaan en ze er ook zo weer uitgegroeid zijn. En ik denk dan ook aan de kledingindustrie en hoe vervuilend die is en hoe slecht de werkomstandigheden zijn. En aan wat je met dat geld kunt doen aan nuttige dingen. Dus ja dat vind ik zonde.maar overduidelijk anderen niet.

mamabri vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina