Spiraal gaat eruit, afvallen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lumiere, 16 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Vandaag heb ik besloten mijn mirenaspiraal te laten verwijderen. Sinds de plaatsing in sept 2014 ben ik 16 kilo aangekomen en ondanks verschillende dieten blijft mijn gewicht toenemen.
    Ik gebruikte ook antidepressiva, maar die ben ik nu aan het afbouwen.

Van de pil kwam ik 10jr geleden ook 12 kilo aan, dus ik heb sterk het vermoeden dat de spiraal ook een rol speelt. Hoewel hij me verder supergoed bevalt. Geen menstruaties, geen pijn of ongemak. Alleen het gewicht en een hele bolle buik, zoals toen ik 7mnd zwanger was.

Wie is er ook afgevallen na verwijdering van een spiraaltje?

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Daar zou ik niet op rekenen. Van het spiraal an sich kom je niet aan, het kan dat je onder invloed van hormonen meer bent gaan eten.

Je moet dus hoe dan ook je voeding aanpassen om weer af te vallen.

3. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Dat kan prima. Ik ben 5 kilo aangekomen in een jaar tijd. Eetpatroon absoluut onveranderd. Hij is er nu drie maanden uit en ze zijn er weer bijna af. Eetpatroon ook weer onveranderd.

4. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.568
    113
    Ik ben niets afgevallen nadat de mirena er uit was.
    Was ook echt door de ad aangekomen en niet van de mirena

5. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik weet niet welke antidepressiva je slikt. Maar de meeste staan er bekend om dat je aankomt. De mirena heeft bij mij niet gezorgd voor aankomen

6. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    hier hier! Ik ben na verwijdering van het spiraal binnen 2 maanden 10 kg kwijt geraakt! :)

Ik had hem zodra het kon na de bevalling laten plaatsen en vanaf dat moment maakte het niet uit wat ik deed.... ik kon maar niet verder afvallen... Het spiraal laten verwijderen en de kilo's vlogen eraf... toen raakte ik weer zwanger... en ik bleef afvallen.. in totaal was ik met de zwangerschap erbij bijna 15 kg afgevallen... ondertussen zit er wel weer iets wat aan, maar geen mirena spiraal meer voor mij!

7. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik ben na het krijgen vd mirena 5 kilo afgevallen juist. betwijfel of je echt afvalt omdat de hormonen alleen in je baarmoeder zitten. Maar hoop het voor je!

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik ben niet veel aangekomen na het plaatsen van mijn spiraaltje, maar ik weet zeker dat wát er bij is gekomen van mijn eetgewoontes en gebrek aan beweging kwam. :D Inmiddels 25 kilo eraf... maar dat spiraaltje zit er nog steeds!

Van antidepressiva kun je ook heel erg aankomen, trouwens....

9. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Het zal best een combi van de spiraal en de ad zijn. Mijn eetpatroon is onveranderd. Sporten doe ik nu juist veel meer.

Deel Deze Pagina