Ik hanteer een budget van 200 euro per maand voor "funshopping" voor 2 kids, daarnaast de kinderbijslag en apart nog ondergoed, schoenen en jassen dus op jaarbasis ongeveer 5000 euro voor 2 kinderen. Mijn kinderen groeien beide helemaal niet snel (doen nu beide al ruim een jaar met 1 maat) dus vind het ook niet zonde. Ik moet mezelf wel dit budget stellen anders loopt het echt de spuigaten uit, alles is zo leuk
Gekke vraag, maar waarom hebben sommige kinderen 2 winterjassen en 2 zomerjassen, meerdere schoenen enz? Ik had het geluk dat zijn winterjas van vorig jaar nog paste, dus dat was zijn reservejas. Maar 1 stel schoenen is voorlopig wel prima, als hij straks echt buiten gaat lopen komen er nog regenlaarzen bij. Maar 1 stel is echt genoeg. Een zomerjas vind ik niet nodig, een lekker vest of trui is ook prima. Ik heb echt wel kleding liggen, maar niet overdreven. Het is wel allemaal mooie en goede kleding. (van Zeeman tot Mexx)
Ik heb veel vd zeeman. Maar ook veel hema(vooral voor de kwaliteit). Ook heb ik al verscheidene keren leuke kleren gekocht bij de kringloop. Echt de moeite waard om daar eens te kijken, hangen soms bijna nieuwe dingen tussen! Ook gebruik ik vaak de kortingsstickers van hema om iets in grotere maat in te slaan. Of aanbiedingen van hema, zoals 2 shirtjes voor zoveel euro of 2 halen 1 betalen. Ze groeien er toch wel in. Ook kun je bijv. voor verjaardag van je kleine kadobon vragen om weer een nieuwe outfit aan te schaffen. Heb zelf laatst een hele grote zak met kleertjes gekregen van vrienden. Bijna alles nog bruikbaar. Ze kan er nog lang niet in, maar dat komt vanzelf wel goed! Ben er superblij mee! Oja, en nog een tip; koop wat neutrale broeken, dan kun je eindeloos varieren met shirtjes. Heb voor onze dochter een stapel leggings vd zeeman in allerlei kleuren ingeslagen, daar kunnen tientallen shirtjes/truitje op. Heb inmiddels een stapel in maat 50/56(te klein, opgeborgen voor evt. 2e kindje), 62 (draagt ze nu)en 68. Ze zijn zo stretch dat ze ze maaaaaanden aan kan. Inmiddels zit ze in 68 van shirtjes maar nog in 62 van die leggings.
2 jassen als er 1 in de was zit kan hij de andere aan bijvoorbeeld. Schoenen hebben ze hier 3 paar per kind. Ik hou nog al van afwisseling. Ik loop zelf ook niet graag iedere dag op dezelfde schoenen
Oh maar dit vind ik voor iemand die van shoppen houd echt niet veel. Ik houd totaal niet van shoppen, maar per kind heb ik toch zeker het drie dubbele van dit haha. Ik heb geen idee wat ik uitgeef per kind. Af en toe weken/maanden niks en zo bestel ik 4x per maand van alles. Ik besteld voornamelijk bij happybee amazinkids zara en nexxt. Als ik in de buurt van de h&m ben neem ik altijd 3 joggingbroeken voor 10 euro mee, en wat shirtjes.
Als er een jas in de was gaat hebben ze een reserve jas. Hier krijgen ze altijd een hele goede dure winterjas en een reserve jas (h&m ofzo) Ik koop geen 2 jassen van 100 euro. Schoenen minimaal 2 paar, het is belangrijk voor voeten om af te wisselen. Zomerjas vind ik gewoon handig om te hebben naast diverse diktes vesten. En dochter draagt nooit vesten (alleen vestjes, dunne zeg maar) dus die heeft 2 zomerjassen en een spijkerjas altijd
Per maat geef ik zo een 50 tot 80 euro uit. Schoenen, winterjas, sjaal, mutsm handschoenen en rompers niet meegerekend (schoenen heeft hij ook nog niet, toch geen loopschoenen) Ik haal bijna alles bij orchestra en voor 50 euro heb ik daar 3 broeken en 3 tot 4 shirtjes. Ik ben lid van die winkel en betaal alles aan 50% korting dus voor een jeansbroek van 20 euro betaal ik 10 euro Veel kleren koop ik niet, ik merk ook dat hij vaak de kleren aanheeft die mijn favo zijn dus als ik veel kleren zou kopen zou hij veel kleren maar 1 keer aandoen. In oktober ben ik gaan winkelen en toen was ik 60 euro kwijt en met kerst hebben we nog wat sportkleren/kleren voor thuis gekregen van mijn ouders. Die kleren van oktober passen nu nog. (Wel niet alles van mijn budget van 60 euro he) Hij heeft ongeveer 4 broeken voor weg te gaan, 2 thuisbroekjes (sport) 3 shirts met korte mouw 3 truien 6 shirts met lange mouw 1 vestje wat hem nog past En nog een dun sportvestje Winterjas koste me 20 of 25 euro bij prenatal Rompers haal ik bij de hema, stretsh en met 4 of 5 rompers heb ik genoeg En dan heb ik nog 3 pyjama's van de prenatal, 10 euro per stuk dus 30 euro En sinds vorige week dat geweldig thuispakje van de hema De kleren van orchestra blijven ook heel mooi, goede kwaliteit voor een mooie prijs. De kleren van prenatal worden minder na zoveel keer wassen terwijl ze duurder zijn. Maar zomerkleren vind ik leuker als winterkleren en die zullen ook sneller vuil worden van het buiten spelen. Ik hou van kleur, kleur en kleur en vorig jaar hadden ze hele mooie collecties bij Orchestra en ik hoop dat het dit jaar even kleurig is, dan is het moeilijker om me in te houden. En nu doet hij langer met 1 maat dus dan is het niet erg om meer geld uit te geven.
Geen idee. Ik hou dat echt niet bij. Ik koop wat ik leuk voor ze vindt, en soms merk ik dat de broeken te snel slijten of dat ze te kort worden. Dan ga ik weer even shoppen. Dito met truien etc. Ik heb 2 jongens, en de jongste kan sowieso veel van de oudste. Maar ik denk dat wij tussen de 100 en 150 euro per maand uitgeven.
holy... S.. Wat een bedragen. Ik vind het al heelwat dat ik voor Shannon een jurk van 20,- euro koop. ik vraag eerst op facebook of iemand nog in de maat kleding heeft wat ik voor een klein prijsje over kan nemen, vaak krijgen we het gewoon. dan nog verdeeld over de tijd dat ze de maat dragen, schoenen 30/35 euro, jas max. 40,- zomerjas max 15,- , 3/5 broeken zeeman/ v en d, h en m. Shirts. In de aanb. Van 2 voor 12 ofzo en zeeman 3/5 euro per stuk. Ondergoed zeeman/ ah/ action. Vesten/ truien v en d/ c en a max. 10,- dus in de zomer 100,- en in de winter 150,- ongeveer voor een maat kleding, Colin zit nu al 1 jaar in 116/122 en dan komt r dus een extra paar schoenen bij en evt. Een paar onderbroeken/ sokken bij. En mis. Een leuk shirt. Ik koop zeker niet elke maand kleding, zal vaker iets van 6 /7 x per jaar iets kopen.
De helft van de kinderbijslag dus zeg maar 100 euro, en daar doe ik 3 maanden mee Is ook meer dan genoeg vind ik! als je goed shops heb je super veel leuke merk kleertjes voor dat geld dit is wel exclusief schoenen en jas.
Ik heb geen vaststaand budget... Ik koop van alles en overal, net wat ik tegen kom en betaalbaar vind. Tegenwoordig koop ik wel vooral merk, omdat de laatste dingen die ik van de Wibra en Zeeman had echt heel snel lelijk waren (verwassen printjes, vervormde shirtjes, enz. - voorheen had ik dat eigenlijk zelden, maar nu dus echt een paar keer achter elkaar...). Wel veel in de sale en ook wel eens wat tweedehands. Rond de 30 euro is voor mij max. per setje in maat 92 (waar de jongste nu in zit). Vanaf maat 98/104 wordt het wel anders...dan wordt de kleding sowieso duurder... Hier hebben ze ook twee winterjassen en twee paar schoenen, zeker in de winter. Als het regent of er ligt sneeuw, dan wordt alles nat en vies. En ook met buitenspelen wordt een jas soms gewoon zo vies dat het in de was moet. Beetje sneu als ze dan zonder jas naar buiten moeten ed (al kun je natuurlijk ook binnen blijven tot de jas droog is of een dikke trui/vest met regenjas doen oid, maar dat vind ik zelf niet echt een optie).
Pfoe zou niet durven zeggen hoeveel dat wij uitgeven aan onze dochter haar kleding.. Als ze iets nodig heeft of ik wat leuks zie neem ik het mee. Maar ik koop veel bij zeeman, wibra, v&d, h&m, zara, en ook via marktplaats (z8, noppies, mexx) koop zelden merkkleding, als het is dan in uitverkoop of 2e hands. Ze groeien er zo snel uit, vind het zonde.
Ik verbaas me erover dat sommige voor 80 een hele garderobe in 1 maat kunnen kopen! Ik hou dan wel van shoppen, wissel iets goedkopers met merk af maar dan red ik het echt hij lange na niet met 80 haha. Heb geen flauw idee waar ik op uitkom maar ver boven de 80 in ieder geval.
Dan is het me duidelijk waarom kinderen 2 jassen hebben, weer wat inzichten. Mijn zoontje is nog geen 2, dus die gaat lekker in de warme kinderwagen mee naar het winkelcentrum. Zijn jas is alleen vies van het kwijl en eten in de kinderwagen. Zijn jas wordt direct gewassen na een winkelbezoekje en is de volgende ochtend weer droog (geen droger). Dus waarschijnlijk heeft hij volgend jaar ook gewoon 2 winterjassen, want dan wordt hij wel vies van het spelen.
Pff ik geef ook veel uit. Wil ook niet weten hoeveel eigenlijk. Loop altijd een maat voor met kopen en als ik leuke dingen zie, koop ik ook alvast grotere maten. Heb al tot en met maat 80 vanalles hangen, mannetje gaat nu net naar 68. Koop veel merk maar geen hele dure, gewoon Lief, Feetje, Beebielove enzo. De Ralph Lauren en Hilfiger dingen vind ik echt Krankzinnig. Dat doe ik voor mezelf ook niet (tenzij t uitverkoop is haha). Overigens koop ik ook gewoon bij de hema of h&m als ik iets leuks zie. Zeeman en wibra kan ik nooit slagen. Behalve als ze leuke comic shirtjes hebben van cookiemonster ofzo. Fantastisch!
Hier geen vast budget, ik koop wat ze nodig heeft. Ik heb ook geen gat in m'n hand, dus veel geef ik niet uit. Ze heeft telkens 1 paar schoenen (die draagt ze enkel buiten, dus dat vind ik genoeg afwisseling voor haar voeten), 1 jas is ook voldoende (als hij in de was moet, dan plan ik het zo dat hij weer droog is voor we naar buiten gaan). Ze heeft ook een warm vest, handig voor in de auto (wel lekker warm, niet te dik voor in de autostoel). Ik heb ook geen dure smaak, Hema en H&M bevalt prima. Kan me voorstellen dat het wel een beetje verandert als ze bv naar school gaat (kinderkleding van de Hema vind ik bv niet zo heel leuk, de babykleding wel). Maar ik heb ook echt tassen vol met kleding van mijn nichtje, allemaal echt nog meer dan prima, scheelt dus ook weer geld.
Scheelt misschien ook per kind. Mijn dochter heeft 1 mooie winterjas van Me Too en die is de hele winter niet in de was geweest. Hij is ook gewoon niet vies, terwijl ze wel buiten speelt, in zandbak en van glijbaan, etc. Ik moet zeggen dat we niet naar buiten gaan als het giet van de lucht. Overigens is deze jas outdoor, dus waterdicht.
Ik koop eigenlijk alleen kleertjes van Benetton, Tommy Hilfiger en Ralph Lauren. Ik probeer echt kleertjes bij de Hema of H&M te vinden maar vind t gewoon zo lelijk, die kleuren ook. Koop wel zoveel mogelijk in de uitverkoop maar nu mijn dochter langer in een maat zit ook wel meer van de nieuwe collectie. Rompers en sokken wel van de Hema. Besteed ongeveer 200 a 300 euro per maand voor 2 kinderen en ik koop veel van tevoren.