Budget nieuwe garderobe bij andere maat

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Miss Appletree, 11 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Tellen jullie alles wat gekocht wordt op :( Ik heb daar nog nooit bij stil gestaan. Ik merk wanneer er kleding bij moet en dat koop ik dan. Verder tussendoor als ik wat zie dan neem ik het mee. Heb eigenlijk wel altijd teveel want ik was veel dus hoeveel draag je dan echt. Stom eigenlijk..

Hier dus geen budget. Iedere maand wel wat dingen. Nu ik een baby erbij heb wel minder, kom niet veel in kledingwinkels nu. Dus alleen heel bewust online en geen impulsaankopen meer. Dat scheelt een hoop.

2. ml0605

ml0605 Lid

3 nov 2013
    66
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik koop wel liever merken zoals vingino, z8 en noppies, maar dan wel in de sale! Vind het zonde om er de volle prijs voor te betalen...
    Ik denk gemiddeld dat ik tussen de 50-75eur per maand kwijt ben aan 1 kindje. De ene maand wat meer en soms ook even niks.

3. Onje

Onje Niet meer actief

Ik koop z8 in de b-keuze ook erg aantrekkelijk qua prijs en nooit iets erbij gehad waarvan ik dacht dit kan echt niet

4. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Wat leuk om te lezen hoe iedereen de kledingkast van de ukkies vullen. Al zijn er waarschijnlijk een paar bij die een mini walk-in closet hebben voor hun kindje. :D

Het topic heb ook geopend omdat mijn vriend wat zat te morren toen ik weer dingetjes had gekocht. Maar ja 70% korting op mooie merkkleertjes kon ik echt niet weerstaan. Ik dacht dan kan ik 'm dit mooi onder de neus wrijven. Dat het heel logisch is om alvast een maatje in het voor te kopen. ;)

5. Wihe

Wihe Actief lid

24 nov 2011
    440
    0
    0
    NULL
    NULL
    #65 Wihe, 15 feb 2014
    Laatst bewerkt: 15 feb 2014
    Super topic, laat me eindelijk eens stil staan bij wat ik eigenlijk uitgeef (gemiddeld) per maand aan kleding.
    Ik heb echt totaal geen idee. Gewoon wanneer hij iets nodig heeft en vaak van die impuls aankopen. Heb nu ook wel veel kleertjes moeten wegdoen die hij nauwelijks gedragen heeft vanwege overschot. Dus zorg wel dat ik iets meer let op bijv. hoeveel lange broeken en jasjes heeft hij al.

Ik ben ook echt verslaaf aan al die extra dingetjes als: riemen, mutsen, hoedjes, bretels, handschoenen, sjaals, aaaargh (A)

6. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Ze groeien er zo snel uit hé :) wat ik uitgeef geen idee..wat ze nodig heeft. heb ook een paar setjes van marktplaats afgehaald, niks mis mee en goedkoper. krijg ook veel van familie, voornamelijk de oma's haha

schoonzus heeft bv tommy hilfiger jasje gekocht voor 70 euro, zelfs al afgeprijsd in maat 56 :$:( ieder voor zich, vind t zonde van het geld hoor. Ik geef wihe gelijk!!

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb geen idee; ik krijg heel erg veel kleding van mijn vriendinnen met kinderen en ik koop zelf soms kleertjes bij de Zeeman, maar ik zou niet zo 1,2,3 weten hoeveel ik overal aan uitgeef :) Luxe :D

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

800 euro? Wahahaaaa
    Wat een onzin.

Ik koop wat ik leuk vind, kijk wat ze nodig hebben en heb gelukkig wat te verspijkeren. Maar heb geen idee hoeveel (maar geen 800 euro per babymaat)

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

800 euro hahaha echt belachelijk als je dat aan babykleding uitgeeft... Vind ik ;)

Ik heb geen idee wat ik uitgeef. De laatste maanden weinig, laatste grote uitgave waren de laarzen voor mijn oudste, veertig euro. Koop veel bij de zeeman, in de uitverkoop en als het even kan op rommelmarkten waar ik merkkleding voor vijftig cent of en euro per stuk vind, vaak nog als nieuw. Ideaal. Laatst nog een tas vol mexx, cakewalk, esprit, lief, iets van acht jurkjes, een zomerjasje, aantal shirtjes voor nog geen twintig euro. Hoera :D

10. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.299
    11.068
    113
    Ik vind je prijzen heel normaal, maar wat weinig! Was je heel vaak? Ik was vaak maar 1x/week en red t net met een uitzet van 15 rompers waarvan er regelmatig een bij oma of de Gastouder blijft liggen, en dus ook zo'n 10 bovenoutfits plus twee in de luiertas

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

De kleren hoef ik niet heel vaak te wassen, of niet persé, ik doe van hem 1 tot 2 kleine wasjes per week. Inclusief slabbers
    Vroeger wel, toen spuugde hij vaak maar nu niet meer (in de zomer had ik ook wel meer rompers en shirtjes)
    Het is niet zo veel maar ik merk dat ik hem vaak hetzelfde aandoe dus meer heb ik niet nodig. Ik doe hem bijna altijd mijn favo jeans aan als we weggaan terwijl hij meer broekjes heeft.
    Thuis heeft hij meestal zijn thuispakjes aan (huispakje van ikea, of een fleece achtig sportbroekje met t-shirt of sporttruitje. op een regendag zoals vandaag de pyjama (ook omdat hij wat verkouden is, lekker gemakkelijk)
    Rompers worden ook niet vuil, ik was ze om ze te wassen maar niet omdat ze vuil zijn.

En als ik weer werk heb (hopelijk deze week, duim voor me :D) dan zal ik in de zomer ook weer meer kleren kopen dan dat hij eigenlijk nodig heeft, gewoon omdat ik van zomerkleren hou en niet van winterkleren

Ik vind het ook niet echt weinig, 6 shirts met lange mouw en 3 truien, dan heb je al 9 dagen opgevuld want het is niet koud genoeg geweest om beiden aan te doen

En als ik het geld zou hebben dan geef ik toe, dan worden de shirtjes bijna allemaal mexx, maar meer dan dat ik nu heb zou ik niet kopen :)

12. Mini Shopaholic

Mini Shopaholic Niet meer actief

Ik snap niet dat jullie 800 euro zoveel vinden. Je zit er echt zo aan. Heb alleen even geschat van deze maat (92)

2 winterjassen (150 euro)
    2 paar schoenen (200 euro)
    Stel je hebt 7 broeken x 20 (140 euro)
    7 shirtjes x 10 euri (70 euro)
    Rompers en pyjamas 7x10 (70 euro)

Moet je kijken hoe ver je dan al bent.

80 euro per maar lijkt me heel sterk. Dat betaal ik alleen al aan ondergoed en pyjama's (non merk)

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik koop veel bij Primark, 800 per maat is mij echt veel te gek en vind dat zonde. Maar dat moet ieder voor zich weten.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik tig broeken snap ik ook echt niet. Ik heb niet eens 36 broeken voor ons allemaal samen. Waarom vraag ik me dan af?

15. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    800 euro! Voor 6 maanden in 1 maat?! Wtf
    Heb ook veel broeken shirts enz maar koop bij de zeeman zolang ze nog niks om merk kleding geven 3 euro per broek

16. mamavaneenpopje

mamavaneenpopje Actief lid

15 feb 2014
    254
    203
    43
    Vrouw
    Ik ben nieuw op deze site.. Wij zijn per maat ook makkelijk 800 euro kwijt. Houden beide vooral van merkkleding (Tommy, Z8, burberry, ralph lauren enz..). En ik koop ook graag vooruit haha zo verleidelijk ze is nu 5 maanden en zit voornamelijk in 62 en soms nog in 56, maar hebben al tot maat 80 dingen in de kast liggen!

17. Mini Shopaholic

Mini Shopaholic Niet meer actief

Moet eerlijk zeggen broeken zijn maat 86 t.m 98. Hij past 96 soms nog, 92 zit goed en 98 nog wat te groot.

Waarom? Ik hou van jeans. Zijn ook allemaal verschillend. En ik trek hem elke dag een schone broek aan omdat hij veel knoeit. En ik haat wassen haha ;)

18. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Ik dacht eerst dat het ging over 800 per maand! Wow dat zou ik wel heel veel vinden! Maar per maat vind ik anders.

2 paar schoenen zit je zo al rond de 180 euro. Dan inderdaad 2 jassen ong. 150 euro. Mijn zoontje is heel smal en past alleen goed in Slimfit broekjes van bijv. Name it en is toch wel tussen de 20 a 30 per broekje. 10 broeken heb ik wel per maat. Dan nog shirts, overhemdjes, vesten en ondergoed en sokken.

Ik denk als je alleen merkkleding koopt (zonder uitverkoop) je al snel 800 kwijt bent. En dan hebben wij echt lang niet zo'n volle kast als Mini shopaholic! Vind het zonde om te veel te kopen en dat hij het niet heeft aangehad. Zoon zit al wel een jaar in dezelfde maat nu.

19. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Ik schat in dat wij gemiddeld per maand 30 euro uitgeven.
    Maar ik krijg alle kleding van een vriendin, dus dat scheelt enorm.
    En schoenen draagt hij nog niet. Zelf koop ik graag kleding bij de jola of van de Ven!

Winterjas van marktplaats en koop daar wel vaker!

20. pinklady77

pinklady77 Bekend lid

31 jul 2009
    671
    0
    16
    Ik kom ook wel aan dat bedrag hoor mini shopaholic! Vroeger toen ze nog in de kleine maatjes zat, was ik veel minder kwijt. Nu idd 2 jassen, minimaal 2 paar schoenen... Het is wel heel belangrijk goede schoenen te kopen voor onze kleintjes en die zijn helaas wat duur, dus al met al zit je zo aan dat bedrag voor bijvoorbeeld maat 98-104 en maat 26 van schoenen. Alle kleding gaat in bedrag omhoog als je bij deze maten komt. Ik koop echt geen dure merken en ook ik shop graag in de uitverkoop..

Deel Deze Pagina