Budget nieuwe garderobe bij andere maat

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Miss Appletree, 11 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik ben benieuwd wat jullie ongeveer uitgeven aan een nieuwe garderobe.
    Per garderobe weet ik het niet. Vorig jaar hebben we voor onze dochter een kleine 400 euro uitgegeven. Dit is incl. 2 paar schoenen en een zomer- en winterjas. Ook incl. nieuwe slaapzakken etc. Ze is dit jaar denk ik door maat 68/74/80/86 heen gewandeld dus ik denk een kleine 75 euro per garderobe(excl. de schoenen en slaapzakken).

Kopen jullie altijd iets van een nieuwe collectie? Of in de uitverkoop of via een outlet? Krijgen jullie tweedehands of zelf kopen via marktplaats?
    Ik koop veel bij de zeeman en wibra. Ik krijg veel van mensen om me heen. en ik koop altijd een paar echte mooie setjes (lees voor de winter een broek met 2 shirtjes en een blazertje en een mooi jurkje). Voor onze zoon heb ik 3 setjes totaal gekocht. Ook voor hem heb ik veel gehad (kraamcadeaus en tweedehands). Een goede jas oid hoeft niet super duur te zijn en schoenen ook niet persé. Nu hebben we de mazzel dat de schoenen steeds uit de uitverkoop komen omdat ze precies zo gaat met de maat.

2. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Ik snap wel dat het mazzel is idd dat wij veel krijgen.... maar ook als dat niet zo zou zijn vindt ik 800 euro heel erg veel geld.... denk dat ik ook dan niet zoveel zou uitgeven... wij hebben hier in het dorp bijv een winkel tje met tweedehands merkkleding. Super leuk en scheelt heel veel!

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.172
    8.899
    113
    Mijn ervaring is dat heel veel kleding in de grotere maten tweedehands niet meer echt mooi zijn... Dus koop ik het zelf voor de oudste liever nieuw. Voor de jongste koop ik wel eens wat tweedehands, maar dan vaak van mensen die ik ken, zodat ik zeker weet dat het nog mooi is. :)

Ik vind 800 niet heel veel geld als je alles nieuw koopt. Schoenen kosten al snel 80 euro per paar en dan heb ik er altijd nog een goedkoper paar en vaak ook nog wel iets als Crocs of regenlaarzen ofzo bij. Dan kom je dus al snel aan een euro of 120/130. Een zomerjas kost al snel 30 euro, een winterjas een euro of 50 (en dan heb je niet eens een echt dure jas). Omdat ze veel buiten spelen wil ik er zeker in de winter liefst twee, dus dan zit je op 60-100 euro voor de jassen. Dan zit je 's winters dus al op een euro of 230. En dan de kleding. Een broek kost al snel 15-20 euro en in de wat grotere maten een shirtje ook al snel 10 euro. Dus zeg 30 euro per setje. Setje met rokje en maillot/legging en/of vestje komt iets duurder uit. Minimaal wat je nodig hebt is, in mijn ogen, toch wel een setje of 10. Dus zeg 300-350 euro minstens voor de kleding zelf. Is totaal 530-580 euro. En dan nog ondergoed, sokken, enz. Dan zit je toch al snel op 700 euro alles bij elkaar. En dan heb je, in mijn ogen, echt het minimale.

Hier hangt er meer in de kast en ook duurdere dingen, omdat die over het algemeen langer mooi blijven. (Ook hier geldt voor mij het zelfde als met de schoenen: goedkoop blijkt hier steeds vaker duurkoop. Afgelopen winter twee jurkjes en twee shirtjes na twee keer dragen weg kunnen gooien... Dan betaal ik liever meer en dat het dan mooi blijft. In de sale is het vaak niet eens extreem veel duurder, maar de levensduur is hier wel zoveel langer dat ik het dus de moeite waard vind. :)) En iemand moet het toch nieuw kopen willen anderen het tweedehands kunnen kopen. ;)

4. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Maar jouw kindje heeft een andere kledingmaat. Dat is goedkoper.

En wat NiekeKris al zegt: kleding in grotere kledingmaten slijten gewoon sneller en is tweedehands minder netjes. Komt in mijn geval bij dat ik maar één kindje heb. Ik hoef dus niet heel erg op te letten.

Mijn bijna vijfjarige heeft trouwens kledingmaat 128 (dat is duurder in aanschaf) en schoenmaat 31 (hetzelfde verhaal).

Ik heb net een blik in haar kast geworpen en een globale berekening gemaakt: aanschaf van haar wintergarderobe was ongeveer 800 euro.

Ik heb daarvoor gekocht: 7 jurkjes, ongeveer 20 leggings & maillots (kunnen er ook wat meer zijn), 2 winterjassen, 2 truien, 2 vesten en een tussenjas/vest, 10 longsleeves, 3 broeken, 4 pyjama's, 8 rokken, 2 paar laarzen, 1 paar snowboots en een paar regenlaarzen. Ik had ook nog vesten van het vorige seizoen liggen die haar nog pasten.

5. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Dat is natuurlijk waar... en grotere maten gaan ook wat langer mee.... maar mijn kind heeft nu in ieder geval maar 1 paar schoenen... als hij 5 is lijkt 1 paar mij ook nog wel zat.. maargoed, iedereen doet het anders en als je het kan betalen is het prima, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat kan. En ik denk dat het dan ook goed met de helft kan.

6. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Ik zou ook niet weten wat ik exact per maat uitgeef. Als zoonlief iets nodig heeft, koop ik het gewoon. Ik kijk wel vaak in de uitverkoop of bv op marktplaats.
    Laatst kocht ik 140 stuks kleding, truitjes, shirtjes, broeken en 5 paar schoenen voor 75 euro over van iemand.
    Dat is zo'n 53 cent per item. Alles was ik de maat 62 tot 86, en het meeste was maat 68/74.
    En alles van merken zoals noppies, lief, h&m, etc.
    Aangezien zl nu net in maat 62 zit ben ik voorlopig even klaar :D

7. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Als je pech hebt, kun je - net als mijn overbuurvrouw voor haar zoontje - iedere twee maanden nieuwe schoenen & maandelijks nieuwe broeken kopen. Twee paar schoenen is geen overbodige luxe als ze naar school gaan. Sowieso is afwisselen beter, maar het is ook handig bij slecht weer e.d.

En natuurlijk kun je ook met de helft van het budget toe, maar dat ligt aan je smaak en de bouw van je kindje (sommige kindjes passen alleen bepaalde merken).

8. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het in de eerste plaats afhankelijk is van het budget wat je hebt, pas als je een groter budget hebt , wordt het pas afhankelijk van de dingen die jij noemt. Met andere woorden ook voor die 'bepaalde merken' kinderen, zijn wel goedkopere alternatieven als het moet.

9. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Het een hangt uiteraard samen met het ander.

10. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63

Idd

ik denk dat als je lekker alle 2ehands kledingwinkeltjes afloopt dat je voor 80 euro wel klaar bent hoor. Exl ondergoed en sokken. Dus zeg totaal 100 euro.
    Maar iedereen is helemaal leip van de merkjes, en geeft daar dus ook aan uit.
    Ik heb 1 duur (in mijn ogen) setje voor mn dochter. Van Guess. 2e hands. Prachtig! 15 euro.
    Verder broekjes enzo kosten bij zeeman echt geen drol.
    Maar. Wij hebben maar 1 salaris, en ik vind het persoonlijk echt onzin om voor 1 broek 15 euro uit te geven. En al helemaal belachelijk om voor 1 tshirt 10 euro te moeten betalen.

11. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.301
    1.464
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik was vandaag bij TerStal en daar hadden ze spijkerbroeken van normaal €13,99 voor €4,00 per stuk. Heb er gelijk 4 voor mijn oudste en 4 voor mijn jongste gekocht. Daarnaast nog 4 bloezen voor €2,00 per stuk.

Dat noem ik nog eens een opruiming, was voor €40,00 klaar.

12. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    welke terstal??? ik kom ook uit hengelo! ikke wil ook!

13. mamavaneenpopje

mamavaneenpopje Actief lid

15 feb 2014
    254
    203
    43
    Vrouw
    Ik vind niet dat je persee 'leip' hoeft te zijn van merken. Maar wij vinden beide zeeman en wibra gewoon echt afschuwelijk krijgt ze gewoon niet aan. H&M goed genoeg voor pyjama's en sokken, maillots.. maar de kleding wederom niet onze smaak. Ik vind het gewoon belangrijk dat ons kind er goed bij loopt en over het algemeen vind ik de merkkleding echt mooier dan die goedkope spullen. Vind het hier vaak lijken alsof het goed is als je voor weinig veel hebt. Maar wij beide vinden dat bepaalde kleding gewoon mooier is en meer uitstraalt. Hou sowieso al absoluut net van teveel kleuren.. die afschuwelijke opdrukken van disney en dergelijke enz.. en dat is vaak wel het geval met goedkope kleding. Wij waren in maat 50 al meer dan 1000 kwijt... Geboortepakje was al €240.. ieder toch zijn ding? Wij geven ons geld hier met liefde aan uit.. Ik vind ieder moet kopen wat hij wil/kan maar niet direct kritisch zijn op mensen die er anders over denken. Ik ga ook niet overal verkondigen wat ik vind van tweedehands kleding en dergelijke.

14. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Maar waarom leip? Ik kan voor mijn oudste en jongste niet slagen bij zeeman etc dat zijn voor mijn kinderen hobbezakken. H en m veelste breed evenals Hema. Het ziet er niet uit. Ja de broeken van de WE zijn 30 tot 40 euro maar je ziet het ook wel aan de pasvorm bijvoorbeeld. En ja merken als vingino etc dat zit mijn kinderen veel beter.

Ik snap alleen niet wat het te maken heeft met 1 loon want dat hebben we hier ook

15. Nureen

Nureen Actief lid

12 mei 2010
    311
    0
    0
    NULL
    NULL

Ikzelf koop lowbudget, de oudste is nu 3 en dan vind ik t de moeite waard om er meer geld uit te geven.

Puur uit nieuwschierigheid, wat is dat dan voor kleding ? Heb je daar voorbeeldfoto's van? Ik kan me een pakje van 240 gewoon niet voorstellen, maar dat zegt meer over mij ;)

Ps een van de favoriete shirt van mijn zoon...begint dan helemaal te glunderen is zon afschuwelijke disney shirt...zijn mickey mouse t shirt....hij blij..ik blij....

16. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    haha ben ik ook wel nieuwschierig naar,denk dat er 18karaats gouden randjes aanzitten(wil niemand beledigen hoor)

17. mamavaneenpopje

15 feb 2014
    254
    203
    43
    Vrouw
    Maar dat is ook het belangrijkst dat hij en jij blij zijn toch! Mijn dochter is 5 maanden dus kan nu nog volledig zelf bepalen wat ze draagt maar wie weet als ze ouder is zal ik ook moeten zwichten voor zo'n 'lelijk' shirt omdat het dochterlief gelukkig maakt :p.. Ik heb even foto van dr geboortepakje gemaakt en kan me heeel goed voorstellen dat andere het pakje het geld niet waard vinden hoor, eigenlijk kostte het 480 :) gaat mij ook te ver! Het is een pakje van burberry 100% kasjmier. En nog een foto met nog een deel van dr burberry kleding...

Bekijk bijlage 379582

Bekijk bijlage 379581

18. mamavaneenpopje

15 feb 2014
    254
    203
    43
    Vrouw
    9 Bekijk bijlage 379583

En een deel van dr ralph lauren kleding. Verder veel tommy, jottum en heel veel Z8! :D maar heeft h&m iets leuks neem ik dat ook mee! Laatst nog 2 leuke suits bij hema voor volgend jaar! Maar vind het jammer als die winkels iets leuks hebben lopen daar vaak meteen zoveel kindjes mee!

19. Nureen

Nureen Actief lid

12 mei 2010
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mamavaneenpopje : wel schattige kleertjes ! Idd je moet kopen waar je je goed bij voelt :)

20. mamavaneenpopje

15 feb 2014
    254
    203
    43
    Vrouw
    Dankje :D! Jaa ieder zijn ding toch! Gewoon iedereen lekker in zn waarde laten!

Deel Deze Pagina