budget of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Corinne, 17 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corinne

Corinne Lid

8 jul 2006
    51
    0
    0
    Zoals de titel al zegt: geven jullie jezelf een budget wat je uit mag geven aan boodschappen? En is dit per week of per maand? Hoe doen jullie dat met andere uitgaven zoals kleding, persoonlijke dingen? Hebben jullie een gezamenlijke rekening of niet?
    En pinnen jullie of betaal je liever contant en waarom?
    Wij hebben gezinnetje van 2 kinderen, een van 14 maanden en 1 van 2 jaar en 4 maanden. Beide kinderen zitten nog in de luiers. Daarnaast hebben we een poes. We hebben 1 loon, alleen mijn man werkt.
    Ik wil proberen om rond te komen van een vast budget om op die manier mijn uitgaven beter bij te houden en te kijken hoe het wat zuiniger kan. Maar hoeveel is normaal voor ons gezin. Ik dacht zelf aan 90 Euro per week voor alles, dus inclusief kleding. Of is dit weer te weinig?

2. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    wij geven 200 euro per maand uit aan alles( eten) hebben een totaal van 500 euro per maand over.
    Dat gaat uit naar kleding, en naar spaarpot.
    Huishoudelijk zoals schoonmaakmiddelen enzo gaat wel van de 500 af.
    Maar dat koop ik via me werk, veel beter dan uit de winkels.

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij doen niet aan een budget. Dat zou hier ook echt niet opschieten denk ik, de ene week ben ik 200 euro aan boodschappen kwijt en de andere week maar 100 euro.

90 euro per week voor alles vind ik wel weinig, maar het ligt er natuurlijk maar net aan wat je gewend bent. Ik denk dat jij zelf het beste weet of je 't daarmee gaat redden.

4. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.541
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Wij houden een maandelijks huishoudboekje bij,en dan is er voor alles een potje,zoals 70 euro per week voor boodschappen,weer apart voor kleding,sparen enz.
    Alle vaste lasten tellen we op,dan kijken we wat er over is,dit gebruiken we om een financieel buffer op te bouwen.
    Betalen doen we meestal contant omdat je er dan meer bewust van bent wat eruit gaat,behalve grote bedragen ivm de veiligheid.
    90 euro lijkt me wel krap voor jullie gezin,maar het is maar net wat jullie prioriteit is.
    Wij geven bv niks om meubels of kleding,sparen liever vliegtickets,dan loop ik er maar niet trendy bij.

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij gaan 1 keer per maand naar de Aldi en doen dan voor €100 boodschappen. Bij de C1000 zijn we ook snel €100 kwijt. Maar dan hebben we voor 1 maand drinken (frisdrank, melk, appelsap etc.) vlees, chips, bier etc. Voor verse groente en fruit gaan we naar de markt. Echt een budget hebben we niet, we kopen wat we nodig hebben.

6. keano

keano Actief lid

20 jan 2009
    443
    0
    0
    administratief medewerker
    helmond
    Hoi, wij zijn gemiddeld (met een baby van 2.5 maand)100 euro per week kwijt.Wij kijken niet echt wat we halen, we halen wat we willen.Ik doe elke week een vast bedrag pinnen en daar doen we het die week mee, en dat werkt goed!maar je moet kijken wat je zelf te besteden hebt en daar een berekening van maken

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

We hebben niet heel veel geld over in de maand dus we kijken zeker uit wat we uitgeven. een budget dus eigenlijk

8. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik hou niks bij wij zijn nu aan het verbouwen dus betalen ook heel veel spullen zo van onze lopende rekening.
    maar meestal haal ik voor rond de 50 euro boodschappen en dan nog vers brood en bij de slager vleeswaren en vlees ik denk rond de 70 euro per week ongeveer.

9. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Wij hebben ook niet echt een budget.. ik koop wat ik wil mits ik het kan betalen.
    Maar ik zit er wel aan te denken om geld per maand te gaan pinnen voor de boodschappen maar het lijkt me zown gedoe..

Wij roken ook, zo nu en dan haal ik gelijk sigarretten in de supermarkt waar ik mn boodschappen haal.
    Dit is dus eigenlijk voor buiten het boodschappen budget om, maar ik heb ook geen zin om te zeggen ja de booschappen en sigarretten apart afrekenen.. haha

maargoed wat denken jullie dat we nodig hebben per maand?
    Ik doe boodschappen bij Plusmarkt, bas van der heijden, c1000 en lidl.
    we houden niet van super de luxe dingen, we zijn gewone eters..
    wat zal ik aanhouden per maand?
    70 euro per week ofzo?
    lastig..

10. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Wij hebben geen vast budget voor die uitgaven. Ik koop aan boodschappen wat ik denk nodig te hebben en laat niet iets staan omdat ik aan mijn limiet zit. Wel zijn er maanden bij dat ik het even wat zuiniger aan moet doen met de boodschappen ofzo en dan moet ik er wel een beetje op letten.
    Ik doe zo'n 2 á 3 keer in de week de kleine dagelijkse boodschappen en de versproducten. Op zaterdag gaan we vaak met de auto voor de dingen ik zelf doordeweeks niet mee kan nemen.
    Om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat we hier maandelijks uitgeven aan de boodschappen. :oops: Vind het wel knap van mensen die zichzelf een budget geven en zich daar ook keurig aan kunnen houden. Hier gaan er misschien wel te vaak lekkere dingen en overbodige dingen het karretje in.

11. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    mijns inziens moet dat lukken.
    Ik heb ook een budget per week, maar voor het eerst sinds tijden pin ik niet bij.
    Ik heb er moeite mee hoor!
    Heb veel luxe weggestreept, maar houd nog steeds van lekker koken.
    Ik doe van zo'n 75 euro per week de boodschappen, maar dan ex luiers enzo hoor. Zelfs wasmiddel en vaatwasserblokjes koop ik aan het begin van de maand, anders lukt het me gewoon niet. Moet er wel bijzeggen dat het ook niet hoeft te lukken, dus dan is het al makkelijker...

12. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Wij hebben een gezin van 6, straks 7 personen (2 van 12, 1 van 9, 1 van 8 en in mei een baby en dan papa en mama ;))

We zijn erg veel geld kwijt en willen ook met een vast budget gaan werken, wat ik zo ga maken ;)

Ik ben nu zeker E150,- per week kwijt, terwijl alle kids in de weekenden bij onze exen zijn......

13. Wij zijn met zn 2en, en hebben een boodschappenpotje, daar gaat de 24e van de maand altijd €280 euro in, maar daar kopen we alle boodschappen van:
    groente, vlees, drinken, brood, schoonmaakmiddelen, shampoo, deo, vaatwasblokjes, lectuur(tijdschriften enzo)..
    Vaak houden we nog geld over, de ene maand €30 en de andere maand €5, maar het gaat altijd in de spaarpot..

14. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

ik noteer wel elke maand wat ik precies moet betalen, en dan kijk ik hoeveel ik overhou.. en daar doe ik dan alles mee, is het meer dan ik had verwacht dan koop ik natuurlijk wel wat extra's ;)

15. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    vind dat budget wel een goed plan. hier vlioegt het geld eruit met de boodschappen.
    Vind 100 euro per week ook best weinig.

wil ook echt een boodschappenrekening maken.

16. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Wij doen sinds volgende maand aan budgetbeheer.
    We krijgen 145/week voor boodschappen,vind ik best veel!
    We gaan al onze uitgaven opschrijven en hopelijk kunnen we er nog een beetje van sparen.

En ik pin liever. ;)

17. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Wij hebben nu een budget van 50 euro per week voor boodschappen, want we hadden uitgerekend dat we best wat geld over moeten houden aan het eind van de maand, alleen is dat nooit zo... Ook voor tanken hebben we een budget, nou hoef ik bijna nooit te tanken, maar m'n vriend wel, gelukkig rijdt hij op gas. Dus hij heeft ongeveer 30 euro in de week om te tanken, en als we eens in het weekend wat verder gaan dan wordt het natuurlijk wat meer.

18. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ik vind 100 euro per week juist veel :). Lijkt me dat je het met 90 euro zat kan redden!

19. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

wij hebben niet echt een budget, maar straks met een koophuis en een kindje misschien wel.

heb nu al wel dat als ik ga shoppen dat ik een maximaal bedrag voor mezelf in gedachten hou, daar ga ik nooit overheen. maar dat is meer omdat ik het anders zonde vind...

20. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    100 euro voor alleen boodschappen is best veel! Stel dat je in de aanbieding 3 pakken luiers koopt voor 20 euro, dan hoef je die de rest van de maand niet meer te kopen!

Deel Deze Pagina