Mijn man wil zuurkool eten maar heb dat nooit klaar gemaakt nu is het misschien een stomme vraag maar moet ik die panklare zuurkool ook koken ? en hoe lang dan ? staat verders niks op de verpakking alleen dat het panklare zuurkool is
ik denk niet dat je het moet koken...maar zeker weten doe ik het niet...maar het lijkt me dat het zuur dan ook weg gekookt word..? of is dit nu de stomste opmerking voor vandaag? mijn vriend lust geen zuurkool dus hoef het niet klaar te maken maar als hij vroeger zuurkool at moest zin moeder het afspoelen onder de kraan om het zure er af te wassen....ja duh dan heb je kool...
Zuurkool uit zo'n zakje uit de koeling moet je wél koken! En nog een bhoorlijk tijdje ook! En eerst 1 keer omspoelen want anders is het wel erg zure zuurkool
Dus wel koken ? tis panklare zuurkool van de c1000 staat verders ook niks op de verpakking ook lekker makkelijk! Heb het ook nooit kalar gemaakt dus vandaar de vraag. in hoeveel water moet ik het koken dan ? En hoelang ? 20 min ?
Die had ik laatst ook en idd er staat niets op, ik heb het vorige week voor de eerste keer gegeten, en eerst mijnn mams gebeld, ze zei, met de aardappels om 3 uur opzetten, wij eten meestal rond een uur of 5
Is het gewoon zo'n zakje? Die doe ik altijd met een heel klein laagje water/appelsap en dan ongeveer een half uurtje koken. Ik spoel het trouwens nooit af, ik vind het wel lekker als het een beetje zuur is.
2 uur koken?! Wauw, dan heb je weinig over hahahaa Ik doe verse zuurkool uit het vat ( kan ook met die panklare zakjes) op de aardappelen (die doe je zoals je ze normaal doet), deksel erop en dan net zo lang koken totdat de aardappelen zacht genoeg zijn om te stampen! Meestal min of 25.... Spekjes erdoor heen , worst erop en klaar!
En je kunt de zuurkool en de aardappels het beste apart koken, anders heb je kans dat je aardappels niet gaar worden.... Ligt ook wel aan het ras aardappels wat je hebt, maar ik neem het risico meestal niet...
Ik kook altijd de aardappels kruimige) totdat ze zacht zijn om te pureren met melk. In de tussen tijd zet ik ook de zuurkool op. Ik spoel de zuurkool nooit met water. Ik kook het meestal met wat witte wijn. ( ongeveer 15 minuten) In bak spekjes en doe daarna alles door elkaar in een grote schaal. Kaas er bovenop, paneermeel, paar klontjes boter en de oven in! hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm Op het laatst even rookworst en smullen! Krijg er alweer trek in!
Ik zet zuurkool altijd gewoon aan met de aardeppels en soms spoel ik het even af . Heb nog een lekker receptje om eens te proberen : Ovenschotel met kerriezuurkool Benodigdheden 1 kilo zuurkool 2 theelepels kerrie 1 glas witte wijn 3 blaadjes laurier 1.5 kilo kruimige aardappels 200 gram katenspek (plakjes) 1 Unox rookworst van 375 gram 150 ml melk 150 gram boter in blokjes Zout, peper en nootmuskaat 5 eetlepels paneermeel Voorbereiding Doe de zuurkool in een ruime pan en voeg de kerrie, de wijn en de laurierblaadjes toe. Schil de aardappelen, snijd ze in stukken en doe ze in een pan met water en zout. Snijd de katenspek in stukjes. Snijd de rookworst in plakjes. Bereiding Verwarm de oven voor op 180 graden. Zet de zuurkool op een matig vuur en laat een ca half uurtje koken. Zet de aardappelen op en laat ze ca 20 minuten koken tot ze gaar zijn. Bak de katenspek in een pan ca 5 minuten. Knijp de gare aardappelen door een pureeknijper. Voeg de melk en 100 gram boter toe en roer het geheel tot een puree. Breng op smaak met zout, peper en nootmuskaat. Laat de zuurkool uitlekken en maak hier een laag van in een glazen ovenschaal. Doe daar bovenop het katenspek en de rookworst. Daar bovenop komt dan weer de puree. Bestrooi de ovenschotel met paneermeel en verdeel de overgebleven blokjes boter er over. Schuif de ovenschaal in de oven en laat er in 30 minuten een mooi bruin korstje op komen.
Inderdaad! Zo heb ik het ook gemaakt (en ook voor de eerste keer! ). De aardappels net niet gaar laten koken en dan nog even mee laten pruttelen bij de zuurkool, dan zijn de aardappelen blijkbaar lekkerder (ik lust tot nu toe geen zuurkool...).
En als je dan de dag erna nog restjes hebt, gewoon even opbakken in de pan. Mijn ventje vindt dit geweldig!
ik heb een stoompan. ik doe dan de zuurkool onderin het water en de aardappelen in het stomgedeelte. ongeveer een half uurtje, anders blijft er niks over van de zuurkool. volgens mij heb je anders ook al het gezonde er uit gekookt haha. lekker met een appeltje, peertje of ananas erdoor en gebakken spekjes met een rookworst of verse worst.