toevallig heb ik afgelopen vrijdag een budget in gezet dit ook omdat er naar mijn idee veel te veel geld over de balk gaat voor de boodschappen heb dus besloten om vrijdags 100 euro te pinnen en daar de hele week mee te doen afgelopen vrijdag had ik voor 65 euro boodschappen voor de hele week dus nog 35 euro over voor de rest van de week voor mijn verse brood te halen elke dag en wat er aankomende vrijdag over is stop ik in de s¨paarpot ben benieuwd hoeveel we uiteindelijk kunnen sparen haha
Bij ons werkt het zo. Elke week pinnen we 70 euro voor de boodschappen. En daar redden we het net mee. En voor kleding e.d. krijgen we zakgeld . Ja wij als volwassenen geven elkaar zakgeld. 100 euro per maand. En dat gaat ook prima. Voor ons zoontje pinnen we gewoon alles aan kleding enzo. Geen idee hoeveel geld daar in zit.
Wij doen niet aan budget. Als we gaan boodschappen kopen we gewoon wat we nodig hebben. En dat geldt ook voor kleding en persoonlijke spullen etc.. Allebei hebben we geen gat in onze hand, we proberen er wel op te letten dat we niet onnodig spullen kopen.
Oh dat is een goed idee zeg! Als we 100 euro pp pinnen houden we eindelijk eens geld over aan het eind van de maand!
Wij hebben min of meer een budget, dwz we maken naast de vaste lasten 400 euro naar de gezamelijke rekening over per maand. 100 euro per week dus. Maar goed, de ene keer is het meer, de andere keer minder. Het is dus niet echt een vast staand iets
HIer zitten we qua boodschappen nu op 300 eu in de maand. Dat is incl. luiers. Boodschappen doen we bij de Aldi. Hier lukt het prima. Kleren etc. zitten er overigens niet bij in. Hier vind ik dat het gewoon moet lukken voor dat bedrag, waarom meer uitgeven dan nodig. (daar doen we liever leuke dingen van)
Ik heb niet echt een weekbudget, maar geef ongeveer 130 euro per week uit, dat zijn dan al mijn boodschappen inclusief luiers, babyvoeding, schoonmaakmiddelen en alle toiletartikelen (shampoo, tandpasta, gel, ed). Ik koop wel veel biologische producten en die zijn wat duurder, vooral het vlees en fruit, maar dat heb ik er wel voor over.
Ik pinde altijd maar een eind raak en had totaal geen overzicht. Nu pin ik maandelijks 700,00 en vind dat ik het daarvan moet doen. (lukt niet altijd, dus dan pin ik maar weer , maar meestal lukt het wel) Dit is alleen voor boodschappen, dus geen benzine ofzo. Wel het voer voor een paar katten en een hele grote hond (hond alleen is al bijna 50,00 p/m) Moet er wel bij zeggen dat dit is voor 4 volwassenen (mijn oudste kids zijn al zo groot) en 1 meisje van 17 mnd. EN, ook niet onbelangrijk, het zijn allemaal grote snoepers en drinken veel. (18 flessen frisdrank p/week minimaal en dan nog een pak of 10 van diverse sapjes. Ook gaan hier zeker zo'n 10 a 12 pakken melk p/w doorheen omdat iedereen gek is op capuccino) Ik geloof niet dat dit bij een standaard gezin hoort Geen idee hoeveel wij uitgeven aan kleding, zo kopen we maanden niks en dan weer vanalles.
Hier idem dito, alleen pin ik 100 per week voor boodschappen. Vriend en ik krijgen tegenwoordig zakgeld. En ook voor mijn zoontje heb ik een zakgeld budget. Afgelopen maand heb ik bv allemaal kleding gekocht. Aankomende maand vanaf 25 ste dan heb ik niets nodig voor hem dus pin het wel maar blijft apart omdat ik spaar als hij bv iets meer nodig heeft een keer. BV ik denk dat hij in April wel goede schoenen nodig gaat hebben. Ik merkte dat ik voor hem maar bleef pinnen. Dus hier de rem erop gezet.
Ik let nu ook erg op (tijdelijk even twee hypotheken ivm nieuwbouwhuis) Vroeger kochten we gewoon wat we wilden, nu let ik goed op en gooi bijna niets meer weg en we doen nu incl. luiers, poedermelk en extra dingen (liflafjes voor in het weekend) met 70 per week en dat gaat prima. Voor kleren had ik ook redelijk wat uitgaven, maar ik koop nu alles in de uitverkoop of op marktplaats, behalve dingen voor Lena maar dat kost nieuw ook bijna niets bij de Hema, luxe dingen krijgt ze van mijn pa en ma. Het lijkt me als je goed je geld uitgeeft met 90 euro per week echt wel rondkomt, voor eten en kleding. Heb voor ons een gezamenlijke rekening gemaakt en de postbank rekeningen opgeheven (scheelt ook weer kosten) en meestal betalen we met pin, kan ik het terug zien. Wasmiddel maak ik zelf, shampoo enzo koop ik als er een actie van 2 halen 1 betalen is. Idem met luiers. Verder haal ik veel bij de turkse groentenboer en de Lidl, scheelt heel veel en net zo goed. Snoep & frisdrank doen we niet aan. Tja volgens mij is het goed te doen, zeker als je dingen van het seizoen eet (doen wij niet eens) en goed oplet als je iets koopt of je het echt wil, of nodig hebt....
wij hebben ook geen budget. Het voordeel is dat alle vaste lasten van mijn salaris betaald wordt. en alles wat er per week binnenkomt van mijn vriend kunnen we voor de rest gebruiken. Het is geen vast bedrag per week maar wel varierend. Als ik niet veel te besteden zou hebben dan zou ik zeker een buget voor me zelf hebben en kijken wat ik nou wel en niet nodig heb. en een boodschappenlijst meenemen als je boodschappen gaat doen! Toen wij de luxe niet hadden zoals we die nu hebben deed ik dat altijd . je maakt dan niet teveel geld op.
Wij zijn ook van plan om alles eens grondig op 'n rijtje te gaan zetten! Ik heb veel gehad aan jullie tips. Wat me wel altijd opvalt is, dat ik met boodschappen best wel uit zou komen met ong. 0 euro per week. Maar als ik dan eens (1x per maand) naar 't Kruidvat ga en daar dan de luiers e.d. (deo, shampoo, cremepje, make-up e.d.) haal dat ik dan zo aan 'n bedrag van 40 zit~! Ik schrik me dan altijd kapot als ik moet afrekenen! Hebben jullie dat nou ook? Eigenlijk zou je dit dan bij je boodschappen-budget moeten tellen, of niet? Gr. Niki
we hebben geen budget, we letten wel op wat we kopen, dus niet altijd maar dure dingen en dingen die we niet nodig hebben. verder hou ik een boekje bij waar ik alle uitgaves en inkomens opschrijf, en dat lukt echt super goed, we kunnen ineens sparen hahahaha daarvoor had ik dus echt geen idee wat er allemaal uitging, maar het geld was echt op
ja klopt en ik doe dit dus altijd maandelijks. Maar 3 pakken luiers kosten ook een boel geld Ik ga vanaf komende maand ook een dure boodschappenronde doen, dan kunnen we iets luxer leven van het budget
Ik heb nog wel een goede tip voor iedereen. En dat scheelt behoorlijk veel geld. En het is nog lekkerder vlees ook. Ik koop bij een boer een stuk koe, maar net hoe groot je vriezer is, kwart koe/halve koe/hele koe alles kan. of een kwart koe en kwart varken. Ik betaal iets van 300 euro (kwart koe) en doe daar zo ontzettend lang mee.
maar vlees heeft toch ook een bepaalde houdbaarheidsdatum als je het in de vriezer doet? en wordt het niet saai om alleen rundvlees te eten dan? Hier in Rotterdam heb je de slager rijnmond. echt goed vlees voor weinig. Ik haal daar meestal voor 50 euro vlees en daar doe ik dan ong 3 weken mee. 2 volwassenen en 1 kind , de ander is nog te klein.