wij geven veel te veel uit per week vind ik, dankzij manlief vooral(wegens handicap moet hij helaas wel mee) ik denk dat we toch al gauw 300 en soms zelfs 400 per maand uitgeven, incl luiers. we doen bij aldi en ah boodschappen, soms super de boer, sinds vorige week een jumbo in de buurt dus daar eens kijken. heeft iemand tips hoe ik het beste kan bezunigen, waar ik op kan letten, ik red het vaak bij de aldi met 60 euro, maar daarna ga ik altijd naar de ah voor vers (vleeswaren= goedkoopste zelfs, fruit en verse groente, sla etc) en voor groot verpakingen vlees (kip en gehak en worstjes) en brood ( 3 voor 2 euro dagen en weekend bollen)
Hier werkt het om van tevoren een lijstje te maken met wat we nodig hebben en wat we die week gaan eten. Ik ga ook geregeld naar de Lidl, vind ik het fruit en groente beter dan van de Aldi. Ons budget: 200 euro voor boodschappen, 300 euro voor brandstof (2 auto's en wonen afgelegen en eind van ons werk). Momenteel zijn we 't overzicht even kwijt, komt vanaf volgende maand wel weer. Gisteren voor 30 euro boodschappen gedaan voor de hele week maar had nog wat op voorraad. Manlief rookt 1 pakje shag per week a 5 euro. Mobiel hebben we een abbo. Toiletartikelen e.d. kopen we er wel van. 'k Had van tevoren luiers ingeslagen en heb nu net luiers weer moeten kopen. Heb 3 pakken voor 20 euro en moet nog 3 weken voor deze maand dus dat lukt wel.
*hoeveel hebben jullie aan budget per maand om boodschappen te doen? 300 per maand *redden jullie het daar goed mee of is het moeilijk? Als we goed opletten en niet allerlei zooi in het karretje gooien die we eingelijk niet nodig zijn, wil het prima, houden we zelfs over *waar doen jullie de boodschappen? Het meeste komt bij de lidl weg, en wat ze daar niet hebben of we niet zo lekker vinden halen we bij de a.h *hebben jullie dingen als luiers, beltegoed, vervoer en rookwaar daar bij zitten of een apart budget? en hoeveel? die 300 is echt alleen voor boodschappen we hebben allebei een abonnement van ongeveer 30 p.m. p.p benzine 70,- per maand, ongeveer en vriend rookt voor 50,- in de maand
Zo'n 300 per maand met z'n 5en. Excl benzine en luiers. Benzine denk ik 100 euro per maand, luiers alleen in de aanbieding. Is prima te doen. Ik let er ook nooit op, ik geef maar wat uit eigenlijk. Als dat niet meer gaat ga ik weer opletten. Koop bijv. ook altijd gewoon voorgesneden kipfilet haha.
sorry als het rot overkomt maar ik bedol dat er gezinnen zijn die dus via een sanering leven meer dan 25 euro per week wel nodig moeten hebben. en ik vind 25 euro met luiers benzine en voeding echt onder de armoede grens
Ons budget is rond de 1000 euro voor boodschappen en dat redden we ruimschoots. Ik geef rond de 150 euro per maand uit aan kleding voor de kinderen. Dit haal ik van het boodschappenbudget af. De meeste boodschappen doe ik bij AH.
Ja, maar ik heb het niet over TS, maar over de opmerking in het algemeen en de benaming die je het geeft! Mn vriend en ik hebben het 1,5 jaar lang van 30 euro per week moeten doen. En als je niet meer hebt, dan ga je er gewoon naar leven en dan kun je het niet een benaming van armoede geven. Daar deden we boodschappen van en rookwaar. Auto hadden we toen nog niet.. Armoede is heel wat anders, dan 25 euro pw aan boodschappen uit kunnen geven. Armoede is in mn ogen op straat leven, en leven van de dingen die je vind.. leven van bijv flessen inleveren e.d. Dat noem ik armoede en ik denk dat wij NL-ers echt niet mogen klagen!
Wij hebben rond de 500-600 euro boodschappengeld per maand. dit is incl luiers en sigaretten. Voor kleding hebben we een ander potje, maar ik koop ook wel soms kleding of andere dingetjes van het boodschappengeld. Verder geven we 60 euro per maand aan benzine uit.
Dat is de betekenis in JOU ogen. Er leven ik weet niet hoeveel gezinnen in nederland onder de armoedegrens, en die leven echt niet op straat en eten niet uit vuilnisbakken. Hieronder een citaat uit een encyclopedie: Armoedegrens Onder `armoedegrens` wordt meestal verstaan: het inkomen dat iemand nodig heeft om te kunnen voorzien in de basisbehoeften (Minimale voorwaarden die nodig zijn om menswaardig te kunnen leven: kleding, goed drinkwater, voldoende voedsel, goede huisvesting, goed onderwijs en goede gezondheidszorg). Je kunt dan dus nog gewoon in een huis wonen. Alleen zullen die mensen zich totaal geen luxe kunnen veroorloven. (en dan is frisdrank al luxe)
*hoeveel hebben jullie aan budget per maand om boodschappen te doen? Standaard 400,- per maand aan boodschappen *redden jullie het daar goed mee of is het moeilijk? Daar redden we het wel mee. *waar doen jullie de boodschappen? Ik doe de boodschappen (bijna) atlijd bij de C1000. *hebben jullie dingen als luiers, beltegoed, vervoer en rookwaar daar bij zitten of een apart budget? en hoeveel? Voor verzorgingsproducten e.d. hebben we een budget van 75,- per maand. Voor kleding en benzine hebben we een ander potje.
Ja hoor dat mag je vragen. Ik kan het gewoon niet laten om voor de dames en de kleine man kleren en schoenen te kopen. Voor de kleinste niet al te veel maar voor de dames van 3 en 5 zijn zoveel leuke kleren te koop. Erg, ik weet het . Afgelopen zaterdag nog 2 paar K-Swiss gekocht, kostte maar '25 euro' per paar. Hebben ze het nodig? Eigenlijk niet.
oh ja zo erg ben ik ook als het om kleding gaat... ik zag laatst op mn afschriften ook beste bedragen afgeschreven staan... maarja ik vind het gewoon zo leuk... ik hou van mooie kleding... ook voor mijzelf en mijn man shop ik regelmatig...
en toch vind ik als je met25 euro per week met een kindje moet rondkomen luiers benzine enz erg weinig. jij had 30 euro met 2 volwassenen en geen benzine geld en ik denk als jij daar luiers en voeding van moest kopen je je rookwaren wel snel was afgeleerd dan kies je voor je kindje. en geloof mij als je kindje dan nog een speciale voeding nodig heeft van 15,00 pleuris een blik..... is het echt armoede.
Met boodschappen zijn wij ongeveer 250,- p/m kwijt. Doe altijd de boodschappen bij de C1000. Daarnaast hebben we allebei een auto dus dat is ongeveer 150,- p/m voor benzine. En dan uitjes, prulletjes en cadeautjes rond de 200,- p/m dus in totaal ongeveer 600,- p/m
het is maar wat je te besteden hebt , voor mij is 25 euro veel. Ik shop veel bij de wibra, zeeman, hans textiel en K swiss schoenen?? nee vind ik zonde van het geld.
Erg he, volgens mij is het voor je portomonee zooooveel beter als je een jongetje hebt. Hier puilen de kasten ook echt schandalig uit Ik gebruik altijd als excuus dat mini-meisje hier heel langzaam groeit en dus erg lang met alles doet (is nu 19 maanden en draagt nog maat 74/80)