Wij klungelen een beetje aan hihi *bloos*bloos* Maar ook ik ga een budget opstellen voor mijn boodschappen! Zo krijg je een duidelijk zicht op je uitgave!
Wij hebben 350 euro in de maand aan boodschappen. ( voor 3 personen ) Alles behalve benzine zit daar bij in! We kunnen het er prima mee redden. We doen altijd boodschappen bij de Dirk. Simpelweg omdat het goedkoper is dan de aldi. We kochten eerst alles bij de aldi, maar daar heb je van alle producten maar 1 soort, bij de dirk bijv, hebben ze zoveel merken van 1 product dat je (bijna) altijd wel goedkoper uit bent! Wij redden het veeel beter nu dan toen we alles bij de aldi kochten.
Toen we nog met z'n 3en waren, hadden we aan 50 euro per week meer dan genoeg, incl benzine (we hoeven niet zoveel te rijden). Nu met nog een boefje erbij zijn we 75 euro per week kwijt, maar dat komt ook door die dure voeding. Maar dat kan er nu weer vanaf, want dat wordt vergoed. Ik vind het trouwens erg leuk om te proberen zo goedkoop mogelijk uit te komen ook al hebben we soms wat meer te besteden. Zo hebben we ook wat over om wat leuks te doen.
*hoeveel hebben jullie aan budget per maand om boodschappen te doen? Wij deden met z'n 2en boodschappen voor 200 per maand. Nu we met z'n 3en zijn proberen we het voor 225 euro te doen. *redden jullie het daar goed mee of is het moeilijk? Wij redden het met 200 euro makkelijk. Nu moeten we even kijken hoe het uitkomt. Maar denk dat we het wel redden. *waar doen jullie de boodschappen? Meestal bij de boni en de aldi. *hebben jullie dingen als luiers, beltegoed, vervoer en rookwaar daar bij zitten of een apart budget? en hoeveel? Roken doen we niet. Benzine hebben we apart, ongeveer 200 per maand. We hebben een abonnement dus geen beltegoed. Luiers zitten er bij in.
Hier de eerste maand met een strak budget gewerkt! Echt "potjes" gemaakt. En alle uitgaven bijgehouden. We hebben 250 over de maand! Normaal gaat alles op. Dat je alles al bijhoudt scheelt volgens mij al. Dan let je beter op wat je koopt
Wij geven denk ik tussen de 400 en de 500 euro per maand uit aan boodschappen. Dat is incl. luiers, en excl. brandstof en sigaretten. We zijn met z'n drieën, en ik haal mijn boodschappen meestal 2 x per week bij de AH en de C1000.
Is hier ook zo hoor... Ik heb echt heeeeel veel respect voor mensen die het redden met een budget van 250 per maand, met twee of meer kinderen (zoals ik hier lees). Ik zou dat echt niet kunnen, maar misschien komt het doordat je altijd gaat leven naar je budget... ik weet het niet.
hey! Wil even zeggen wat knap dat jullie boodschappen kunnen doen van 50 in de week! Ik en mijn vriend zitten sinds kort dus ook op budget.. En wij hebben meestal 60 in de week en soms 80.. wij vinden dit vaak nog lastig en snappen soms nog niet hoe we dan uitkomen met ons geld En we hebben er nu nog niet eens luiers bij.. Heb je mischien nog tips of iets voor ons?? Het is mischien een brutale vraag.. maar als iemand het met 50 euro kan per week,moeten wij het helemaal kunnen met 60 of 80 Mischien kun je me PBen.. Liefs, Diamaria xxx
Nou ik geef nu ook echt veel uit en het loopt een beetje de spuigaten uit ik weet soms niet eens waar mijn geld blijft Dus ik ga het ook maar eens proberen budgetje maken per week voor boodschappen roken en benzine... Bonnetjes bewaren en een "kas"boekje maken van onze inkomsten en uitgaves. Alles wat we over hebben op de spaarrekening zetten.
*hoeveel hebben jullie aan budget per maand om boodschappen te doen? 400/450 euro per maand inclusief verzorgingsartikelen, dus ook luiers. *redden jullie het daar goed mee of is het moeilijk? Daar redden we het meestal wel mee. *waar doen jullie de boodschappen? Brood, fruit en groente op de markt. Rest bij de plus of AH. soms bij aldi en lidl. *hebben jullie dingen als luiers, beltegoed, vervoer en rookwaar daar bij zitten of een apart budget? en hoeveel? Wij hebben telefoonabonnementen. Roken doet alleen mijn vriend, zo 1 tot 2 pakjes sigaretten per week. Dus dat zal 9 euro zijn. Vervoer zijn wij zo'n 400 per maand aan kwijt. 200 aan openbaar vervoer (wordt op 10 euro na volledig vergoed door werkgever) en 200 aan benzine (werk is 37 km van huis af)
Ik zal je zo een pb sturen. Wil nog wel even kwijt dat benzine exc is. Maar goed ik tank voor 30 euro in de maand dus dat is een druppel op een gloeiende plaat zeg maar. Wij kopen echt het hoognodige en af en toe een a-merk. Maar voor de rest gewoon wat goedkopere merken. Wij doen boodschappen bij de Bas of Aldi. Toch wel de goedkopere merken. De ah/plus etc hebben van die leuke acties voor gratis efteling etc.. maar die worden doorverekend met de producten. Dus vandaar dat het iets duurder is. Vlees/brood/groente kan je heel goed invriezen.. En gewoon heel makkelijk koken.. Grote zak aardappelen/grote zak rijst en dan zit je wel even goed hoor.. Succes!!
ik moet trouwens zeggen, ik vindt het heel knap dat jullie zo bewust met jullie geld omgaan, ik lees regelmatig kasboekjes bijhouden en voor veel dingen potjes hebben.....spreekt van orde pff die orde is bij ons ver te zoeken
Wij doen voor 70,- per week boodschappen. Maar dit is wel zónder luiers, nutrilon, beltegoed enz. 100,- per maand is echt niet te doen hoor. O ja, we doen trouwens boodschappen bij de AH.
Wij doen 100 euro per week, inclusief luiers, babyvoeding, potjes enz.. Hier zitten de benzine kosten niet bij.. Wij zijn normaal gesproken met zijn 4en..
*hoeveel hebben jullie aan budget per maand om boodschappen te doen? 400,--. *redden jullie het daar goed mee of is het moeilijk? Daar redden we het meestal wel mee, soms geef ik wel eens wat extra uit tijdens verjaardagen en feestdagen. *waar doen jullie de boodschappen? Brood bij de bakker. Vlees en vleeswaren 1x per 2 weken bij de slager ( we eten dus niet iedere dag vlees). Vis 1x per week van de visboer. Reguliere boodschappen bij Ah en soms Deka. *hebben jullie dingen als luiers, beltegoed, vervoer en rookwaar daar bij zitten of een apart budget? en hoeveel? - luiers zitten erbij in. De oudste gebruikt alleen ´s nachts nog een luier, voor hem zijn we ong. 10 per maand aan luiers kwijt. De jongste kost ons ong 25 E. per maand aan luiers. -beltegoed hebben we allebei een abonnement ( ik voor 20 E, man voor 100 E., maar dit is werk gerelateerd) - benzine kost mij ong. 40 E. per maand, mijn man 200 E. ( zit niet in het budget). - we roken en drinken niet. - kattenvoer zit deels in het budget. We eten veel biologisch, en dit is toch wat duurder. Dat heb ik er voor over. Als het zou moeten konden we met minder toe daar ben ik heel eerlijk in.
Ik heb niet alles gelezen, maar ik pin aan het begin van mijn salaris altijd 350 euro voor de boodschappen. Daar moet ik het mee doen van mezelf, is het op dan heb ik pech. Maar daar kunnen we heel goed boodschappen en shag/filters van kopen hoor! Benzine tel ik niet mee, aangezien ik 30 km van mijn huis werk. Dat kost al ongeveer 200 euro per maand.
100 euro vind ik echt super weinig!!! Wij hebben gemiddeld zo'n 75 euor per week aan boodschappen nodig, soms wat meer, soms wat minder. Wijk roken niet en hebben nog een kindje in de luiers, maar eet wel met de pot mee. Benzine zit hier ook niet in daar besteden wij ongeveer 100 euro per maand aan, want wij reizen niet heel veel.
Ons huishoudbudget is 250,- en we zijn met zijn 2en. Hierin zit dus ook shampoo, wasmiddel bier enz. We doen voornamelijk de boodschappen bij de Aldi, en de rest bij de super de boer. Ook shampoo e.d. halen we bij de kruidvat, brood van de bakker, en vlees soms van de slager.
Wij doen voor 70 euro per week bootschapen daar zitten de luiers bij in. doe bootschapen bij de ah en lidle en vomar
*hoeveel hebben jullie aan budget per maand om boodschappen te doen? 150/200 euro Als mijn vriend mee gaat 100 euro per week dus hij mag niet vaak mee. *redden jullie het daar goed mee of is het moeilijk? Makkelijk *waar doen jullie de boodschappen? super de boer *hebben jullie dingen als luiers, beltegoed, vervoer en rookwaar daar bij zitten of een apart budget? nee dat zit er niet bij *en hoeveel? benzine 80 euro beltegoed 40 euro rookwaar 100 euro luiers 20 euro