Hallo allemaal, De titel zegt het eigenlijk al... Binnenkort hebben wij een communie van een dochter van vrienden van ons. Nu was mijn vraag wat ze graag wilde hebben. Haar antwoord was centjes. Zo kan ze zelf iets leuks daarvan kopen. Oké helemaal prima, maar heb verder geen idee hoeveel ik zou moeten geven. In de ochtend wil ik naar de kerk ( toch altijd leuk om te zien ) en halverwege de middag kunnen we even langs voor een hapje en een drankje. Het is niks spectaculairs en duurt maar even maar wat voor geld bedrag we zouden moeten geven??? Ik heb werkelijk geen flauw idee. Wat zouden jullie geven? Thanx alvast
Als het goede vrienden zijn, zou ik zeggen €25,- mits je dat kunt missen natuurlijk. Hier zou dat kunnen en ik vind de communie toch net wat specialer dan een gewone verjaardag....
Ik zou wel absoluut meer geven dan op een verjaardag, maar hoeveel? Dat hangt echt af van hoe close jullie zijn. Veertig euro?
Communicanten zijn over het algemeen 7-9 jaar. Dus dan is 40 euro echt heel veel geld (vind ik). Wij kregen vroeger 10 gulden meen ik me nog te herinneren....
7,50 zou ik prima vinden! Ik zou me zwaar opgelaten voelen als mijn dochter van m'n vriendinnen meer dan 12,50 zouden krijgen.
Dankjewel allemaal. Zie dat de bedragen echt uit een lopen. Bij de vriendengroep van mijn vriend gaan we nooit naar elkaars verjaardagen. De grote bedragen vind ik zelf wat veel. Was zelf al aan het denken max 15 euro. Super bedankt allemaal.
oei, ik ben alleen naar de Italiaanse varianten geweest van kindjes dopen en comunie's. Daar waren kado's toch wel wat meer als in de zin van 50 tot 100 of goud/zilver en dergelijke wel is het wat "uitgepakter" ( echt een feest zeg maar). persoonlijk als ik op een comunie uit genodigd word zou ik 50 euro geven aan kinderen van vriendinnen
Wij geven voor een communie net wat meer als voor een verjaardag. Dus als we bv voor een verjaardag een cadeau van rond de 15 euro geven, dan voor een communie 20 euro.
Wat een bedragen komen voorbij, volgens mij kregen wij tussen de 5 en 10 gulden. Je zou daar nog wat kleins of lekkers bij kunnen doen. Het klinkt niet of ze het heel groots houden.
Hier toevallig zelf een communiekantje. Persoonlijk vind ik communie specialer als verjaardag, wij vieren het dan ook uitgebreider als verjaardag met oa een warm en koud buffet. Vrienden van ons weet ik dat ze nu 15 doen met verjaardag ong de helft. Als kinderen van die vrienden de communie doen vind ik dit ook een prima bedrag. Denk dat ik in jou geval tussen 15 en 20 euro zou gaan zitten.
Nee ze houden het echt heel klein. 1 zus van onze vriendin komt ( andere zussen niet ) Opa's en oma's. en in totaal 3 van hun vrienden ( wij, en nog 2 andere van de groep ) Meer hebben ze niet uitgenodigd
Voor een kind verjaardag deden we altijd 15 euro maar omdat onze kids voor 5 euro tot 7,50 krijgen doe ik ook voortaan 7,50. Maar op deze verjaardag komen we nooit. Bij deze vriendengroep doen we dat nooit. Ik denk dat ik 15 euro doe en even bij onze andere vrienden check wat ze doen
Wauw wat een bedragen! Onze dochter deed vorige week communie. Van de familie kreeg ze kadootjes van rond de 20 euro. Vrienden gaven tussen de 5 en 10 euo aan geld. Ik ben nog steeds van mening dat je geen communie doet voor enkel de kadootjes! Maar als je iets geeft, het iets moet zijn wat blijvend is. (Zilveren sieraden bijvoorbeeld)