Budget/prijs kraamcadeau

Discussie in 'De lounge' gestart door Pantoffelheldin, 12 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.606
    8.357
    113
    Vrouw
    Ik vind een luirtaart heel leuk om te maken. Dan heb je inderdaad voor een euro of 15 een basis (10 euro als je een aanbieding voor de luiers pakt). En dan vul ik het aan met dingen die handig zijn. Dan is het voor het eerste kind meer dan voor de 4e. Ligt er ook aan hoe lang van tevoren ik het weet en of het geslacht bekend is. Als ik weet wat het word loop ik tegen allemaal leuke dingetjes aan die ik niet kan laten liggen.

2. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Ik heb toevallig net een kraamcadeau in elkaar geflanst voor goede vrienden.
    Heb een soort "overlevingspakket" gemaakt voor de eerste weken met erin:
    - Tijdschriften
    - reep chocolade
    - Zak chips
    - Flesje bier
    - masker voor de vermoeide huid
    - douchegel
    - oordopjes
    - vitaminen voor extra energie
    - geboortesnoepjes
    - doosje aarbeien
    - boekje voor de grote broer
    en nog een cadeaubon voor een babywinkel hier in de buurt

Denk dat ik tussen de 30-35 euro kwijt was (bon =20)

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Als het goede vrienden zijn, zou het bij mij iets van een vijftig euro zijn. Twintig is hier voor kennissen.

En een luiertaart vond ik hier verschrikkelijk om te krijgen. Mijn zoon kreeg rode billen van dat soort luiers. Die dingen nemen zo veel plaats in, en het is zonde om zoveel luiers te moeten weggooien of weggeven...

4. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.106
    113
    Hier ongeveer hetzelfde

5. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    wow, ik sta echt versteld van sommige hoge bedragen. Pas was er ook al een topic over wat uit te geven aan verjaardagen en een over bruiloften.
    Dan geven wij blijkbaar weinig uit, voel me bijna een krent. Maar als ik dat soort bedragen uitgeef dan zijn we elke maand gemiddeld wel 300 euro kwijt aan cadeau's. En dan hebben we nog niet eens een heel laag inkomen ofzo.

jojo85 vindt dit leuk.
  6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Tja ik heb al jaren geen huwelijk meer gehad in de omgeving, en de laatste tien jaar nooit meer dan vijf geboortes per jaar ofzo. Jij hebt dan blijkbaar een supergrote vriendenkring :)

7. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Hier 20 euro voor vrienden en wij leggen dan het geld bij elkaar zodat er iets "groots" gekocht kan worden.
    Was heel blij met de derde trip trap kinderstoel terwijl nog meer baby kleertjes echt niet nodig was (3 jongens in maanden januari/februari geboren).

Overigens is het nu weer rustig met de geboortes (wij waren 1 van de laatste stellen met kinderen) maar we hebben periodes gehad met elke maand 2 baby's.... dan zijn de bedragen die ik hier lees toch een aardige hap uit je inkomen... :oops:

8. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ik bedoel ook de bedragen omschreven in alle topics, dus ook de bedragen bij verjaardagen van familie en vrienden, het totale plaatje zeg maar. En dan bedoel ik ook natuurlijk net de hoge bedragen, die me opvielen. We hebben elke maand wel familie en vrienden (en kinderen van vrienden) die jarig zijn. En daarnaast ook af en toe kraamcadeau's, bruiloften maar ook andere jubilea. Hardstikke gezellig hoor .
    Nou scheelt het ook dat in onze omgeving iedereen wel ongeveer voor hetzelfde doet, dis niet de ene rond 10 euro en de ander rond de 50 euro. En dan gaat het uiteraard niet om gelijk oversteken hoor. De ene keer zit ik ook hoger en de andere keer er net onder. Net wat er gevraagd wordt of ik zelf voor leuks gevonden heb. Maar we hebben wel een soort van gemiddeld budget, en dat ligt veelal hetzelfde. Als ik vraag of er wensen zijn dan is het wel handig voor de ander om te weten rond welk bedrag je dan iets kunt vragen (15 euro of 50 euro scheelt dan natuurlijk).

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Als het een vriendengroep is zou ik gezamenlijk een groot kado even. Aan iedereen vragen wat ze willen geven en dan wat moois kopen waar ze wat aan hebben.

10. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik ga altijd voor een pakketje: speciaal-bier of iets in die geest voor de vader, verwenproduct (bodylotion oid) voor moeder, cadeau voor baby en dan eventueel nog iets voor broer/zusjes. Meestal kom ik dan rond de 20/25 euro uit.

DastyQueen vindt dit leuk.
  11. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    ik was voor beide vriendinnen rond de 50 euro kwijt, schoonzus beide keren rond de 30. kennissen rond de 15 a 20.

12. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik maak altijd mijn babykadootjes, ik haak namelijk en de baby krijgt van mij altijd een handgehaakt speelgoedbeest (en moeders vaak wat lekkers)

DastyQueen vindt dit leuk.
  13. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Dat denk ik ook. Als ik kijk naar de afgelopen 4 jaar hebben we 4 bruiloften gehad en ongeveer 10 geboortes. Zijn dus geen kosten die hier regelmatig terug komen. En als je dat niet uit geeft vind in je geen krent hoor (voor degene die daarboven reageerde). Ik was met de geboorte van mijn dochter net zo blij met een romper van de hema als met een boxpakje van kenzo als kraamkado. Het gaat erom dat iemand iets speciaal heeft uitgezocht, de waarde zit hem in het gebaar, niet in het kado!

14. DastyQueen

Zo doen wij het de laatste tijd vaker met kinderverjaardagen onderling met een deel van de vriendengroep. En de 1 kan/wil 10 euro missen en de ander 100 euro. Dat maakt niet uit, alles gaat op een berg en daarvan word een kado gekocht wat van iedereen gezamelijk is. Zo kan je dan iets groters kopen waar het kind meer aan heeft dan 8 losse kadotjes waar misschien maar kort mee gespeelt wordt.

15. DastyQueen

Ik heb op zolder een bak staan met kadotjes die nog geen ontvanger hebben. Soms loop ik tegen zo iets leuks aan of is er zo een goede aanbieding dan neem ik het mee en gaat het in de bak. (Zo liggen er nu o.a. actiehelden poppetjes die afgeprijst waren van 30 naar 7 euro die vast met een kinderfeestje van pas komen, en burberry heren en dames parfum die afgeprijst was naar 13 euro die voor verjaardagen bij vrienden in een pakketje verwerkt kunnen worden). O

16. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    E20,-

17. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Dit inderdaad. Wij hebben best veel vrienden en kennissen die allemaal in de levensfase zitten van trouwen en kinderen krijgen. Als het dan gaat om kosten voor een vrijgezellenfeest of babyshower dan vind ik het echt niet erg om daar wat extra aan te besteden. Dat zijn bijzondere ervaringen die je zo creëert. Kadootjes dan ook nog duur maken tikt enorm aan, terwijl het daar in mijn ogen juist niet om gaat. Het gaat erom dat je er samen naartoe leeft, de baby komt bewonderen en de telefoon opneemt als ze haar hart uit wil storten.

Edit: ik merk trouwens ook dat de meesten in onze omgeving dezelfde budgetten aan houden, terwijl iedereen echt wel genoeg verdient. Ik ben daar wel blij mee, anders drijf je elkaar zo op.

18. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43
    Tja babyspullen zijn duur.
    Maar over het algemeen stuur je alleen geboortekaartjes naar mensen die dichtbij je staan (tenminste wij wel) en dan geef ik wel wat meer uit.

Waarom geven jullie niet iets samen als groep? Ideetje: een fotoshoot is onwijs leuk en bijzonder.

19. DastyQueen

Zo een newbornshoot heb ik mijn broer inderdaad kado gedaan toen mijn nichtje geboren werd. En samen met 4 vriendinnen heb ik dit kado gedaan aan een andere vriendin voor haar babyshower.

20. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Ik heb hier echt een gruwelijk hekel aan kraamkado's en vind het nog steeds best wel erg.

Hier geven wij altijd voor 15 euro per kind en voor broers/zussen ook nog altijd een kado apart per broer/zus

Wij zijn 4,5 jaar geleden bevallen van onze twins en toen was ik me al aan het verbazen over wat we kregen ( meeste 7,50 - 10 euro totaal )

Ik heb de eer aan mezelf gehouden en gewoon 15 euro aangehouden.
    Nu ben ik afgelopen jaar bevallen van mijn jongste twins en de broek zakte me echt af.
    De grote meiden hebben van 2 personen iets gekregen ( en dan ook nog voor samen ) en verder van niemand iets.
    Ook de kado's denk ik.... oké... Van 1 vriendin een kadobon van 15 euro en verder echt weer voor 7,50 totaal tot max 10. Ik doe nu ook voor 7.50 en dan nog iets kleins erbij maar ik ga niet meer boven de 10 euro uit. En voor broers/zussen koop ik wel iets bij de action voor een euro.

Peetkindjes krijgen van ons altijd voor 50 euro. Geboorte en verjaardagen.

Deel Deze Pagina