budget recepten bij allergie

Discussie in 'Voeding' gestart door colaatje, 4 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

En google eens op 'geitenboerderij' in je buurt? Hier weet ik er zo een paar, waar woon je (mag ook per pb)?

2. colaatje

colaatje Actief lid

4 aug 2012
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    ze hebben tot nu toe alleen weten uit te vogelen in het ziekenhuis dat hij allergisch is voor 1 of meerdere verdikkings middelen welke precies moet nog onderzocht worden en dat gaat volgende maand gebeuren met een prik test geloof ik. tot die tijd moeten we alle verdikkings middelen vermijden

3. zogelukkig

Maar hoe hebben ze dat nu toe uitgevogeld dan? Dat is puur mijn interesse hoor, omdat het me zo moeilijk lijkt! Het gaat dan nl. om 95 verschillende verdikkingsmiddelen met andere oorsprong. En in de producten waar het in zit, zitten ook vaak andere, al dan niet allergene, hulpstoffen.

Misschien vind je dit een interessante link, kan je ook een profiel aanmaken wat je wel en niet mag:

E-nummers - Geleermiddelen, emulgatoren, stabilisatoren en verdikkingsmiddelen (E400-E495) - Goed Geweten

4. colaatje

colaatje Actief lid

4 aug 2012
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    toen hij heel klein was reageerde hij al op jhbp en hij begon op steeds meer producten te reagere3n , en in al die producten zat een verdikkings middel, ze hebben hem meerdere producten gegeven in het ziekenhuis waaronder een aantal verdikkings middelen op een paar reageerde hij heel heftig en op sommige een beetje er waren natuurlijke bij en chemische, maar hij was volgens het ziekenhuis toen nog te jong voor een prik test. het blijkt wel heel zeldzaam te zijn. ben wel benieuwd wat er bij de volgende testen uit komt en welke producten we weer mogen gebruiken en welke niet

5. colaatje

colaatje Actief lid

4 aug 2012
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zie op je lijstje dat E410 jhbp is die weet ik dus zeker dat hij niet tegen kan. hoop dat dit uiteindelijk de enige blijkt te zijn, zag net dat die ook in onze majo zit

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Bij welke winkel koop je geitenvla?

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Geitenvla lijkt me geen goed idee als je verdikkingsmiddelem wilt vermijden. Vla maak je namelijk door melk met een of andere zetmeelsoort in de dikken...verdikkingsmiddel...

Als je graag een dessert eet, neem dan fruit!

8. zogelukkig

Gemodificeerd zetmeel is een bindmiddel, geen verdikkingsmiddel.
    Resp. >E1400 en >E400.
    In vla zit idd vaak beide.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Als hij tegen custart, havermout of griesmeel kan, kan je natuurlijk makkelijk zelf toetjes maken! ( En voor 't kostenplaatje verdun ik wel mn melk half met water voor toetjes, pannekoeken etc )

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hihi dat vraag ik voor mezelf :D ik heb nl een koemelkintollerantie en ik ben zoooooooooo blij met de geitenzuivel.

Heb sinds 8 maanden weer eens yoghurt gegeten en melk gedronken. Die soyamelk kwam me mijn neus uit nl...

Ik wist niet dat er zoveel variatie in was! Gewoon nooit op gelet in de winkel!

Mijn dochter kan denken we, de geitenzuivel niet verdragen. De volgende dag werd ze wakker weer helemaal vol met slijm.

We gaan het binnenkort een keer proberen met de geitenyoghurt ze kan natuurlijk ook gewoon eens verkouden zijn...

11. colaatje

colaatje Actief lid

4 aug 2012
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geiten vla en yoghurt hebben ze bij de jumbo is verdikt met maizena wat geen probleem op levert

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    oh dan moet ik eens goed kijken bij de jumbo... dank je

Deel Deze Pagina