Budget Sinterklaas

Discussie in 'De lounge' gestart door Triskele, 3 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat geef je gemiddeld uit aan Sint en/of kerstkadootjes

1. 0-25 euro

2. 26-50 euro

3. 51-75 euro

4. 76-100 euro

5. 101-150 euro

6. 151-250 euro

7. 250 euro +

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Hier geen budget. Ik koop wat ik leuk voor haar vind.
    Ik wil een aantal dingen voor haar hebben die vrij prijzig zijn.

Voor kerst idem.

2. Jantsjuh

Jantsjuh Niet meer actief

er zijn vier kinderen hier. Ik heb zelf twee, en ik heb twee tante zeggers. Wij doen met de familie allemaal een tientje per kind. Dus 40 euro in totaal. Het geld is er simpel weg niet.
    Maar zolang we maar het samen gezellig kunnen vieren, voel ik mij al heel rijk ;)

3. Henkiepenkie

Henkiepenkie Niet meer actief

Ik heb 0-25 gestemd. Mijn dochter is dan 2,5 jaar, en ze heeft ontzettend veel speelgoed. Al zal ze iets van kleurpotloden wel heel leuk vinden. Ik zal mijn best nog moeten doen om iets te verzinnen.

4. JBM85

JBM85 Bekend lid

18 mrt 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik probeer zo 50 euro voor D aan te houden maar zal er wel iets boven komen met wat kleins erbij. dus heb 51-75 gestemd

5. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    goh ik weet t nog niet... nog niet aangedacht eigenlijk! duurd nog wel ffe voordat t zover is... ik ga vaak een dag van te voren nog ffe gauw koopjes scoren :p vorig jr een dag ervoor geshopt... alles in de uitverkoop :p

6. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Per kind +/- 30,- euro max. Heb 2 kids. Koop dan 3 kadootjes voor 3 dagen schoen zetten.

3 weken daarna is het toch alweer Kerst :)

7. kaja

kaja Actief lid

19 apr 2008
    134
    9
    18
    Ik weet niet eens wat ik moet kopen, zoveel hebben ze al samen . Een is in december jarig en de ander de maand erna en met een kleintje opkomst vind ik 25 euro pp wel genoeg .

8. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Ik denk zo rond de 50-75 per kind. Maar ik ken mezelf ondertussen.....ga ik er vaak wel overheen.
    We hebben nu ook al zoveel klein speelgoed dat we graag wat grotere, duurzame dingen willen geven. Voor de oudste een mooie houten werkbank gezien, maar dan ben je gelijk 50 Euro kwijt. En vind het wel leuk om meer dan 1 cadeautje te geven.
    De jongste is 28 november jarig, dus we wachten eerst af wat hij allemaal voor zijn verjaardag krijgt. Wel lastig om dan nog wat te verzinnen.....

9. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    50-75, maar wij vieren kerst ook met cadeautjes. Vorig jaar hebben we het eigenlijk te gek gemaakt dus dit jaar ga ik daar echt wel meer op letten. Ik denk nu 50 max voor Sint.

10. liesbet77

liesbet77 Actief lid

26 dec 2009
    333
    0
    0
    bediende
    België
    50-75 per kind.
    daarnaast krijgen ze van het werk ook een cadeau twv 30 euro, maar dat reken ik niet mee omdat ze dat daar krijgen van de sint en niet thuis.

soms is het iets meer, hangt er van af wat ze vragen - een doos lego is al snel 50 euro en dan heb je maar één cadeau.

11. misa

misa Niet meer actief

Ons zoontje is 1 december jarig dus hier vreselijk volle bak met kado's en drukke dagen. Het ligt er nu nog heel erg aan wat er nodig is zeg maar. Maar ik denk dst het max 25 euro is per kind. Nu zelfs veel minder: het wordt een schoolbord die we voor 5 euro op een rommelmarkt hebben gekocht. Misschien nog een kleinigheidje erbij en dat was het. De jongte van dan 6 maand heeft niet echt wat nodig. Dus misschien wat kleertjes, een nieuw speentje oid..! Hihi!

We willen het klein houden door alle drukte ook rondom zijn verjaardag.

12. MHMW

MHMW Niet meer actief

We hebben 2 kinderen en voor ieder hebben we een budget van €80. Van opa's, oma, ooms en tante's krijgen ze ieder ook nog cadeau's van €100. Maar dat tel ik niet bij ons budget.

13. Jlover1988

Jlover1988 Actief lid

11 jul 2009
    378
    0
    0
    Sinterklaas is hier echt puur voor de kindjes. Dus alle kadootjes zijn ook alleen voor de kindjes die komen. Voor mijn dochter heb ik nu al ruim 75 euro uitgegeven. Daarbij komt nog een poppenwagen van 70 euro. Voor de baby ( februari uitgeteld) komt er uiteraard ook wat mee vanuit Spanje:p Wat kleinigheidjes, fisher price en dergelijke.
    Met kerst zijn ook papa en mama aan de beurt, maar ook de kindjes weer! Kindjes zo'n 150 euro weer en voor onszelf ook per persoon. 2 jaar terug kreeg ik Uggs en wat kleding, vorig jaar weet ik al niet meer hihi.

14. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Niet echt een budget maar ik denk dat ik tussen de 76 en 100 euro uitkomt voor sint en kerst samen (hoop ik althans....)

15. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Het doel is 50 euro per kindje maar....ik weet dat ik daar toch wel overheen ga dus heb 51-75 gestemd;).
    Hebben mijn sm ook een budget gegeven want man o man, er leek vorig jaar geen end aan te komen.
    Voor mijn oudste heb ik het wel uitgezocht maar voor de jongste vind ik het erg lastig dit jaar.

Voor onze onderlinge lootjes hebben we een budget van 20euro. Gewoon voor de leuk. Met kerst kopen alleen sm en ik cadeautjes voor iedereen.

16. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik was 20 euro kwijt voor ons meisje, heb zes cadeautjes samengesteld: kleurboek met dikke stiften, prentenboek van tip de muis, houten disney princess krukje, waterverf met pak gekleur papier en knutselschort (action, 13 euro bij elkaar) en nog een nieuwe nijna (lievelingsknuffel, ze heeft er al 5 maar vooruit...nu ie nog te kooop is. Die nijna was trouwens het duurst, 7 euro. Daarnaast zal ze van beide oma's een kleinigheidje (truitje of maillot oid) krjjgen en krijgt ze op papa's werk een pop van sint (13 euro maar die krijgen we terug van werkgever). Zo zie je, het hoeft niet duur te zijn en weet zeker dat mijn meis het geweldig vind!

Voor kerst krijgen dochterlief en stiefzoons iets groters van ergens tussen de 30-50 euro...Wil voor dl een houten slee.

17. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    wow.... ik ben echt even geschrokken. Mijn hemel, ik wou dat ik het kon missen.. poeh, rond de 100 euro per kind. Tjeempie, daar doe ik twee en halve week boodschappen van.. Tygo krijgt heel veel dingen voor sint maar ik ben gezegend met een hele lieve baas die voor mij iets achter heeft gehouden. "omdat de doos beschadigd was" is het excuus tot twee keer toe geweest. Een marktkraampje, winkelwagentje, weegschaal en winkelmandje. Gekregen van mijn baas dus om aan Tygo te geven voor Sint. Heel die set compleet, tot aan het speelgeld aan toe. Mijn baas kent mijn situatie en heeft zelf kids dus kwam ineens met de opmerking "hoe doe je dat met sinterklaas, dan? sla je dat nog over omdat hij nog zo jong is of..?" Mijn antwoord was simpelweg "wil ik nog niet ver nadenken. Ik win vast die jackpot nog wel in november. Koop ik de Intertoys voor hem leeg. Zoals het er nu uitziet krijgt hij kadootjes van mijn ouders. Niet van mij..". Kreeg dus vervolgens de gehele set van dat leuke spul van Albert Heijn van hem. TUURLIJK krijgt hij van mij ook nog wat, hij is immers eigenlijk nog iets te jong om het marktkraampje te snappen. Maar meer als 25-30 euro kan ik écht niet missen. Datgene wat ik hem graag wil geven is alleen mogelijk met hulp van vriend en evt mijn ouders. Het is duur maar ik weet 100% zeker dat hij het prachtig vindt. Ik wil hem heel erg graag het keukentje van Ikea geven. We staan vaak samen in de keuken, mag hij helpen met een pollepel vasthouden/theedoek vegen/handdoek pakken en hij is stapelgek op het serviesje van mijn gastouder haar dochter. Voelt eigenlijk ronduit kl*te om mijn kind niet iets te kunnen geven wat volledig door mij betaald is. Troost ik me maar met de gedachte dat hij genoeg aan koekjes en (gezond ;)) eten/drinken krijgt. EN heel veel liefde, die is gratis :D Heb ik genoeg van, mag hij allemaal hebben!!

Voor mij komt de tijd van 'wat zal ik hem dit jaar geven?' nog wel, het kunnen betalen komt ook vanzelf. Goddank is die kleine toch nog te jong om Sint te begrijpen. Vind ik het moeilijk? Ja. Schaam ik me (soms) voor de hele situatie? Ja. Komt hij iets te kort? Neuh, totaal niet. Ben ik jaloers op andere gezinnen die ik met stapels kadootjes zie zitten bij een kerstboom en schoorsteen? Nee, totaal niet.

Ik werk (noodgedwongen, dat wel) parttime en ben dus veel bij mijn kind. Samen dingen DOEN is me meer waard dan veel dingen GEVEN. Ach, die tijd komt wel! Ik kan op zijn minst die 25-30 euro missen. Ik kan zo een aantal situaties bedenken van mensen die werkelijk niets kunnen missen en zich er nog rotter over voelen dan dat ik dat doe. Ik heb nog de 'mazzel' dat mijn zoontje nog te jong is om het te begrijpen maar ik kan me zo inbeelden hoe het voelt niks te kunnen geven aan je kids die oud genoeg zijn om het WEL te begrijpen en vervolgens vragen of Sinterklaas ze misschien vergeten is..

18. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Oeps. Ik moet leren eerst te lezen voor ik stem. Mijn stem kan je negeren. Dacht dat het algemeen bedoeld was.

19. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    Wij zeggen ieder jaar op 6 december tegen elkaar dat we ons het jaar erop echt een beetje moeten inhouden maar dat lukt tot nu toe voor geen meter :D optellen doen we dus ook maar niet ;)

20. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Hier geen budget. We kopen gewoon wat we leuk voor haar vinden. Daarbij let ik niet zo op het bedrag (maar geen bizar dure dingen ofzo hoor).
    Ze is tenslotte ook jarig op die dag.. :p

Deel Deze Pagina