Hier hebben we voor de meiden ongeveer 75,-. Heb voor ze samen de lego trein gekocht, 4 in 1 pakket. Die was afgeprijst van 256 voor 127,50 en voor de oudste heb ik nieuwe rolschaatsen voor 7,50 op marktplaats gekocht en voor 12,50 een babypop. Voor de jongste moet ik nog even kijken..
Zoals ik hierboven al schreef hebben wij een budget van 75 euro per kind. Zoonlief vraagt al heel lang achter een keukentje. Dus krijgen ze dit jaar samen een keukentje van Ikea met wat kookspullen enzo erbij. En voor elk nog een persoonlijk cadeautje. De rest gaat de spaarrekening op.
ik heb nu het k3 jurkje in huis 6,-(tros) hairstylist kleidoos 5,99 2x minibabyborn á 2,- pst. (1x voor schoen) klein bakje playmais 1,- k3 cd bengeltjes 6,- (tros) voor de schoen denk ik dat ik een grote doos met mini potjes klei bij action koop en die dan los maak en er een paar in de schoen doe. De rest bewaar ik dan voor kerst. Voor kerst krijgt ze van ons een winkel (zelfgemaakt van een kast die mijn ouders weg wilden gooien) met de mini's vd appie en een boodschappentas en openbord) K3 microfoon 6,- (tros) en ik heb nog 2 lief! pyjama's liggen en een lief! badjas, misschien dat ik die er ook nog bij leg, maar dat zie ik nog wel. Ze krijgt ook nog genoeg van de overgrootoma's en opa's en oma's dus ik vind het wel prima zo.
Oh, maar dat is niet allemaal voor sinterklaas hoor ik hou er een paar achter voor haar verjaardag of als oma nog iets kleins zoekt voor sinterklaas of zo. Ik heb een bak op zolder waar ik de "koopjes" in doe. En bij verjaardag of zo, kijk ik eerst in die bak. Zo zitten er ook al zo goed als nieuwe spellen in waar ze nu nog te jong voor is.
Ik heb laatst de grote set van aquaplay gekocht in de aanbieding. Was 50 euro geloof ik. Komt denk ik pyjama, regenlaarzen enzo bij. Ene oma geeft meestal kleding, andere 1 groter kado (waarschijnlijk met kerst). Ik koop liever 1 groter iets waar ze echt iets aan heeft, dan allerlei klein prul.
Wij hebben ook niet echt een budget maar wel een limiet in aantal cadeau's. Op pakjesavond krijgen ze van ons 2 wat grotere cadeau's. Van de ene opa en oma 1 cadeau, van de andere oma ook 1 cadeau, van mijn broer 1 cadeau en van schoonzus en familie ook 1 cadeau. Dat is dus 5 per persoon, vind ik meer dan zat. Die cadeau's van de familie zijn ook vaak nuttige dingen zoals pyama's, sloffen enz. Daarnaast nog 3 of 4 schoencadeautjes. Mijn oudste zoon is 2e kerstdag jarig dus dan vieren we zijn verjaardag en is hij de enige die cadeau's krijgt. Ook wij vieren dan de geboorte van Jezus (naast die van mijn zoon natuurlijk )