Budget sinterklaas

Discussie in 'De lounge' gestart door SterretjesMama, 26 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Wow wat veel.... Wij vieren voor het eerst met kindje sinterklaas...en natuurlijk snapt ze er nog niets van, maar heb 1 neefje van 5 (en 1 van 1,5)die het wel snapt. Wij vieren het samen dus ga zeker wel cadeautjes kopen.. Maar niet te gek in ieder geval, ws iets van een vormenschildpad en een boekje ofiets en natuurlijk voor mijn neefjes, maar denk rond de 20 per persoon

2. tulp123

tulp123 Bekend lid

7 feb 2013
    578
    281
    63
    Tring, never mind my language..
    Wat een bedragen zie ik voorbij komen.

Zelf zijn we niet heel materialistisch ingesteld en zou ook niet willen dat onze kleine dat zou zijn.

Als ik de bakken met speelgoed bij iedereen zie denk ik..waar is de tijd dat we zoet waren met de kleine dingen?

Zelf vind ik 50 euro een mooi bedrag.

Verder zou ik niet willen dat er cadeautjes bijzitten die met geweld te maken hebben. Geweld is niet natuurlijk en het elkaar doodschieten met speelgoedpistooltjes doet mijn haren overeind staan. In deze samenleving is geweld niet een gewoon iets. Zou onze kleine zoiets krijgen zou ik met hem naar een winkel gaan en een ander kado kopen enhet 'ruilen'voor iets anders.
    Maar dat is weer een ander topic.

Uiteraard is iedereen vrij in wat hij geeft en uit wil geven en heb daar geen moeite mee verder, dat is ook het mooie van onze samenleving..iedereen heeft zijn eigen visie op dingen ;)

3. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Geen budget. Koop wat ik leuk vind voor haar & dingen die ze zelf uitgeknipt heeft ;)

4. Porsche

Porsche Niet meer actief

Wij hebben een budget van € 30 en €30 van opa en oma en daar hou ik het bij
    Sterker nog ik heb alles al zo goed als bij mekaar

5. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    @tulp, misschien even off. topic maar ik herken je wens om speelgoed te kopen dat niet met geweld te maken heeft. Het lijkt wel of jongens dat alleen maar superstoer vinden. Ik probeer het ook te vermijden maar het heeft een mega aantrekkingskracht. Ze maken overal een pistool van, en ik naar zeggen dat ik hoop dat het een kusjes pistool is :) conclusie: misschien maar even loslaten, het hoort bij de leeftijd ( mijn zoon is bijna 4)

6. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Geen idee hoeveel we uit gaan geven,ben al wel begonnen met het kopen van kleinigheidjes waar ik toevallig tegenaan loop. Vanmiddag bij Kruidvat een DVD van Het Zandkasteel voor €4.99 meegenomen en heb zelfs al dingen liggen voor over een paar jaar. Vanmiddag bij Action,dvd van "Abeltje" en "Het zakmes" voor €2,50 per stuk. Ze heeft er voorlopig nog niets aan maar bewaar ze gewoon,zijn films die leuk blijven!

7. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ongeveer 30 euro per kind denk ik..ga wel kijken of ik tussendoor nog iets kan kopen.

8. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik doe niet aan een budget. Ik zie wel wat ik wil kopen, maar ben daar nog niet mee begonnen. Heb namelijk geen flauw idee.

9. Fieksels

Fieksels Actief lid

24 aug 2012
    153
    0
    16
    Noord Holland
    Bij ons loopt het denk ik wat anders dit jaar omdat ik met sinterklaas uitgerekend ben. Maar we doen voor dochterlief ongeveer 25 euro en de twee nichtjes ook.

Ik maak voor dochter ook een kraammand dus daar zitten ook al cadeautjes in!

10. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    We zeggen elk jaar 100 euro per kind, maar gaan er elke keer overheen.
    Dit jaar willen we voor de oudste FIFA 14 voor op de PlayStation kopen kost al 65 euro en voor de jongste de nieuwe skylanderspel, kost geloof ik ook al in de 70 euro .
    Dan kun je er bijna niets meer bijkopen. Een mooi boek wat stef wil kost ook al gauw 20-25 euro.
    Knutselspullen hebben we hier al in overvloed. En ik koop liever iets wat ze echt mooi vinden, als iets om de zak maar mee te vullen.
    Ik vind het elk jaar weer lastig...
    En ik vind het toch wel fijn als ik meerdere kadootjes per kind heb...

11. MamavanMJ

MamavanMJ Niet meer actief

100 euro want mn kleine is ook nog eens in december jarig. Voor zijn verjaardag doen we ook rond de 100 euri

12. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Ik heb al 1 kado liggen, maar zou echt niets meer weten om erbij te halen. Dus denk dat het hier ook aangevuld wordt met knutsel spulletjes, haarspeldjes, ketting, pyjama, sokken etc. Meer dan 50 euro zullen we niet uitgeven denk ik, en de jongste is dan nog geen 2 maanden als het goed gaat dus die krijgt al genoeg van het kraambezoek.

13. A2CA

A2CA Niet meer actief

Wij hebben geen budget, vorige jaar zijn we echt heel veel kwijt geweest, sinterklaas mijn dochter is e 13e dec jarig en kerst, was iets bij elkaar van 800 euro. Dit wel al door het jaar heen gekocht. Nu heeft ze eigenlijk te veel speelgoed en krijgt ze gewoon een aantal cadeautjes per feestdag en niet meer hordes vol. De prijs kijken we niet naar zien we iets wat leuk is voor 5 euro kopen we het en als het 100 euro kost kopen we het ook.

14. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Mijn dochter is in juni jarig, dus er zit exact een half jaar tussen haar verjaardag & Sint/Kerst. Tussendoor krijgt ze dan ook geen cadeau's. Met Sint geven wij 50 euro uit. Dat vieren wij met oma & opa, dus dan krijgt ze al genoeg. Dit jaar krijgt ze met Sint alleen knutselspul. En met Kerst krijgt ze de 'grote' cadeau's, en dan kom ik wel op 100/150 euro. Dat vieren wij met z'n drietjes.

15. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Beide jongens zijn in November jarig en we doen ook aan Sinterklaas en Kerst, dus een budget vonden we wel handig :)

Verjaardag: max. 50,-
    Sinterklaas: max. 75,-
    Kerst: max 25,-

Per kind dan :)

16. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Wij vieren geen feesten. Het enige wat wij vieren. Suikerfeest en offerfeest. Op Suikerfeest krijgt ze een klein cadeau 30 euro. Offerfeest groot 100 euro. Ook vN de familie

17. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Mijn zoontje is een paar dagen na Sinterklaas jarig, mijn dochter begin januari.... We vieren Sinterklaas, zowel zelf als met allebei de families. Wel is het zo dat wij heel bewust de kinderen in de vakantieperiode nog een cadeautje geven (30-50 euro per kind), na het vakantiegeld of als we op vakantie gaan.

Zelf houden we ongeveer 50-75 euro aan voor Sinterklaas per kind. Voor de verjaardagen ongeveer 100 euro per kind.
    Ik heb al vanalles liggen, goedkoper kunnen kopen. Ik probeer wel het bedrag en het aantal cadeautjes een beetje gelijk te houden. Dat omdat het uitpakken op zich nog heel leuk is en ze zelf nog niet echt aangeven wat z enou het liefst zouden willen hebben.

18. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    wij doen zelf voor onze kids rond de €75. Van mijn ouders krijgen ze tot €50 en van mijn smoeder weet ik geen budget. Wij hebben vorig jaar gemeld dat we nooit meer zo'n grote berg speelgoed willen tenzij we er van Sinterklaas een groter huis bijkrijgen.;)
    Dit jaar kopen we zelf speelgoed. Aan de opa en oma's hebben we andere dingen gevraagd zoals kleding, uitbreidingen op mini loco, kaartjes voor schouwburg/pretpark of dierentuin.
    Met kerst krijgen ze meestal nog een kleinigheid van rond de €10. Voor verjaardagen wisselt het budget.

19. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Voor kerst hebben wij wel een budget, dat vieren we met mijn ouders en broertje met cadeautjes. Ik ga altijd uit van 200 euro. Daarmee kopen we dan voor iedereen iets.
    Aangezien we het dit jaar iets minder breed hebben, gaan we waarschijnlijk lootjes doen en dan is het budget per persoon, denk ik, 50 euro. Dus dan kost het ons 100 euro en een kleinigheidje voor onze zoon.

Voor sinterklaas heb ik geen budget. Natuurlijk geef ik geen 100 euro aan hem uit, maar ik wil gewoon iets kopen wat hij echt leuk vindt. En dan let ik niet op een tientje.
    Hij is 20 oktober jarig en we hebben een uitgebreide houten trein- en wegenset voor hem besteld en daarbij alvast een hijskraan die erbij hoort, die krijgt hij dan met 5 december. Die hijskraan kostte maar 9 euro, maar ik weet dat ie daar heel blij mee gaat zijn. Waarschijnlijk komt er nog wel een cadeautje bij, maar niet veel. Hij is nog maar 2 tenslotte...

20. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

max 50 euro per kind.

dit jaar krijgen ze beiden een cavia van de sint, dus ik kom wat duurder uit met kooi ed. maar ok voor een keer mag het wel

Deel Deze Pagina