Budget sinterklaas

Discussie in 'De lounge' gestart door SterretjesMama, 26 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier niet een specifiek budget maar vooral laag!!! En praktisch.

Ik vind het een leuk feest waarbij het om gezelligheid gaat. Wij kregen (nog steeds) altijd sokken, ondergoed, pyjama en dat soort dingen. We kregen altijd een boek omdat me ouders lezen belangrijk vinden. Vind ik ook erg goed, dus dat doe ik ook! En daarbij twee speeldingen. Maar zeker geen dure. Ik heb nog twee doosjes liggen van duplo van 2 euro. Een prima cadeau voor in de zak! Dus ik ben al bijna klaar dit jaar.

Op latere leeftijd deden we aan surprise. En mocht er een cadeau bij van 10 euro. We hadden een hele avond lol! En daar gaat het om vind ik.

2. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Hier zal het bedrag rond de €50 liggen.
    Meer vind ik ook echt niet nodig, het moet wel leuk blijven en ze krijgt ook genoeg van haar oma's en opa.

3. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Hier niet echt een budget. We kopen over het jaar ook al dingen voor sinterklaas;) Nadeel is wel dat we dus eigenlijk geen overzicht hebben op de kosten. Geloof dat we nu aan kado's al wel rond de 110/120 euro zitten. Dit vinden we zelf op zich nog wel gaan alleen krijgt ze door het jaar heen dus ook nog kado's. Wel wat goedkopere dingen, zoals een boekje bij de action. We gaan dit wel beperken, want straks is ze gewend dat ze altijd wat krijgt als we weggaan en is ze niet snel meer tevreden.

Bij de opa's en oma's ook nog kado's, dus die kan er weer tegenaan. Het ergste is, is dat ze nog niet eens met alles van vorig jaar heeft gespeeld.

4. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Heb zojuist een lijstje gemaakt met dingen die ik al heb liggen voor 5 december. Weet namelijk dat we van de opa's en oma's geld krijgen om zelf cadeautjes te kopen.. Een aantal dvd's, boekjes, puzzels, Duplo. Geen extreem grote dingen hoor.. Vorig jaar inderdaad aangevuld met een trui en pyjama, doet het altijd goed!

Bij de opa's en oma's is het budget 25 euro per kind. Zelf doen we nog niet echt aan Sinterklaas, daarvoor krijgt hij er echt nog te weinig van mee.. en hij heeft al zoveel spullen. Volgend jaar maar eens zien wat het budget voor Sinterklaas thuis gaat worden.

Met de kerst doen wij niet aan cadeautjes, dat feest draait voor ons om de geboorte van Jezus en gezellig samenzijn met de familie.

5. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier 40 tot 70 euro voor kerst. onze kids zijn legofan en voor dat geld heb je vaak maar 1 of 2 grotere dingen. zo wil onze meid de school van legofriends en die is toch op zn goedkoopst al 40 euro en 1 kado onder de boom vind ik toch saai... dus komen er nog wat kleinigheidjes bij dat kunnen ook euro kuntsel dingen zijn van hema oid.

sint doen we alleen schoen elke zaterdag en dan zijn het chocoletters en miss een keer kadootje van max 5 euro heb al zkjes lego van 3 euro p/s gehaald. en dan op 5 dec krijgen ze van lego de adventskalender in de schoen. die van de ene oma is want die doet 20 euro per kleinkind (heeft er ook 6)

dan bij mijn ouders komt de kerstman ook met spullen tegen de 30 euro. vind dat wle genoeg dan.
    hier krijgen ze tussendoor ook wel eens iets zo deze wk ook nog beide een klein doosje lego. niet elke keer stad hoor maar zo af en toe vind ik niet erg

6. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63

Lego is vandaag en morgen 25%korting bij blokker en Intertoys

7. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Ik koop gewoon wat ik leuk vind. Ik heb geen budget.

8. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wij vieren geen Sinterklaas, wel kerst en dit jaar is het eerste jaar dat we het alleen als gezin vieren ipv de hele familie. Hier is het budget dus iets geupt, want normaal is dat 10 euro per kind, maar dan wel van 8 personen (dus 80 in totaal) en nu gaan we naar 50£ per kind. Heb al veel ingeslagen, veel aanbiedingen geweest de laatste tijd waardoor ik oa een speelset heb gekocht van een tv programma dat ze graag kijken, ipv 30£ was het nu 6£

9. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    had het gezien idd. scheelt me alleen maar 2 euro per set met hier in duitsland. en als ik het laat verzenden word het zelfs duurder. leek mij ook wel fijn tenminste maar jammer dat het zo weinig scheelde. maar bedankt voor de tip!!!!! :)

voor andere mama`s playmobil en lego is in duitsland vaak veeeeeel goedkoper. dus ben je in de gelegenheid is het een goeie optie. zo haalden wij eerder vaak voor onze exbuurmeisjes playmobiel vooral de grote sets scheelde enorm.

10. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Nou we waren vorig jaar ook wel voor 2 kinderen 200 euro kwijt.
    Dit jaar doen we dat zeker niet. Nu vind ik 50 per kind meer dan genoeg.

11. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
  12. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal Duitslandfan wat Lego betreft: vooral die combidozen waarbij drie/vier kleinere verpakkingen met dikke korting in 1 doos zitten ( Intertoys heeft die nu voor de trein, in Duitsland voor allerlei dingen).
    probeer €50 per kind aan te houden. Voor de oudste net in Duitsland een 'wie is het' van Cars gekocht voor net geen tientje. Zal nog wel iets van Lego bij komen en iets kleins voor de schoen. Voor de jongste nog geen idee. Er staat al zo'n megalading Duplo in de kamer en op zolder (eigen aanschaf en heeel veel via mp) :D

13. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Hier ook zo.
    Maar ik speur wel alles af naar goede deals!
    Zo kan ik VEEEEEEEEL geld besparen, en ook geven wat ik leuk vind.

Bij de schoonfamilie houden we 20,- per kind aan.
    Zo hebben de kids gemiddeld 5 cadeaus om uit te pakken.

Bij mijn familie is t net even anders....
    I zal maar geen bedragen noemen, maar als ik zie wat Beer voor zn verjaardag heeft gekregen, :) dan wil k niet weten hoe december zal zijn.........

14. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen budget. Ik hou me er toch niet aan. Sint en Kerst daar heb ik dan het hele jaar al rekening mee gehouden :D

15. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    Ik doe niet aan een budget. Ik koop het hele jaar door cadeaus voor de decembermaand. Zo hebben we leuke cadeaus en voelen we het niet zo.

16. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Ik denk zo rond de 25 a 30 euro per kind.
    Het meeste komt van Marktplaats.
    Meer wil ik ook niet uitgeven dus ik probeer er echt onder te blijven.

17. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

27 jan 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    afgelopen jaren geen budget gehad en zaten als znel rond de 150 euro of zelfs erover. Dus ik had t er met manlief over gehad en wilde vanaf dit jaar proberen om een budget van 50 euro aan te houden. maar dat is nu al mislukt ;)

ach ik vindt het gewoon leuk om al op tijd te beginnen met kopen..en als ze iets heel graag wilt hebben en dat is 50 euro vindt ik het ook niet leuk om dan 1 kado te kopen.
    Dus zolang we kunnen koop ik gewoon wat ik leuk vindt...een budget is niet aan mij besteed op dit gebied

18. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier ook geen budget, maar ik ben meestal wel vrij duur uit.

Ik vind speelgoed sowieso best duur en wij geven elk kind elk jaar minstens één leuk boek en een spel, dat is meestal al zo'n 50 euro per kind. Schoencadeautjes zijn bijna alleen maar knutselspullen, maar alles bij elkaar ook wel 20 à 30 euro per kind. En dan heb ik het speelgoed dus nog niet eens.

19. zwaantje1985

zwaantje1985 Actief lid

9 apr 2013
    316
    1
    0
    Ik vind 50 -100 euro wel een mooi bedrag..
    Ik zou het verder niet gaan optellen ofzo..

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Ik vind ook hoe ouder ze worden hoe lastiger qua prijs.
    Neem een grote playmobil doos of lego. Ben je zo 75 a 100 euro kwijt

Deel Deze Pagina