Budget sinterklaas

Discussie in 'De lounge' gestart door SterretjesMama, 26 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind 50 euro per kind meer dan genoeg. Voor ons zoontje komen we daar waarschijnlijk niet eens aan. Hier geven de opa's en oma's en 1 oom en tante ook nog cadeautjes.
    Nu we 2 kindjes hebben zorg ik wel dat het aantal pakjes gelijk is.

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier Max 75 euro, ze heeft voor haar verjaardag al een nieuwe loopfiets gehad en een poppenhuis dus ik vind het wel even genoeg...

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.868
    113
    Ik probeer rond de 50 euro per kind aan te houden ,maar idd als je wat groots van lego/playmobil wilt hebben zit je daar vaak al aan en dan heb je nog maar 1 cadeautje.

4. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36

hier ongeveer hetzelfde maar dan voor kerst en sint, en ook gelijk aantal pakjes

grote cadeau's zijn voor hun verjaardag

en verder krijgen ze ook dingentjes tussendoor, ze zijn overal blij me, waar ik wel weiger aan mee te doen is bijv hop nieuwe spelcomputer/tab / dure spellen ervoor of weet ik wat, maar dat is mijn persoonlijke mening

vorig jaar heeft ons meiske dr eigen viool gehad met dr verjaardag, die word nu ingeruild andere maat en een babyborn set voor verjaardag, sint en kerst zal barbies en meubeltjes enoz zijn.

en ik kijk ook gewoon naast nieuw op mp of kringloop oid en langleve de action!

5. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Dit jaar heb ik het nog makkelijk. Zoonlief is 10 maanden wanneer sint en kerstman voorbij komen dus hij snapt er toch niets van. Ik heb 2de hands een aantal leuke spulletjes op de kop getikt. Speelgoed vanaf 1jaar dat ik geef onder het mom van sinterklaas en kerstmis :)
    Zodra hij cadeautjes uitpakken / kerstmis en sinterklaas wel meer gaat begrijpen weet ik niet of ik met een budget werk. Als ik bewust met een budget werk (omdat ik vlak vantevoren bijvoorbeeld pas de cadeau's haal) dan zal het 50 euro voor sinterklaas en 50 euro voor kerstmis zijn. Wanneer ik het hele jaar door flink afgeprijsde spullen tegen komen dan neem ik dat al mee en leg ik dat op zolder voor de feestdagen. Echter loopt het bedrag dan natuurlijk sneller op omdat je over 12 maanden inkopen doet en het steeds relatief kleine bedragen zijn.

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Ja precies! En dan heb je dus nog maar 1 cadeautje. Dat vind ik gewoon niet zo leuk met Sinterklaas. Niet dat we hier nou overdreven veel cadeaus doen (ik denk zo'n vijf per kind), maar meestal wel wat duurdere dingen waar ze dan lang en veel mee kunnen spelen. De oudste is bijvoorbeeld gek op kapla en dat is nou eenmaal best duur (en tweedehands ook niet/nauwelijks aan te komen).

7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    rond de 50 euro per kind max

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier niet echt een budget maar ook geen gek hoge bedragen.
    Vorig jaar mochten ze 3x hun schoen zetten. 1x een klein cadeautje 2x snoepgoed.
    Qua speelgoed hadden ze beide twee normale cadeautjes. Zijn vooral verwend door oma en mijn zusje met nieuwe kleding en speelgoed.

Dit jaar gaan we misschien toch wat hoger.
    Zitten er aan te denken een tablet voor hun samen te kopen. Levi is op school en mijn man zijn mobiel veel bezig met letter apps, leerspellen etc. Jongste vind dingen als ballonnen lek prikken en filmpjes kijken leuk.

Van het weekend op de kledingbeurs boekjes en setje van schort,muts en ovenwanten gescoord voor schoencadeautjes.

9. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Denk ook een euro of 75. Hij heeft zoveel speelgoed zal ook niet weten wat ik voor hem moet halen.. Kijk in november wel een keertje!

10. lea

lea Fanatiek lid

zo ik zie veel hoge bedragen langskomen. Ik geef een euro of 30 uit per kind, en soms kom ik daar net iets over, maar probeer rond dit bedrag uit te komen. Ik zorg dat ik op aanbiedingen let, en koop kleine dingen. Zorg wel dat ik voor de een en de ander evenveel heb en als het kan ook evenveel nuttig als speeldingetjes.

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    100 euro per kind ongeveer.

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Heb je op mp gekeken? Staan er toch aardig wat op. Weet niet of het allemaal even interessant is maar dacht wie weet heb je er wat aan.

13. Linda86

Linda86 VIP lid

Ow dankje! Ik had al wel ff gekeken, maar hier in de buurt stond eigenlijk niks. Maar dan ga ik het in ieder geval even in de gaten houden.

14. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Hier hebben wij BBlocks gekocht. Is een goedkoper merk dan Kapla. Misschien is dat ook nog een idee?

15. Linda86

Linda86 VIP lid

Daar hebben wij de knikkerbaan van en die is erg leuk! Maar wij hebben dus al heel wat Kapla plankjes en volgens mij is het niet handig om twee verschillende formaten te hebben. Maar bedankt voor de tip hoor! :)

16. tuc

tuc Niet meer actief

wat is kapla?

17. Linda86

Linda86 VIP lid

Het ziet er uit als simpele houten plankjes, maar je kan er, door het formaat, echt hele mooie bouwwerken van maken. Bij mijn zoon in de kleuterklas hebben ze het ook en daar is het ook een groot succes. Hij kreeg vorig jaar met zijn verjaardag 200 plankjes en vanaf toen heeft ie er bijna elke dag wel mee gespeeld. Op Google vind je waarschijnlijk veel voorbeelden, echt een aanrader!

18. tuc

tuc Niet meer actief

o leuk...ff onthouden voor zoon over een paar jaar. Mijn dochter heeft het schurft aan alles wat ook maar op bouwen lijkt;)

19. tuc

tuc Niet meer actief

wow ff gegoogled...wat ze daarvan maken joh:$:$

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wow wat een bedragen! Wij doen ongeveer 20 euro per kind. Drie cadeautjes. Maar nu hebben wij kinderen die niet veel nodig hebben. Dus krijgen ze niet zoveel ;)

Deel Deze Pagina