Budget verjaardagen

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebloem92, 8 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Wow dat zijn best flinke bedragen.
    Wij halen voor elkaar meestal gewoon iets wat we toch al willen kopen. Altijd onder de 100 euro en eigenlijk vooral voor de kinderen.
    De kinderen geven we net wat we leuk voor ze vinden. Variërend van 30 euro tot 150 euro.
    Kinderen van vrienden meestal rond 10/15 euro.
    Vriendjes van de kinderen max 10 euro.
    Het gaat toch vooral om de gezelligheid. Ik vind het trouwens wel altijd leuk om naar goede speelgoed aanbiedingen te kijken om zo extra leuke kadootjes te halen.

2. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik doe niet aan budgetten.
    Ik koop wat ze graag willen hebben, of waarvan ik denk dat ze het heel leuk zullen vinden.. geldbedragen zijn dus altijd anders.

Ik doe trouwens niet aan enveloppen, tenzij iemand echt een goed doel heeft voor die enveloppe, een mooie reis of verbouwing bijvoorbeeld.

3. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43
    Kind: 25 euro
    Partner: niks. Wij gaan uiteten want we zijn vlak na elkaar jarig.
    Familie de kinderen: 5 tot 10 euro.
    Familie volwassenen: 10 tot 15 euro.

4. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Neefjes/nichtjes/vrienden 10 euro.
    Partner en dochter geen budget, net wat we willen kopen.

5. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Partner: 0,00 (doen we niet aan)
    Kinderen: 0,00 (hebben we niet)
    Ouders: 50 euro per ouder
    Zus/broer: 0,00 (heb ik niet)
    Familie: 0,00 (hele familie heeft geen contact met elkaar)
    Vrienden: 10-20 euro al is het lastig vrienden te krijgen/houden zonder zelf kinderen te hebben.
    Kinderfeestjes: 0,00 (worden we nooit voor uitgenodigd, want geen kinderen)

We zijn dus niet duur uit.

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Kinderen en partner ongeveer 200 max.
    Familie hebben we afgeschaft

Kinderen van vrienden 20
    Vrienden 20 tot 30
    Kennissen 15 tot 20
    Kinder van kennis 15

Kinderfeestje kinderen 10 euro

7. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Dochter: meestal rond de €100. Maar dat is ieder jaar anders.

Man: geen budget. Soms slaan we over of geven we pas maanden later een cadeau. Sowieso gaan we altijd samen uit eten, want we zijn vlak na elkaar jarig. Dochter koopt altijd een cadeau voor ons van maximaal €20.

Vrienden: €0 tot €15. Met sommige vriendinnen heb ik de afspraak dat we niets geven. Het blijft dan zo'n heen en weer geschuif.

Nichtjes: €25 tot €35.

Ouders: tussen de €30 en €50. Dat ligt eraan wat ik voor ze in gedachten heb.

Kinderen van vrienden: tussen €10 en €15

Kinderfeestjes dochter: €7 tot €10. Dat ligt eraan voor welk kindje. Voor haar hartsvriendinnen geef ik meer uit.

Overige familieleden (broer enzo): maximaal € 15

8. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Partner en kids: rond de €100,-
    Mijn moeder: rond de €80,- (ze is praktisch op Moederdag jarig, dus gecombineerd cadeau)
    Schoonmoeder regelt vriend maar lekker zelf :)
    Kids van goede vrienden: €20,-
    Goede vrienden: €25,- ongeveer
    Kinderfeestjes: €10,-

Broertjes en zusjes doen we niet aan onderkin cadeaus. We zijn allemaal zo kort op elkaar jarig en vragen vaak geld. Dus een beetje zinloze gelduitwisseling.... we doen altijd gewoon even een hapje en dranken :)

9. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Partner: we zijn vlak na elkaar jarig en kopen meestal iets wat we nodig hebben of gaan met de kinderen uit eten.
    Kinderen: €50,00
    Ouders: €20,00
    Zus/broer/neefjes/nichtjes:€10,00
    Kinderverjaardag:€7,50

10. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Vriend: geen budget. Geven geen "materiële" cadeaus maar bijv Cirque dus Soleil, weekend Milaan of een week Lapland of goed uit eten.
    Familie afgesproken: €25 p.p vooral omdat schoonfamilie uit veel personen bestaat ;)
    Dochter: dit jaar 1e verjaardag dus nog geen idee.
    Vrienden etc: tussen de €15 á €20.

11. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Nou dat is wel goedkoop inderdaad.

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Kinderen en partner geen budget.
    Mijn moeder/stiefvader/broer/zus 25-75 euro
    Schoonouders 20-25 euro
    Schoonzussen/zwagers: 15 euro
    Nichtjes/neefjes 15 euro
    Kinderfeestjes 5-7 euro

13. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Vriend; verschilt, ligt maar net wat ie wilt
    Dochter & Zoon; €100
    Ouders; max €50
    Broers; €30
    Kinderen; €15,-

Wij hebben nog geen neefjes en nichtjes maar die zouden voor €20 krijgen

14. veense

veense Niet meer actief

Man en ik geven elkaar eigenlijk nooit iets voor de verjaardag.
    Kinderen is heel wisselend. Dit jaar zat ik voor zoontje (2) rond de 100 euro. Daarvoor kreeg hij een winkeltje met wat spulletjes, een winkelwagentje, een poppenbadje voor zijn beer een puzzel en 2 boeken van Bobbi en Buurman en Buurman en zijn zus had nog een grote Megabloks brandweerauto voor hem gekocht van haar eigen geld.
    Dochter (bijna 11) zal een grote doos Playmobil van rond de 75 euro krijgen en iets van haar broertje, aangevuld met wat kleine setjes Playmobil in het Playmobilpark waar we op haar verjaardag zijn. Zo mocht zoontje op zijn verjaardag een knuffel uitzoeken in de dierentuin. Zeker bij de oudste zijn we altijd wel een dagje uit of op vakantie, en bij jarig zijn hoort dan dat je net wat sneller iets mag uitkiezen dan anders ;)
    Voor dochter lagen de bedragen eerdere jaren soms veel hoger, maar inmiddels is er meer dan genoeg speelgoed, hebben vorig jaar een compleet ingerichte speelkamer gemaakt in ons nieuwe huis, dus ze krijgen ook wel vaak wat tussendoor. Trampoline hebben ze vorige zomer gekregen, deze zomer komt er nog een schommel.
    In de vakantie krijgt dochter ook nog een nieuwe fiets, op de fiets die ze nu heeft kan ze echt niet meer naar de middelbare school. Een telefoon heeft ze gekregen als cadeau voor het VO-advies in februari, dat vind ik daar een mooie beloning voor.
    Verder krijgen ze altijd een kleinigheidje van de buren, van opa en oma rond de 25 euro (maar dit jaar voor het laatst ben ik bang..) en van hun oom en tante 25 euro. Meer cadeaugevers zijn er niet.

Zwager en schoonzus krijgen van ons altijd een fles drank/plant/bloemetje en een knutsel van de kinderen.
    Wijzelf vieren onze verjaardag eigenlijk nooit meer. Geld over en weer schuiven zijn we van af gestapt naar elkaar toe.
    Voor schoonvader nemen we meestal ook een fles jenever ofzo mee, schoonmoeder krijgt van alle andere visite al meer douchegel dan ze op kan maken en is zo zwaar dement dat ze nergens iets van mee krijgt.

Bij kinderfeestjes is hier 7,50 aan 'echt' geld gebruikelijk (bovenbouw basisschool). Kunnen ze er iets voor kopen dat ze echt graag willen ipv allerlei frutsels. Dochter spaart het op om mee te nemen naar de winkel in het Playmobilpark ;)

15. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Partner: ontbijt op bed en iets wat hij graag wil hebben/nodig heeft (nieuw horlgebandje, tas oid), of niets en we geven het uit aan het huis/uit eten.

Zoontje: Dit jaar rond de 50 euro voor een goede stevige knikkerbaan, vorig jaar een nieuwe kamer (peuterbed, muurstickers, accesoires) en om uit te pakken een action auto van 5 euro :D.

Broers/zus: Zijn allemaal dezelfde maand jarig en we geven elkaar niets omdat we toch allemaal geld/kadobon vragen is het echt het ene envelopje ruilen tegen het andere. We borrelen gewoon gezellig samen.

Ouders: Samen met broers iets duurders kopen, bedrag verdelen we daarna, meestal 25-30 euro per persoon.

Neefjes/nichtjes hebben we nog niet, buurmeisje/vriendinnnetje van zoontje rond de 15 euro.

Zelf maken we altijd lijstjes met kado's uit verschillende prijscategorieen, zo kan iedereen iets geven rond een budget dat hij/zij kan missen.

16. Tranquila

Tranquila Bekend lid

23 feb 2015
    744
    443
    63
    Vrouw
    Voor elkaar, zoontje en ouders geen budget. Voor mijn verjaardag bijv. designerbag gekregen.
    De rest vanaf 50 euro.

17. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.783
    7.372
    113
    Voor mijn man net wat hij wil hebben.
    Voor de kinderen hou ik max. 50 euro aan, meestal is het minder, iets van 20 of 30 euro ofzo.
    Ouders tussen de 20 en 30 euro, broers/zussen 15 tot 20 euro. Neefjes/nichtjes 10, vriendinnen 10 en voor de vele kinderen van vriendinnen hebben we afgesproken dat we allemaal 2,50 inleggen, en 1 persoon koopt daar dan een cadeau voor.

Deel Deze Pagina