Wel-niet-wel-niet-WEL-NIET...Wheeeeeehh!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Uuz, 27 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Zoals de titel al zegt, Dl wil vaak iets, en dan pak je het, en dan zegt ze: ' nee, toch niet'. Dat gaat dan zo:

ik: Okay, dan niet
    dl: Nee , toch wel
    ik: Alsjeblieft *geef aan*
    dl: nee, toch niet
    ik: dan niet *opruim*
    dl *krijsen*

Kan om een glaasje water overdag gaan, of om het voorlezen van een verhaaltje voor het slapen, of ze wil bv niet mee hond uitlaten (toch wel). Wat is dit in hemelsnaam? Uittesten? We worden er helemaal gek van!

2. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Haha herkenbaar:D
    ik probeer hem twee keuzes te geven en als hij niet snel genoeg kiest, dan kies ik. En dan is het wel eens huilen ja.. Maar anders kan ik bezig blijven ;)

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hoe oud is ze? Hier bijna 3 en momenteel zeeeeeeeeeeer herkenbaar!

Op de fiets komt ze even niet vooruit: zal ik je en duwtje geven?
    Neeee zelf doen!
    Oké dan loop ik door!
    Mama hélpen!

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik dacht al: hé, wat grappig: een topic over onze zoons. Maar nee, het gaat over een ander kind.

Kindje van een jaar of twee toevallig? Die weten helemaal niet wat ze willen. Die weten alleen wat ze NIET willen? En dat is precies hetgeen wat jij wel wilt. Dus zodra jij iets anders wilt, hebben zij ook weer wat anders dat ze NIET willen. Kun je heel leuk mee spelen. ;)

Peuter van twee tegen een kleuter van vijf is ook heel leuk
    5: Jij mag dat niet.
    2: Mag wel
    5: niet
    2: wel
    5: niet!
    2: wel!
    5: NIET!
    2: WEL!
    allebei: WEEEEEEHHHH!!

5. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Ja, hier ook! Ik bied ook vaak twee dingen aan om uit te kiezen, dat werkt vaak wel goed.
    En soms moet iets gewoon gebeuren, en dan is het dramatisch huilen. Jammer dan hoor...

6. Cato1981

Cato1981 Actief lid

23 apr 2013
    422
    3
    18
    Dit is zo herkenbaar

Ik wil niet naar buiten
    Oké dan blijven we binnen
    Ik wil naar buiten
    Oké jasje aan
    Ik wil niet naar buiten

Dit gaat zo met regenlaarzen, kleur beker noem het maar op en eindigt vaak in een driftbui of huilen ....

Om gek van te worden, vooral als dit om 7:00 in de ochtend is mijn geduld is dan nihil, wat je ook zegt en doet je blijft in dezelfde cirkel.

Heb helaas geen tips, lees mee ;) ik kies uiteindelijk wel of niet, ga er niet te veel in mee, hou voet bij stuk en zit de bui uit, probeer door af te leiden het onderwerp te veranderen, begin bijvoorbeeld over de giraf die we laatst zagen in de dierentuin en kom er daarna even kort op terug.
    Welles, niettes spelletjes doe ik helemaal niet, uiteindelijk ben ik de mama :)

Denk dat het ook soms eigen frustratie is, hier is het vaak als zl erg moe is of ziek wordt/ is geweest. Het zelf ook even niet weten, ook uitproberen kijken hoe ver in je in zijn zin mee gaat, wie de baas is zeg maar en bepaald, andere logica heb ik niet.

7. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Herkenbaar hoor ;)

Tijdens wandelingetje: (fietsje mee)

Zelf lopen
    Bij papa(of mama) op de schouders( waarbij hij dan onderweg naar de schouders, zwevend in de lucht soms nog van keus wil veranderen== gaan wij niet in mee) , minstens tot daar en daar blijven zitten.
    Fietsje fietsje
    En zo gaat het nog wel een paar keer tot we thuis zijn.

Wat mij vaak verbaasd is dat er dan toch altijd mensen (vooral moeders) zijn die beweren dat hun kind nooooit zo'n driftbui heeft (gehad). En dat hun kinderen zich echt ALTIJD voorbeeldig gedragen, OOK in een volle supermarkt/ wachtkamer ziekenhuis, huisarts. Terwijl het toch echt bij de leeftijdsfase hoort.

8. Cato1981

Cato1981 Actief lid

23 apr 2013
    422
    3
    18

9. tuc

tuc Niet meer actief

Nou dan maar weer zo'n moeder. Mijn oudste heeft dat dus nooit gedaan...de jongste is een ander verhaal. Ik vind het eerder bijzonder dat je niet zou geloven dat er kinderen zijn die dat dus niet doen.

Net als met slecht eten. Vorige week met een groepje ouders ging het over peuters en (vooral) avondeten. Hoelang die fase geduurd heeft van eten weigeren en wat je er tegen gedaan hebt.
    Nou hier dus niks aan hoeven doen...die peuterweigerfase hebben we écht niet gehad. Zit er zo'n mens bij die dat niet geloofd en letterlijk zei: "wat een onzin".
    Nou dan maar onzin...jemig daar lieg ik toch niet over.

10. Dennenboom

Dennenboom Actief lid

2 jan 2016
    159
    2
    18
    NULL
    NULL
    Advies; niet teveel of geen keus geven.

Dus niet; zullen we naar buiten gaan?
    Maar; kom we gaan naar buiten

Niet; ga je mee naar de winkel?
    Maar; we gaan naar de winkel

Of laten kiezen tussen twee opties zoals al eeder gezegd

En dan nog zul je driftbuien niet altijd kunnen voorkomen.. Ze horen er gewoon bij..

11. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.630
    113
    Haha, maar het kan toch echt hoor. Mijn oudste is allesbehalve een makkelijk en meegaand mannetje, we hebben echt heeeeel wat te stellen met hem. Maar een driftbui? Nog nooit gehad. Hij heeft maar een standje: vrolijk en ondeugend. :D Ik heb m regelmatig moeten 'vangen', omdat hij er in bijv. de supermarkt vandoor ging, dus voorbeeldig gedrag zou ik het niet noemen, maar hij onderging de 'vangst' dan altijd schaterend van de lach (waardoor iedereen - behalve ik - hem vooral schattig en grappig vond).

Mijn jongste is overigens van een heel ander kaliber: een veel makkelijker en relaxter kind, maar als hij boos is, berg je dan maar! Ik weet nu ook wat driftbuien zijn.

Maar geloof mensen dus maar rustig, ieder kind is anders, en ieder kind heeft heus wel iets wat de ouders gek maakt. Maar dat hoeft niet altijd hetzelfde te zijn als wat jou heeft gek gemaakt. ;)

12. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    2,5. Buiten heeft ze het minder trouwens, dan is ze teveel afgeleid denk ik.

13. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hahaha, wat komisch! Soms kan ik er wel om lachen, maar ze gaat echt helemaal over de rooie. Als ik grapjes maak is ze woest. Zelfs haar lievelingsknuffel moet het dan ontgelden.

14. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wel fijn te lezen dat het blijkbaar normaal is. Ik geloof ook wel dat het frustratie is, ziet er vaak heel zielig uit hier, zo overstuur. Soms kan ik het keren, maar dan moet ik maar net de juiste dingen in juiste volgorde zeggen.

15. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Keuzes geven werkt hier niet meer, dat is dan : 'allebei niet'.

16. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

In een supermarkt/ziekenhuis/huisarts nooit drama's meegemaakt en zoontje sliep ook al snel door, sorry ;) :p

Hij is zeker wel gefrustreerd, en heeft een duidelijke mening, maar uit die frustratie vooral thuis maar dan nog geen driftbui waar hij in blijft hangen of op de grond gaat liggen of iets...is meer boos en brutaal dan. Soms gaat ie hartverscheurend huilen en als ik dan vraag wat er is zegt ie 'weet ik niet' en dan kijken we elkaar aan en schieten we in de lach :D

17. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Dit inderdaad, breng het als mededeling en niet als vraag.
    En als ze om iets vraagt en het dan niet meer wil, zet het dan weg waar ze er zelf bij kan en negeer het verder.
    Haar uitspraak allebei niet vind ik wel lekker bijdehand trouwens, op dat idee Is die van mij nooit gekomen gelukkig :)

18. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik geef geen keuze als ik sowieso wil dat iets gebeurt. Dus als we de hond moeten uitlaten. Dan vraag ik niet of ze mee gaat. Maar ik deel haar mee dat we naar buiten gaan.

Als ze wel een keuze heeft en het word een welles-nietes spelletje kies ik. Is ze het er niet mee eens heeft ze pech gehad.

19. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.373
    10.321
    113
    Heel herkenbaar ( helaas) uk is bijna 2 dus we beginnen optijd.

Ik; wil je het brood nog eten?
    Uk: nee
    Ik: haal het weg
    Uk: neeeeee mijn brood
    Ik: oke(zet het terug)
    Uk schuift wat brood op en neer.krijg het bord terug.

Zucht!!

Zo gaat het ook met naar buiten gaan, opruimen, spelen.

Gelukkig werkt omgekeerde psychologie dan ook.

20. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Jaaa, zo' kind was ik!!! Noooooit n driftbui gehad, nee hoor! Tuuurlijk mam!

Maar hier ook. Dus laat ik vaak kiezen, maar dat gaat tegenwoordig ook al niet meer zonder gedoe. Wil je dit of dit op brood? Nee dié (en dan wijzen naar de kast waar nog iets anders in staat).
    Wat wil je mee in bad? Die of die auto? Nee! Oplegger in bad ;)!!! Ja hoor liefie. En waar ga jij dan zitten???

Mama poep gedaan! Oh, dan gaan we even schone luier doen. Neeee!
    Maar je hebt toch een poep gedaan? Neeeeeeeeeeee hoor.

Dat we nog niet zijn doorgedraaid...;)

Deel Deze Pagina