Budget voor kinderkleding

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door beauty2012, 15 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Ik spaar ook graag.... niemand zegt hier dat iets beter is hoor, je lijkt je een beetje aangevallen te voelen.

2. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Ow nee hoor....! Absoluut niet eigenlijk! Maar meer het idee dat het niet voor iedereen zo vanzelfsprekend is om aan veel dingen je geld uit te geven ipv keuzes maken. Ik hou niet zo van het benadrukken hiervan.....vandaar!

3. tuc

tuc Niet meer actief

Dat was precies wat ik wilde schrijven.

4. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Hier ben ik nu denk ik wel zo goed als klaar voor de zomer!
    Ben net onder de 200,- gebleven. Inclusief zonnebril en hoedje.;)
    Zitten ook waterschoentjes en 2 paar goedkope ballerina's bij.
    Waarschijnlijk moet ik tegen de tijd dat het echt warmer wordt nog een zomerjasje kopen en ik wil nog 1 a 2 paar goede schoenen.
    Ik heb dit seizoen weer alles bij de Prinmark en H&M gekocht. En een paar vestjes bij Next en Hema. En een paar miskopen bij Aliexpress, goedkoop is duidelijk duurkoop daar ;),dus daar bestel ik niet meer.

5. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    poeh.. vind dat wel veel hoor als je aan de kb niet genoeg hebt..
    ik hou regelmatig zelfs over van de kb en dl heeft meer dan genoeg kleding.
    jassen en schoenen gaan als het kan ook binnen de kb maar niet altijd...
    dl heeft zowel merk als merkloze kleding en kan vaak het jaar erna stuk of wat kledingstukken nog wel aan..
    een budget heb ik niet ik gebruik de kb wat dus hier genoeg is.
    vind meer per kwartaal ook niet nodig..
    het is al veel meer dan ik aan mn eigen kleding besteed

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.244
    7.284
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vatte het dus niet zo op. Hoe je het ook doet, het is toch prima? Ik geef niet veel geld uit aan kleding, heb er gewoon niet zoveel mee en spaar dan liever extra, niet omdat ik nu zo graag extra spaar maar gewoon omdat ik geen waarde hecht aan merkkleding of veel kleding. Kan wel blijven kopen maar genoeg is genoeg. Voor mij dan ;). Als oudste 3 jumpsuits heeft hoeft er geen 4e bij ook al zie ik (of zij) een leuke. Gewoon een soort van principe ofzo, zo zit ik gewoon in elkaar (heeft ook niets met opvoeding te maken, mijn ouders zijn heel anders ;))

7. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Ik geef niet heel veel uit aan kleding. We hebben buren met zoons die een paar maten ouder zijn, en die regelmatig de klefingkasten opruimen. En dan staat er weer een bigshopper cool jongenskleertjes voor onze deur :D.
    Wij zoeken daar dan uit wat leuk is voor onze jongens en de rest gaat naar de inzamelbak.
    Komt erop neer dat we bijna alleen broeken ondergoed en pyjamaatjes moeten kopen. Hoeveel dat maandelijks kost? Geen idee. Ik kijk bij de gemiddeld goedkope winkels als Hema en c&a.
    Alleen laatst voor sportkleding stevig uit het budget geschoten. Goede hardloopschoenen, shirt vd club en bijbehorend broekje. Samen ruim over de 100 :$
    Maar wel superkwaliteit en stoer.

8. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    ik heb geen budget als ik wat zie koop ik het
    de kinderbijslag gaat op zijn spaarrekening en de ene maand kan het €400,- en de andere maand 100,- zijn wat we aan kleding enz uitgeven.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.172
    8.899
    113
    Snoopy1979, hier ook ouders die wat kleding betreft heel anders zijn en ik denk dat hier juíst meespeelt. :D Mijn ouders vinden dingen als (te) duur en kopen dus hele goedkope dingen. Ik ben dan min of meer het tegenovergestelde, al heb ook ik mijn grens (merken als Jottum ed koop ik bv. dus niet ;)).

10. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Als ik alleen al 2x paar voorjaar/zomer schoenen koop is de kbs al zo goed als op....Dus ik redt het echt bij lange niet met kbs.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.244
    7.284
    113
    Vrouw
    Brabant
    Volgens mij ging het over alleen kleding exclusief schoenen en jassen. Want ik betaal voor goede winterschoenen zo 90 euro. Vooral voor de jongste, die heeft stevige schoenen nodig en steunzolen zijn duurder denk ik (en lastiger).

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.244
    7.284
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haha dat kan ook natuurlijk ;)

Mijn ouders zijn materialistisch en ik niet. Toen ik 10 was kwam mijn vader eens thuis met een globe en walkman voor mij. Ik snapte er niets van, waarom kreeg ik dat? Gewoon zomaar dus, ik vond het maar raar en was wel blij, maar had echt iets van huh? Maar goed, zo ben ik dus, niet door mijn opvoeding, gewoon door mezelf ;). Heb niet veel nodig, nog steeds niet en gun mezelf ook niet veel.

13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.172
    8.899
    113
    Ik zie dat mijn vorige bericht vaag is (er missen woorden ed), fijn, typen op een telefoon. :eek: :D

Ik gun vooral de kinderen veel, te veel soms (zie topic over verwennen ;)). Denk doordat ik dat zelf gemist heb. (Ik heb echt geen slechte jeugd gehad, hoor, mocht je dat denken. ;) Maar zoals bij iedereen zijn er natuurlijk wel dingen die ik graag anders had gezien. En dat zullen mijn kinderen later ook hebben.)

14. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Ik heb geen vast budget. Ik koop wat nodig is en genoeg is genoeg. De ene keer ben ik meer kwijt dan de andere keer. Beide kids gaan nu ongeveer een jaar mee qua maat. Voor winterseizoen haal ik ook gewoon longsleeves die ze in het voorjaar aankunnen. Daar kan voor de koude dagen een vest over aan. Kids hebben voldoende kleding, maar de kledingkasten hangen niet overvol.

15. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Wij kopen voornamelijk kleding als de kinderbijslag binnenkomt. Dan maken we er echt een dagje van in een andere stad om even flink in te slaan.
    Wij hebben 2 jongens en vooral nu ze ouder worden hebben ze echt wel eens in het kwartaal dus nieuw spul nodig. Vooral broeken slijten behoorlijk snel ;)

Dus dan zit je toch al gauw op bijna 400,- per kwartaal, zo'n 135,- per maand dus.

Soms zitten schoenen hier wel in, soms niet. Een lentejasje of bodywarmer zit hier vaak wel bij in (lang leve primark a 10,), maar voor een winterjas ben ik vaak wel iets meer kwijt en dat betaald ik dan niet vanuit de kinderbijslag.
    Schoenen kosten ook al gauw rond de 50,- a 60,-

Wat ts trouwens aangeeft dat je voor een meisje meer nodig bent, is misschien wel zo, maar meisjesspul is over het algemeen in veel groter aanbod beschikbaar (kijk maar naar de rekken jongens- vs meisjeskleding in een winkel) EN is meisjeskleding vaak ook nog goedkoper.
    Tenminste dat is wat ik mijn vriendinnen met dochters hoor zeggen ;)

16. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.747
    1.073
    113
    Geen idee eigenlijk.. koop wat nodig is en als ik tegen wat leuks aanloop. Eerlijk is eerlijk hij heeft wel veel kleding.. maar draagt alles ook. Vaak ook combi van maten waardoor t ene soms net te klein is en dan t andere nog goed zit (enkel en dubbele maten). Kinderbijslag gaat naar zijn spaarrekening. Ik koop ook nooit alles in 1x. Koop dan 2 broeken , dan weer een longsleeve en zo liep ik vorige wk tegen zijn zomerjas aan.
    Schoenen hebben zoonlief en ik wel een tik in. Hij heeft nu 3 paar die hij afwisselend draagt.
    Wel koop ik in de wintermaanden meer als in de zomer.

17. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik zie reacties als 'geef het liever aan dagjes/weekendjes weg uit.'
    Dat doen wij ook gewoon hoor. We gaan zo om het weekend wel een keer een dagje weg met de kids.
    Maar kinderkleding is echt een hobby van me.. vind ik leuker nog dan kleding voor mezelf kopen:)
    Ik heb alleen best wel een gat in mijn hand, dus 't is denk ik wel goed dat we nu een budget ingesteld hebben en ik ga echt proberen om me eraan te houden.
    Schoenen hebben we inmiddels gekocht voor de kids (is ook niet om te lachen:$), voor zoontje al een leuke zomerjas in de sale gekocht:), nu voor dochter nog een zomerjas en een spijkerjasje voor erbij.
    Binnenkort gaan we een dagje winkelen voor zomerkleding.

18. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Hier geen budget, maar gezien beide dametjes nog flink groeien let ik wel op wat en waar ik koop. Ik vind het gewoon zonde om iets heel duurs te kopen, wetende dat ze het maar kort aanhebben of, dat de baby, het onder poept of spuugt.

Ik koop voor de peuter tot 3 keer per jaar kleding. Meestal voor- en najaar en een keer tussendoor om aan te vullen.
    Schoenen hebben we tot op heden geluk mee gehad. In haar eerste jaar heeft ze echt dure loopschoenen gehad. Daarna zijn we voor meer paar, maar minder duur gegaan ( dol op Zara! ). Jassen dito, maatje groter en ze kon nog een jaar mee. Maar dat was puur toeval.

Voor de baby de eerste bubs tijdens de zwangerschap gekocht en een deel in maat 62 gekregen.
    Dadelijk krijgen de meiden allebei een nieuwe, voorjaarsgarderobe.
    Ik verwacht voor de jongste zo'n 150 kwijt te zijn en voor de oudste 250 (met schoenen erbij).

We sluizen de kinderbijslag trouwens gelijk door naar de spaarrekeningen van de dames.

19. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Wij kopen voor beide meisjes trouwens heel graag bij Zara. Voor de baby veel leuke gebreide/wollen dingetjes gezien bij H&M.
    We wisselen af met fleurig spul van Mim-pi, Cakewalk en Flo. Van dat laatste is opa trouwens ook fan... die komt regelmatig met leuks aanzetten :D.

20. littleway

littleway Actief lid

16 okt 2014
    120
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb per maand €50,- per kind. Dit storten wij op een speciale pas,zodat ik daar ook van kan sparen. Ik heb op dit moment €200,- erop staan. Op dit moment hebben ze niks nodig. Zo heb ik altijd voldoende geld voor schoenen en jassen. Ik geef dus niet iedere maand geld uit aan kleding voor de kinderen.

Deel Deze Pagina