Budget zwager 50 jaar

Discussie in 'De lounge' gestart door hummeltje5, 20 mei 2024.

  1. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.314
    3.756
    113
    Ik denk dat de conclusie is het maakt niet uit wat jr geeft als het maar uit een goed hart komt
     
    MamavanLieverd en Zxcvb vinden dit leuk.
  2. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.553
    1.485
    113
    Als het een gewone verjaardag is zou ik rond de 25,- doen, maar als er iets is dat hij graag wil en het is wat duurder zou dat ook geen probleem zijn.

    Als hij een speciaal groot feest geeft, dan rond de 50,-
     
    Nellie4 vindt dit leuk.
  3. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.221
    5.444
    113
    Ik probeer dan iets passends te bedenken en dan bedenk ik daar het budget bij, dat kan dus de ene keer wat duurder uitvallen en de andere keer wat goedkoper. Mijn ene zwager hebben we bv een keer een dag laten motorcrossen met alles erop en eraan, dus soort cursus van 1 dag, met lunch enzo. Dat vonden we super passend bij hem, dus wat duurder maar ok. Maar voor mijn andere zwager liep ik een keer tegen een boek aan dat echt perfect paste bij hem, dus was ik voor €30 wel klaar. Dat waren overigens niet hun 50ste verjaardagen, maar ‘gewone’ verjaardagen, nu wordt bij ons in de familie de 50 ook eigenlijk nooit uitbundiger gevierd dan bv de 40 of de 30.

    Onze neefjes en nichtjes geven we over het algemeen wel juist wat duurdere cadeaus dan de volwassenen, neefjes worden bv zo dolgelukkig van een Lego-set, daar geef ik graag 50+ euro aan uit. Terwijl voor de volwassenen vaak geldt dat ze toch al alles hebben ;)
     
    Nellie4 vindt dit leuk.
  4. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.690
    7.455
    113
    Grappig bij mij meer andersom. Volwassenen €20-€25 en neefjes en nichtjes worden tot op het bot verwend :roflmao:
     
    Iertje81 en Athina vinden dit leuk.
  5. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.560
    16.141
    113
    Vrouw
    Ja bij ons is het te zien of er feestjes zijn
    Als we niet samenzitten dan geven we geen cadeau (we wonen niet om de hoek bij elkaar).
    Maar als er dan een echt feest is dan geven we uiteraard een cadeau en dan mag dat ook wat kosten.

    Eigenlijk is dat algemeen zo bij familie.
    Ook de kinderen binnen onze familie krijgen vrij veel voor hun verjaardag.

    15 à 20 euro is het bedrag dat gegeven word voor klasgenoten en vriendjes op een kinderfeestje dus dan is het niet zo gek dat je al snel wat meer geeft dan deze bedragen.
     
    Diiba vindt dit leuk.
  6. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.823
    12.440
    113
    Vrouw
    Het ligt er bij ons trouwens aan aan welke kant het een zwager is. Mans kant, dan niks. Mijn kant een kleinigheidje.

    Aan Mans kant hebben we met elkaar afgesproken om niks te geven met de verjaardagen. We zijn al blij als iedereen de moeite neemt om te komen. De reisafstand is voor sommigen al best lang. 100+ km enkele reis, dus de benzinekosten zijn al aanzienlijk. En we weten meestal toch niks te vragen. Het zou dan neer gaan komen op envelopjes heen en weer schuiven. Nou dat is echt onzin.
     
    Athina vindt dit leuk.
  7. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.824
    21.426
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Waarom geven sommige mensen meer als er een groot feest is ipv gewoon vieren thuis?
     
    Athina vindt dit leuk.
  8. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.125
    3.570
    113
    Wij hebben binnen de familie (en deel vrienden) de cadeaus afgeschaft. Elke keer dat gedoe om wat leuks te bedenken en geld heen en weer geven slaat al helemaal nergens op. Het gaat er uiteindelijk om dat je gezellig bij elkaar bent.
    Maar voor een speciaal feestje met een speciale leeftijd of huwelijk oid geven we we dan vaak wel een cadeau. Ik denk dat we dan rond de 20-30 euro zouden doen. Voor een bruiloft wel wat meer, afhankelijk van wie het zijn.
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  9. Consuminderma

    Consuminderma Actief lid

    27 apr 2024
    208
    150
    43
    Wat een bedragen, gelukkig hebben we nauwelijks familie en is mijn enige zwager de 50 al heel lang geleden gepasseerd. Hij krijgt een fles drank van een tientje, er is nooit enige interesse deze kant op en na de verjaardag van man waarop hij niet kon komen omdat hij al zijn schoonfamilie bij zich thuis had uitgenodigd voor een barbecue en de verjaardag van zoon waarop hij zeer grof en seksistisch tegen zoon van 9 aan het praten was hoeft ie van mij hier ook niet meer terug te komen. Dochter bestaat sowieso niet voor ze, haar bestaan wordt volledig genegenheid door ze dus ik heb niet zoveel behoefte meer aan ze en man begint dat ook eindelijk in te zien, maar ja, het is zijn enige familielid...
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  10. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.623
    4.697
    113
    Wij hebben afgesproken elkaar geen geld of cadeaus meer te geven op verjaardagen. Vaak was het over en weer geld geven omdat mensen alles al hebben.

    Uitzondering zijn wel de jubilea, kroonjaren of bijzondere gelegenheden waarbij ook echt een feest geven wordt (examenfeest, pensioen, 25 jaar getrouwd of 40/50 jaar etc).

    In dit geval als stel minimaal 50 euro. Beetje afhankelijk van de band en de omvang van de familie.
     
    spruitje80 en Athina vinden dit leuk.
  11. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.823
    12.440
    113
    Vrouw
    Ja dat zie ik hier vaker: groot feest = groot cadeau. Heel vreemd vind ik.
    Ik bepaal hoeveel ik geef, dat is absoluut niet afhankelijk van de grootte van het feest.
     
    mamabri en Liekje81 vinden dit leuk.
  12. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.612
    6.297
    113
    zuid-holland zuid
    Als mensen geld vragen of een bijdrage voor iets … en ze huren een zaal en een cateraar voor een bijzonder jubileum en wij komen daar met zn vieren eten. Dan vind ik dat ze wel een extraatje verdienen. Wij kunnen dat ook prima betalen. Ik zou me rot voelen als ik dan maar een 20€ zou geven. Maar misschien is het meer afhankelijk van hoe bijzonder de gelegenheid is dan van de locatie. Hoewel daar vaak wel een afhankelijkheid in zit.

    Ik heb ook familieleden die hun verjaardag helemaal niet vieren. Die stuur ik altijd wel iets kleins op, maar nog weer een tandje minder. Als je zelf als jarige niet groot wil uitpakken dan doe ik het als schenker ook niet.
     
    Nellie4 en Neuzeke vinden dit leuk.
  13. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.823
    12.440
    113
    Vrouw
    Bij een bijzondere gelegenheid heb ik ook een ander budget voor een cadeau dan bij een verjaardag.
    Ik vind 50 worden net zo bijzonder als 49 of 51, dus daar maak ik geen onderscheid in. Ook niet als de jarige dat zelf als een mega festijn ziet en groots uitpakt. Ik zou dan dus net zo goed met dat bierpakket zijn aangekomen als wanneer er thuis de borrel en de bbq klaar staat.

    Dat de jarige/jubilaris het blijkbaar breed heeft en het breed kan laten hangen is voor mij geen signaal om ook maar breed uit te pakken.
    Zou ook best rot zijn voor diegene die het net zo graag groots zou willen vieren, maar daar zelf geen budget voor heeft. En daarom noodgedwongen het moet vieren met een bbq in de tuin. En dan daardoor ook nog eens een minder groot cadeau krijgt.
     
    suus1983 en Athina vinden dit leuk.
  14. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.690
    3.502
    113
    Vrouw
    Haha hier ook. Ik heb iets van, volwassenen hebben alles al, kinderen zijn vaak aan het sparen voor iets leuks dus help ik ze er graag bij.

    Maar 20/25 euro vind ik ook al een heel mooi bedrag voor kinderen.

    Bij ons in de familie geven we elkaar altijd rond de 50 euro.Niet bij alles, broer en ik zijn geen feestvierders dus met verjaardagen geven we eigenlijk niks :oops::roflmao:
     
  15. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.979
    32.820
    113
    Hier ook. Denk rond de 30-50 voor volwassen en rond de 100 voor kinderen (maar onze kinderen en mijn nichtje zijn de enige kinderen in de families, dus dat scheelt ).
     
  16. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.571
    7.568
    113
    Ik zou 20-25 euro uitgeven. Sowieso is dat voor ons de max qua besteding aan een cadeau. Vind dat er hier behoorlijke bedragen langskomen.
    Aan mijn ouders geef ik soms wat meer uit.
    Voor kinderen vind ik 10-15 euro echt de max. Dat kunnen ze bijleggen voor een groter cadeau en zo niet dan is dit een prima bedrag voor een leuk cadeautje.
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  17. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.566
    931
    113
    Hier ook zo.
    Of we leggen uit en kopen iets groters wat de jarige wenst.
     
  18. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.824
    21.426
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Tja, zij willen een groot feest. Ik ga daar niet extra veel voor geven om het feest dan terug te verdienen ofzo.
     
    mamabri, suus1983 en Zxcvb vinden dit leuk.
  19. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.560
    16.141
    113
    Vrouw
    Eigenlijk dit.
    Als ik lekker mag eten bij iemand (thuis of op locatie maakt niet uit) geef ik gewoon meer.
    Voor mij is dit een beetje logisch eigenlijk.
     
    spruitje80, cowgirl80 en Nellie4 vinden dit leuk.
  20. Duma

    Duma Bekend lid

    13 sep 2007
    999
    950
    93
    Wij doen gelukkig geen cadeaus bij verjaardagen van volwassenen.
    Lekker makkelijk.
     

Deel Deze Pagina