Hallo allemaal! In oktober gaan vl en ik trouwen!!! We willen dit graag zo goedkoop mogelijk gaan doen. hebben jullie tips?
1. nodig niet teveel mensen uit 2. kijk tijdens ' uitverkoop'voor een jurk/pak 3. gewone schoenen ipv geen schoenen uit de bruidszaak 4. als je een fotograaf wil, vergelijk naast de portfolio'sook de prijzen 5. kies een locatie waar je niet of nauwelijks nog zelf voor decoratie hoeft te zorgen 6. vraag een bekende of een hobbyist om je bruidstaart te maken
- hobby fotograaf - hobbyist voor de taart - trouwjurk ( had ik via internet 125 euro op maat gemaakt en nieuw ) Wij hadden een goedkoop zaaltje en met eten we hebben veel zelf geregeld/gemaakt. Bloemen had ik wel bij de bloemist vandaag en corsages zijn gemaakt door mijn schoonzus. Trouwauto van mn zwager. En ik had gewoon simpele witte open schoenen die ik ook zonder trouwjurk kon dragen
wij hebben het ook heel goedkoop gedaan en heel veel plezier gehad! Wij hadden mijn vader gevraagd die een leuke auto had om ons te rijden. Broodjes hadden we zelf gekocht en gemaakt , het was lopend buffet. We vierde het feestje gewoon lekker thuis. Jurk kreeg ik van mijn ouders en mijn man kreeg zn pak van zijn ouders. Onze ringen waren niet heel duur want ik kan niet tegen goud en ml niet tegen zilver . Wij hadden een goede vriendin van ons als fotograaf, ze had een mooie spiegelreflex Camara en wel wat ervaring. De taart kregen we van vrienden van ons als cadeau We hadden bij het ja-woord iedereen uitgenodigd, zn 70 mensen. tussen de middag hadden we alleen onze familie en getuigen en savonds de naaste familie en vrienden. als cadeau vroegen we geld, uit eindelijk hebben we meer dan wat onze bruiloft gekost heeft terug gekregen en daar een auto van gekocht dus eigenlijk hebben we van iedereen een mooie auto gekregen! Het trouwen zelf in het gemeente huis kostte geloof ik 375 euro en dan hadden we de mooie trouwboekjes er wel nog bij. als tip zou ik zowiezo voor thuis gaan of een goedkope locatie. wij hadden in de tuin 3 party tenten neergezet en het paste prima .
bij ons heeft een familielid de fotos gemaakt. en ik heb de trouwjurk toen gehuurd. dat scheelt ook al heel veel. wij hadden voor de receptie een goedkoop zaaltje gehuurd waar je zelf voor drinken etc moet zorgen. dus geen bediening. mijn nichtjes vonden het geweldig om het drinken enzo in te schenken enzo. en iedereen vond het eigenlijk ook nog veel gezelliger en relaxter dan een duur bruiloftsfeest hihi
Onze bruiloft heeft zo'n 1200-1300 'gekost' even tussen haakjes, want uit eindelijk heeft het niets gekost. Krissie had al een paar goede tips gegeven. Gratis trouwen Klein houden Geen dure ringen Geen bruidstaart, maar een simpele taart of zelf maken Klein boeketje laten maken bij de bloemist, misschien heb je iemand in de familie die dat kan? Foto's door een hobby fotograaf oid Eten kun je ook goedkoop doen, desnoods BBQ-en of wokken met zn allen. Is vaak een all-in prijs. Trouw kaarten via internet bijv. Kaartje to go Bruidskleding hoeft ook niet duur te zijn. Mijn jurk koste ca 500,- als je op internet zoekt dan kun je ook hele mooie kopen voor 200-300 euro. Is wel een gok natuurlijk, omdat je via internet besteld. Trouw auto, gewoon eigen auto of iemand van de familie.
Wat is zo goedkoop mogelijk? Hoeveel willen/kunnen jullie gebruiken voor je huwelijk. Ik doe de cursus weddingplanner wellicht kan ik me iets helpen?
Het goedkoopste is natuurlijk om gewoon te trouwen op het gemeentehuis. (Ze hebben in iedere gemeente bepaalde tijdstippen dat het gratis is) Het feest die je dan wel of niet geeft, kun je zo duur of zo goedkoop maken als dat je zelf wilt.